printlogo


کد خبر: 290897تاریخ: 1403/6/18 00:00
عملیات مقاومت لبنان علیه مراکز نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه دارد
اعتراف ژنرال اسرائیلی به دستاورد حزب‌الله

عملیات مستمر مقاومت اسلامی لبنان در مناطق شمالی تا عمق فلسطین اشغالی، تبدیل به راهبردی بی‌نظیر برای غل و زنجیر کردن شرارت‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی شده است.  قدرتنمایی حزب‌الله طی 11 ماه اخیر ابعاد مختلف داخلی و خارجی برای اسرائیلی‌ها داشته است؛ از یک سو باعث شده غده سرطانی منطقه برای نخستین‌بار از زمان موجودیت 8 دهه‌ای خود، مجبور به فراموشی سیاست توسعه صهیونیستی در سرزمین‌های عربی اطراف فلسطین شود و از سوی دیگر دچار بحران ژئوپلیتیک در اراضی اشغالی و همچنین اسکان شهرک‌نشین‌ها شود. بیش از 100 هزار صهیونیست شهرک‌نشین از خانه‌های  غصبی خود در شمال فلسطین اشغالی آواره شده‌اند که این فشار مضاعفی را بر کابینه نتانیاهو و کل ساختار جنگ‌زده رژیم اسرائیل وارد کرده است.  حزب‌الله تأکید کرده توقف جنگ در شمال فلسطین اشغالی منوط به توقف جنگ علیه نوار غزه است. 
اخیرا ژنرال آوری گوردین، فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم کودک‌کش در صحبتی که با برخی ساکنان شهرک مانوت در الجلیل غربی داشته، گفته است تخلیه ده‌ها شهرک شمالی بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در ماه‌های اخیر بوده است.  بازگویی این واقعیات باعث می‌شود موضع‌گیری‌های تبلیغاتی رژیم درباره حمله به لبنان مسخره به نظر برسد. به عنوان مثال هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، جمعه گذشته مدعی شد در حال تدارک برای انجام حملاتی در داخل خاک لبنان است.   او مدعی شد از وضعیت مرزهای شمال فلسطین اشغالی بازدید کرده است و با فرماندهان حاضر در این منطقه، روند آمادگی‌ در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان را برای انجام حملات هجومی و دفاعی بررسی کرده است. 
با این حال بیانیه‌ای که ارتش اشغالگر متعاقب آن درباره ضربات وارد شده به زیرساخت‌ها و تلفات اسرائیل در عملیات حزب‌الله صادر کرد، عملا حرف‌های هالوی را بی‌اعتبار کرد. 
گفتنی است حملات دقیق و دامنه‌دار مقاومت اسلامی لبنان به مراکز نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نیز ادامه یافت. جنبش حزب‌الله لبنان دیروز با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد در راستای حمایت از مردم فلسطین و در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، 5 هدف در شمال فلسطین اشغالی از جمله سایت، پایگاه و تجهیزات ارتش رژیم کودک‌کش را هدف قرار داده است. 
در نخستین بیانیه روز شنبه، خبر هدف قرار دادن یک مقر فرماندهی گردان در لشکر گولانی واقع در پایگاه جبل نیریا با تعدادی از موشک‌های کاتیوشا منتشر شد. مقاومت لبنان در بیانیه دوم خود اعلام کرد در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، سایت نظامی حدب یارون ارتش صهیونیستی را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است. 
جنبش مقاومت اسلامی لبنان در سومین بیانیه خود اعلام کرد در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و نیز در پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل به شهرک کونین در جنوب لبنان، تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف شهرک منوت را با موشک و راکت هدف قرار داده است. در چهارمین بیانیه نیز از هدف قرار گرفتن سایت نظامی الراهب، با حملات توپخانه‌ای و وارد آوردن تلفات به دشمن سخن به میان آمده است. آخرین بیانیه اما درباره حمله بعد از ظهر شنبه به تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیستی در موضع نظامی مسکاف عام و وارد آوردن تلفاتی به دشمن است. حزب‌الله لبنان پنجشنبه گذشته نیز حملات موشکی و پهپادی به چند پایگاه دشمن صهیونیستی  انجام داده بود.  در این مجموعه عملیات، پایگاه راموت نفتالی در شمال فلسطین اشغالی هدف پهپادهای انتحاری و موشک‌های کاتیوشا قرار گرفت. 
حزب‌الله  در این روز همچنین از حمله پهپادی به مقر فرماندهی گردان السهل در پایگاه بیت‌هلل ارتش صهیونیستی خبر  داد.  در عملیات دیگری، مقر تیپ غربی 300 ارتش اشغالگر در جنوب پادگان یعرا و اماکن  استقرار نظامیان و افسران این رژیم با پهپاد مورد اصابت قرار گرفت.  
همچنین منابع عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین دوویو در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. مقاومت اسلامی لبنان جمعه گذشته نیز چند مرکز و محل تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. در نخستین بیانیه مقاومت اسلامی لبنان، عملیات پهپادی موفق علیه مرکز نظامی ‏معیان باروخ اعلام شد. در دومین عملیات مرکز نظامی زبدین هدف حمله موشکی قرار گرفت. هدف بعدی، ساختمان استقرار نظامیان اسرائیلی در شهرک المطله بود.  عملیات چهارم دیروز حزب‌الله، این بار علیه مرکز نظامی «رویسه القرن» انجام گرفت.  در نهایت حزب‌الله لبنان در بیانیه پنجم اعلام کرد تجهیزات جاسوسی  دشمن را در مرکز نظامی المطله با سلاح مناسب منهدم کرده است.

Page Generated in 0/0054 sec