printlogo


کد خبر: 290875تاریخ: 1403/6/17 00:00
اخبار

توانمندی دفاعی جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس درحال افزایش است
سردار علیرضا تنگسیری در بازدید از آخرین وضع آمادگی رزم یگان‌های عملیاتی مستقر در جزایر نازعات، با اشاره به جایگاه مهم این جزایر (شامل جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی در خلیج‌فارس و جزیره سیری) گفت: روحیه همه رزمندگان نیروی دریایی سپاه در جزایر نازعات عملیاتی است و توانمندی دفاعی این جزایر هر لحظه افزایش می‌یابد. به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، تأمین امنیت جزایر نازعات (از مناطق مهم مأموریتی و در محدوده منطقه پنجم دریایی امام محمد باقر علیه‌السلام) یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه است و تاکید فرمانده کل قوا را نیز به همراه دارد. سردار تنگسیری، چهاردهمین الحاق تجهیزات به نیروی دریایی سپاه در ماه گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ما از این بازدید، ارزیابی عملیاتی تجهیزات الحاق شده در خطوط دفاعی در جزایر و تنگه هرمز بود که الحمدلله با بهترین وضع ممکن همه سامانه‌ها اعم از موشکی، پهپادی و دیگر سامانه‌ها و تجهیزات الحاق‌شده برای دفاع و تولید امنیت و آرامش ملت عزیزمان در حالت عملیاتی قرار دارد. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پیامی به همسایگان و کشورهای دوست حوزه خلیج ‌فارس و دریای عمان گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که پیام ما به همسایگان و کشورهای مسلمان، دوستی و برادری و وحدت است و حضور دشمنان و بیگانگان در این منطقه تنها برای ایجاد تفرقه و فتنه است و ما مستحکم و پولادین در برابر تمام دنیای آنان ایستادگی خواهیم کرد. این کلام خدای واحد است که بر سینه ما نقش بسته است: «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه».  گفتنی است در بازدید سردار تنگسیری آمادگی بخشی از تجهیزات جدید الحاق‌شده به یگان‌های جزایر ایرانی شامل سامانه‌های موشکی راهبردی کروز مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
***
سفیر ایران در سازمان ملل:
نگران دستیابی گروه‌های تروریستی به سلاح‌های شیمیایی هستیم
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ایران نگرانی عمیقی نسبت به تهدید گروه‌های تروریستی در دستیابی به سلاح‌های شیمیایی دارد و بر لزوم همکاری بین‌المللی قوی‌تر برای مقابله با این خطر برای صلح و امنیت جهانی تاکید می‌کند. امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه افزود: ما از ادامه گفت‌وگوی سازنده بین سوریه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده و به نتیجه رساندن این پرونده حمایت می‌کنیم. این رویکرد برای تضمین شفافیت، پاسخگویی و حل‌وفصل رضایت‌بخش تمامی مسائل معوقه حیاتی است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان عضوی فعال در OPCW، بر اهمیت اساسی تضمین کار مستقل، بی‌طرفانه و حرفه‌ای این سازمان تأکید می‌کند. این امر بویژه در رابطه با مسائل مربوط به اجرای تعهدات توسط کشورهای عضو، از جمله جمهوری عربی سوریه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به‌عنوان قربانی بزرگ سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران قویاً استفاده از سلاح‌های شیمیایی را توسط هرکس، در هرکجا و تحت هر شرایطی محکوم می‌کند. هرگونه تلاش باید به کار گرفته شود تا از استفاده مجدد از این سلاح‌های وحشتناک جلوگیری شود. ایران نگرانی عمیقی نسبت به تهدید گروه‌های تروریستی در دستیابی به سلاح‌های شیمیایی دارد و بر لزوم همکاری بین‌المللی قوی‌تر برای مقابله با این خطر برای صلح و امنیت جهانی تاکید می‌کند.
 
***
پدافند هوایی ارتش با تجهیزات به‌روز از کشور حراست می‌کند
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اهمیت نقش این نیرو در حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هوایی دشمن گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با استفاده از تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی کارآمد، نقش مهمی در حراست از آسمان کشور ایفا می‌کند.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد ضمن حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق، از مواضع مختلف این منطقه بازدید کرد و میزان آمادگی رزم و عملیاتی این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد. وی در این بازدید بر لزوم حفظ آمادگی رزمی و هوشیاری کارکنان در راستای دفاع از حریم آسمان کشور تأکید کرد و گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با استفاده از تجهیزات بروز و نیروی انسانی کارآمد، نقش مهمی در حراست از آسمان کشور ایفا می‌کند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اهمیت نقش پدافند هوایی در حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هوایی دشمن تصریح کرد: در راستای تقویت توان دفاعی کشور، نیروی پدافند هوایی اقدامات گسترده‌ای را در جهت ارتقای سیستم‌های راداری و موشکی خود انجام داده است و برگزاری مانورهای مشترک با سایر نیروهای مسلح نیز نشان از آمادگی کامل پدافند برای دفاع از آسمان کشور دارد.
 
***
 
موفقیت دولت در سایه عمل به‌ توصیه‌های رهبر انقلاب است
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای دولت چهاردهم، تصریح کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است. آیت‌الله سیداحمد خاتمی خاطرنشان کرد: توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم‌نظیر برای دولتمردان است؛ توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ، بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند هر ماده‌ قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند،‌ حذف کنید. پیشنهادم این است که یک نهاد یا دفتر مقام معظم رهبری مجموع دیدارهای رهبر انقلاب با دولتمردان و سیاستمداران را به عنوان منشور حکمرانی جمع آوری کنند و در خدمت مسؤولان قرار دهند.

Page Generated in 0/0060 sec