printlogo


کد خبر: 290846تاریخ: 1403/6/17 00:00
رسانه‌های عبری از دلایل فرار ارتش کودک‌کش اسرائیل از کرانه باختری پرده برداشتند
نسل جدید قهرمانان کرانه
مجری صهیونیست خطاب به بن‌گویر: اسرائیل در حال فروپاشی است

نظامیان اشغالگر صهیونیست سرانجام پس از 10 روز مجبور به عقب‌نشینی از شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شدند. نیروهای ارتش و سازمان شاباک (امنیت داخلی) اسرائیل که چهارشنبه 2 هفته پیش دست به بزرگ‌ترین عملیات نظامی در کرانه باختری طی 2 دهه اخیر‌ زده بودند، از بامداد جمعه شروع به ترک مواضع خود کردند.
به گزارش الجزیره، با خروج نظامیان اشغالگر، رفت و آمد فلسطینی‌ها و خودروهای‌شان پس از 10 روز در خیابان‌هایی که همچنان از تخریب گسترده اشغالگران در امان مانده، از سر گرفته شد. پس از خروج نظامیان اشغالگر، فلسطینی‌ها تصاویری از حجم تخریب و ویرانی بر جا مانده از شهر و اردوگاه جنین را منتشر کردند که نشان می‌دهد بولدزرهای اسرائیلی چگونه آسفالت خیابان‌ها را کنده و زیرساخت‌های آب و فاضلاب را تخریب کرده‌اند. طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، طی این لشکرکشی گسترده، 22 زن و مرد فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسیدند. رسانه‌های اسرائیلی این عملیات را به مثابه یک ناکامی دیگر برای ارتش کودک‌کش توصیف کرده‌اند. روزنامه یسرائیل هیوم هفته قبل پیش از عقب‌نشینی، در گزارشی از بزرگ‌ترین عملیات اخیر رژیم در اردوگاه جنین  به قلم هانان گرینوود آورده بود: «این تنها پنجاهمین عملیات نظامی در اردوگاه جنین نیست، بلکه بزرگ‌ترین آن محسوب می‌شود و نظامیان اسرائیلی با حجم عظیمی از بمب‌های پیشرفته و کارگاه‌های تولید مواد منفجره مواجه هستند».
این خبرنگار به نقل از افسران میدانی اسرائیل شرایط در جنین را بسیار پیچیده‌تر از آنچه صهیونیست‌ها تصور می‌کردند توصیف کرد و در رابطه با مشاهدات خود درباره ابعاد مقاومت گردان‌های جنین در مقابل نظامیان اشغالگر نوشت: «وقتی همراه با نیروهای ارتش اسرائیل وارد اردوگاه جنین شدم، مرکز آن را ویران شده و خالی از سکنه یافتم اما با این وجود نیروهای نظامی با تله‌های انفجاری و بمب‌‌هایی که از راه دور کنترل می‌شوند، مواجه هستند. یکی از فرماندهان عالی‌رتبه گفت تاکنون با مقادیر زیادی مواد منفجره در حجم‌های 50 و 100 کیلوگرمی برخورد کرده‌ایم، این پنجاهمین عملیات ارتش اسرائیل در اردوگاه جنین است که در چارچوب تلاش‌ها برای مقابله با مبارزان فلسطینی انجام می‌شود. یکی از افسران هم اعلام کرد، اگر این بار موفق نشویم، بار دیگر مجبور خواهیم بود فقط با تانک وارد اردوگاه شویم. ما با نسل جدیدی از مبارزان فلسطینی مواجه هستیم که همگی جوان و در حال تلاش برای تولید سلاح‌های پیشرفته 
هستند».
* مجری شبکه 12: اسرائیل در حال فروپاشی است
مجری زن سرشناس شبکه 12 اسرائیل در اظهاراتی تند، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را «خرابکار» خواند و اعتراف کرد چیزی از اسرائیل به عنوان یک کشور باقی نمانده است. وی در یک برنامه زنده خطاب به ایتمار بن‌گویر گفت: «ای وزیر خرابکار! به من بگو! خجالت نمی‌کشی؟ تو انسان نیستی؟ آیا نمی‌بینی کشور در حال فروپاشی است و دیگر چیزی به نام کشور وجود ندارد، بلکه جنگ است که وجود دارد؟ می‌خواهم به تو یادآوری کنم گروگان‌ها در غزه در شرایطی هستند که نمی‌توانی حتی یک دقیقه آن را تحمل کنی. سربازان‌مان کشته شده‌اند و بیش از 10 هزار سرباز مجروح هستند که پای‌شان قطع شده است. مردم از نظر روانی آسیب دیده‌اند، خانواده‌ها داغدارند، برخی هم ترسیده‌اند. همه ما از حمله ایران و حزب‌الله می‌ترسیم. اقتصادمان فروپاشیده و مردم چه در شمال و چه در جنوب نمی‌توانند امرار معاش کنند».
 
***
قتل فعال آمریکایی به دست نیروهای اسرائیلی
منابع فلسطینی از کشته شدن یک فعال آمریکایی به نام «اسنور ازگی ایجی» به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی در جنوب نابلس خبر دادند. این فعال ترک‌تبار آمریکایی در جریان راهپیمایی هفتگی فلسطینی‌ها علیه شهرک‌سازی در شهرک بیتا به دست نیروهای اسرائیلی کشته شد. مناطق کرانه باختری طی هفته‌های اخیر شاهد تشدید یورش‌ها و تجاوزات اسرائیل بوده است. این یورش‌ها و تجاوزات به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی منجر شده است.
 

Page Generated in 0/0056 sec