printlogo


کد خبر: 290871تاریخ: 1403/6/17 00:00
اخبار

۲ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل گران‌فروشی تعلیق شدند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق ۲ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل گران‌فروشی بلیت خبر داد.
جعفر یازرلو گفت: به دنبال تعلیق 8 دفتر خدمات مسافرت هوایی در روزهای گذشته و با استناد به مفاد مصرحه در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری همچنین به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آیین‌نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آیین‌نامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی «سامان سیر رسپینا» و «پیک خورشید اهواز» از تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل عرضه بلیت/ نمایش نرخ بلیت هواپیما بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده در پروازهای بازگشت زائران حرم امام هشتم که به مناسبت ایام رحلت حضرت رسول اکرم، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کرده‌اند، به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.
وی اظهار کرد: با توجه به افزایش پروازها در روزهای پایانی ماه صفر، دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه نظارت‌های مستمر خود به منظور حفظ مصالح عمومی و اطمینان از رعایت نرخ‌های تعیین‌شده، به طور ویژه در این ایام نسبت به پایش و رصد بازار فروش بلیت اقدام کرده است.
 
***
تعطیلی برخی جایگاه‌ها ساعتی بود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعطیلی برخی جایگاه‌ها در گیلان و غرب مازندران را تعطیلی ساعتی اعلام کرد و گفت: یک نفتکشی که مسیری را در حالت عادی 2 ساعته طی می‌کرده، ۹ ساعت در راه بوده و این موجب شده بنزین با تأخیر به برخی جایگاه‌ها برسد.
کرامت ویس‌کرمی گفت: مساله‌ای که درباره توزیع بنزین در روزهای گذشته پیش آمد، ازدحام بسیار زیاد و ترافیک فوق سنگینی بود که در پی تعطیلی چندروزه این هفته رخ داد.
وی افزود: ۵ روز ترافیک فوق سنگین در مبادی ورودی شهرهای شمالی و جاده‌های بین‌شهری داشتیم که این میزان ترافیک بویژه در استان گیلان در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
 
***
 
وام پرداختی به کارکنان بورس از منابع بانکی نبود
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه هیات مدیره سازمان بورس نه برای خودش، بلکه برای مدیران و کارکنان بورس وام تصویب و پرداخت کرده گفت: این مبالغ از محل منابع خود سازمان پرداخت شده و از منابع بانکی نبوده است.
مجید عشقی با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخصیص تسهیلات به اعضای هیات مدیره سازمان بورس اظهار داست: اینکه گفته می‌شود هیات مدیره سازمان وام را برای خودشان تصویب و پرداخت کرده، قطعاً یک دروغ بزرگ است.
وی اضافه کرد: شورای عالی بورس بر اساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسؤولیت تعیین حقوق و دستمزد و مزایای هیات مدیره سازمان بورس را برعهده دارد، این مبالغ هم بر اساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمام نهادهای پولی و مالی متناظر یک روال کاملاً عادی است و حتی گاه در برخی نهادها مبالغ پرداختی بیشتر از این ارقام است.
 
***
تعهد ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش یافت
بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش تعهدات ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه، میزان تعهد ارزی از ۱۰۰ و ۹۰ درصد به ۸۰ درصد رسید.
دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش تعهدات ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه ابلاغ شد که بر اساس آن میزان تعهد ارزی از ۱۰۰ و ۹۰ درصد به ۸۰ درصد کاهش یافت.
در بخشنامه اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی آمده است: پیرو نامه شماره ۳/۱۱۳۰۶۹ مورخ 20/۰۵/1403 درباره اجرای بند ۲ مصوبات بیست‌ویکمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغی طی نامه شماره ۳/۷۱۶۷۴ مورخ 30/۰۳/1403 خواهشمند است دستور فرمایند میزان تعهد صادراتی برای کد تعرفه‌های دانش‌بنیان و فناورانه به شرح جدول فایل اکسل پیوست در سامانه‌های ذی‌ربط از ۱۰۰ درصد و ۹۰ درصد (حسب مورد) به ۸۰ درصد کاهش یافته و از نتیجه این اداره را مطلع کنند.
 
***
 
زنگ خطر افزایش قیمت جهانی شکر
هند دومین کشور بزرگ تولید کننده، صادرات شکر را متوقف کرده و این موضوع زنگ افزایش قیمت جهانی این کالای اساسی را به صدا در آورده است.
هند برای افزایش عرضه شکر در داخل کشور کارخانه‌های خود را مجبور کرده تا محصول شکر را به کشورهای دیگر صادر نکنند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که توقف صادرات شکر باعث افزایش قیمت جهانی این محصول خواهد شد. رویترز نوشته است که غیبت هند در بازار جهانی باعث کاهش بیشتر عرضه شکر شده و شاخص قیمت را در بازار نیویورک و لندن بالا می‌برد. این در حالی است که وضعیت تولید شکر در برزیل بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول به دلیل خشکسالی مناسب نبوده و پیش‌بینی شده است که امسال با کاهش جدی تولید مواجه شود.

Page Generated in 0/0055 sec