printlogo


کد خبر: 290890تاریخ: 1403/6/18 00:00
اخبار

شهاب حسینی به «رها» پیوست
فیلم سینمایی «رها» به کارگردانی حسام فرهمند و تهیه‌کنندگی سعید خانی، با پیوستن شهاب حسینی به گروه بازیگران، وارد مرحله پیش‌تولید شد. بزودی دیگر بازیگران و سایر عوامل این فیلم معرفی و فیلمبرداری آن در تهران آغاز می‌شود. «رها» سومین فیلم سعید خانی است که با فیلمسازان فیلم اولی ساخته می‌شود. فیلمنامه «رها» توسط محمدعلی حسینی و حسام فرهمند نوشته شده و مرضیه برومند به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد.
***
رکوردزنی جواد عزتی در اکران آنلاین
تمساح خونی، نخستین فیلم سینمایی جواد عزتی در مقام کارگردان، در ۴۸ ساعت نخست اکران آنلاین به فروش ۵ میلیارد تومانی رسید. این فیلم کمدی - اکشن که از چهارشنبه ۱۴ شهریورماه به صورت اختصاصی در سینمای آنلاین اکران شد، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و به فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی دست یافته است. داستان «تمساح خونی‌» را پدرام افشار به نگارش درآورده و کامران حجازی تهیه‌کننده این اثر است. جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این فیلم کمدی نقش‌آفرینی کرده‌اند. اکران نخستین فیلم جواد عزتی در سینماهای کشور نیز با فروشی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان به پایان رسید. عزتی علاوه بر اکران «تمساح خونی» این روزها با درخشش در سریال «زخم کاری» میهمان خانه‌های مردم است.
***
معرفی هیأت انتخاب متون نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت
محمد کاظم‌تبار، دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با صدور احکامی جداگانه اعضای هیات انتخاب متون این دوره از جشنواره را معرفی کرد. مهرداد رایانی‌مخصوص نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه، محسن سلیمانی نویسنده، پژوهشگر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مرتضی شاه‌کرم نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، لیلی عاج نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه، مهدی نصیری نویسنده، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه هنرمندانی هستند که به عنوان اعضای هیات انتخاب متون نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند. نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال 1403 به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت‌کننده خواهد بود. علاقه‌مندان برای دریافت تازه‌ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس
www.moghavemattheater.ir مراجعه کنند.
***
آغاز اکران بین‌المللی «ببعی قهرمان» از قزاقستان
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری در نخستین اکران بین‌المللی خود در کشور قزاقستان، با دوبله روی پرده سینما می‌رود. انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» که پیش از این نسخه سریال آن مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، روایتی جذاب و امیدآفرین است تا به جامعه مخاطب خود این باور را برساند که «خواستن توانستن است». این انیمیشن پیش از این در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین انیمیشن را از آن خود کرده بود. «ببعی قهرمان» با تکنیک سه‌بعدی طراحی و ساخته شده است و بزودی در سینماهای کشور اکران می‌شود. این انیمیشن سینمایی محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و همکاری شرکت رایمون مدیا تولید شده است.
***
امیرحسین مدرس مجری «سرزمین شعر» شد
فصل جدید برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» با افزوده شدن ۲ چالش جدید «هم‌بیت» و «یک غزل یک تصویر» از روز گذشته روی آنتن شبکه‌های ۴ و ۲ سیما رفت. در چالش «هم‌بیت» در هر رقابت یکی از شاعران مطرح کشور با طرح یک تک مصرع از شرکت‌کنندگان می‌خواهد مصرع دوم را بداهه‌سرایی کنند. همچنین در چالش «یک تصویر یک شعر»، با پخش یک تصویر یا بخشی از یک فیلم، از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا شعری در وصف تصویر یا اثر پخش شده بسرایند. اجرای فصل جدید «سرزمین شعر» را امیرحسین مدرس برعهده دارد و سردبیری و اجرای بخش «چالش» برنامه برعهده محمود حبیبی‌کسبی است. همچنین حضور فعال شاعران افغانستان در هر قسمت و حضور تماشاگران در صحنه رقابت، از ویژگی‌های فصل جدید است. علیرضا افتخاری، خواننده کشورمان مانند فصل قبل در برنامه حضور دارد و یوسفعلی میرشکاک شاعر، میهمان ویژه‌برنامه افتتاحیه فصل دوم می‌شود. این برنامه، با حضور ۴۰ شاعر تولید شده و ناصر فیض، علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی، علی‌محمد مؤدب و محمدمهدی سیار داوران این برنامه هستند.
***
انتشار دستگاه‌های موسیقی ایران به آهنگسازی حسین علیزاده
مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تالیف حسین علیزاده شامل ۱۳ دستگاه و آواز موسیقی ایرانی است که در قالب ۱۷ لوح فشرده و ۱۳ کتاب نت ارائه خواهد شد. این مجموعه به نوعی نتیجه‌ تلاش سالیان این آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار پیشکسوت در زمینه‌ موسیقی ردیف دستگاهی و آموزش آن است و تلاشی است برای بقا و گسترش نغماتی که طی تاریخ شکل گرفته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. علیزاده آهنگساز، مولف و نوازنده‌ تار و سه‌تار، در این اثر ضمن حفظ اصالت‌ها با رویکردی خلاق و پویا، الگوها و نغمه‌های موسیقی دستگاهی ایران را به گونه‌ای ساخته و پرداخته است که می‌تواند برای همه‌ علاقه‌مندان به موسیقی ایران اثرگذار باشد. 

Page Generated in 0/0058 sec