printlogo


کد خبر: 290867تاریخ: 1403/6/17 00:00
اخبار

زمان اجرای طرح ترافیک در تهران تغییر نمی‌کند
با بازگشت ساعت کار کارکنان دولت به روال عادی از پنجشنبه ۱۵ شهریور ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران هم تغییر نمی‌کند و کما‌فی‌السابق از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ طرح ترافیک در محدوده مرکزی پایتخت اجرایی می‌شود. براساس مصوبه دولت در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال، ساعت کاری ادارات و بانک‌ها تغییر کرده و از ساعت ۶ صبح ادارات دولتی فعالیت خود را آغاز می‌کردند و تا ساعت ۱۳ به پایان می‌رسید که از شنبه ۱۷ شهریور ساعت فعالیت تمام ادارات تهران به حالت عادی باز خواهد گشت این در حالی است که ساعت اجرای طرح ترافیک با شروع زودهنگام ساعات کاری ادارات و بانک‌ها از ساعت ۶ صبح، تغییری نکرده بود و حالا هم کمافی‌السابق بدون تغییر خواهد ماند و تهرانی‌ها مراقب باشند که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر اجرایی می‌شود. بر این اساس، از صبح شنبه ۱۷ شهریور نه‌تنها طرح ترافیک همچون گذشته اجرا می‌شود، بلکه خودروهایی مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک هستند که دارای مجوز باشند، در غیر این صورت جریمه می‌شود. 
 
***
تهران و دمشق خواهرخوانده شدند
شهردار تهران در سفر به سوریه، ضمن دیدار با برخی مقامات این کشور، سند خواهرخواندگی 2 شهر تهران و دمشق را با استاندار ویژه شهر دمشق امضا کرد. علیرضا زاکانی که به دعوت دولت سوریه به این کشور سفر کرده است، ضمن دیدار با مقامات دولت این کشور، سند خواهرخواندگی 2 شهر تهران و دمشق را با استاندار ویژه شهر دمشق امضا کرد. شهردار تهران در این سفر با حسین عرنوس نخست‌وزیر، خانم شکور وزیر اداره محلی و محیط‌زیست و محمد سامرالخلیل وزیر اقتصاد این کشور و استانداران دمشق و ریف دمشق، دیدار و درباره همکاری مدیریت شهری پایتخت‌های 2 کشور گفت‌وگو کرد. 
 
***
120 هزار تومان جریمه نشستن ۲ نفر روی صندلی راننده خودرو
«نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده» تخلف محسوب شده و ۱۲۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست‌جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، از اواخر تیر امسال افزایش یافت، تا هم نظم ترافیکی ارتقا پیدا کند و هم قدرت بازدارندگی جرایم سبب کاهش وقوع تصادفات رانندگی شود. در همین راستا نیز متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که عده‌ای از رانندگان، هنگام رانندگی کودک خود را در آغوش گرفته یا پس از پرشدن تمام صندلی‌های ماشین، یک نفر دیگر را روی صندلی راننده و در کنار خود می‌نشانند که این امر بسیار خطرناک بوده و باعث بر هم خوردن تمرکز راننده و کاهش تسلط وی بر خودرو هنگام رانندگی می‌شود. بر همین اساس، این امر تخلف بوده و تخلف «نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۲۰ هزار تومان جریمه دارد. همچنین ارتکاب این تخلف، در سایر شهرها ۹۰ هزار تومان و در روستاها ۵۰ هزار تومان جریمه در پی دارد، همچنین در آغوش گرفتن کودکان هنگان رانندگی نیز ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد. 
 
***
ساعت کار متروی تهران از امروز تغییر می‌کند
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ساعت کار متروی تهران از روز شنبه تغییر می‌کند. به گزارش مهر، رضا محمدنژاد بیدخت، در آستانه آغاز فصل پاییز و شروع مدارس، افزود: ساعت کار متروی تهران از روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ در تمام خطوط هفت‌گانه همانند گذشته از ساعت ۵:۳۰ بامداد آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد. وی تاکید کرد: سرویس‌دهی در تمام خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود. 
 
***
تشویق استعدادهای درخشان کشور در زمینه علوم پزشکی
فرهنگستان علوم پزشکی پنجشنبه ۱۵ شهریور  میزبان دانشجویان رتبه اول پیش‌کارورزی پزشکی و علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از سراسر کشور بود. در همایش دانشجویان رتبه اول پیش‌کارورزی پزشکی و علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی امسال که پس از وقفه‌ای تقریبا ۵ ساله در پی دوران همه‌گیری «کووید - ۱۹»، امسال دوباره برگزار شد،‌ علاوه بر ۷۴ دانشجوی سرآمد از سراسر کشور،  جمعی از استادان برگزیده و اعضای فرهنگستان نیز حضور داشتند تا ضمن تشویق این نخبگان جوان، فضایی برای شنیدن آرا و نظرات آنان در فرهنگستان علوم پزشکی پدید آید. گروه علوم پایه پزشکی یکی از گروه‌های علمی هجده‌گانه‌ فرهنگستان علوم پزشکی است که استاد پیشکسوت خانم دکتر معتمدی برگزاری این برنامه را به عهده داشته است. در این گردهمایی ۲۲ دانشجوی رتبه اول امتحان پیش کارورزی شهریور و اسفند ۱۴۰۲ و ۵۲ دانشجوی رتبه اول امتحانات جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و جامع داروسازی شهریور و اسفند ۱۴۰۲ از ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور در قالب ۱۱ قطب علمی دعوت شدند که در این جمع ۷۴ نفره از نخبگان جوان ۲۹ نفر  خانم و ۴۵ نفر آقا هستند. برنامه‌ریزان مهم‌ترین اهداف همایش را تشویق استعدادهای درخشان کشور که در زمینه علوم پزشکی تحصیل می‌کنند، آگاهی از نظرات نخبگان جوان که از بهترین‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند درباره برنامه‌های آموزشی و بررسی نواقص کلی که دانشجویان در طول تحصیل با آنها روبه‌رو هستند جهت ارتقای هر چه بیشتر سطح آموزش پزشکی دندانپزشکی و داروسازی عنوان کرده‌اند.
 

Page Generated in 0/0111 sec