printlogo


کد خبر: 290902تاریخ: 1403/6/18 00:00
رکورد رستمی و شاهکار والیبال نشسته
شب هت‌تریک در طلا

کاروان ورزش ایران که با عنوان «فرزندان ایران» در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده است، با کسب ۳ مدال طلا در پاراوزنه‌برداری، پرتاب وزنه و والیبال نشسته جمعه شب چند پله در جدول صعود کرد. نهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در شرایطی برگزار شد که کاروان ورزش ایران با کسب 3 مدال طلای ارزشمند تا رده پانزدهم جدول رده‌بندی بالا آمد و صعودی چندپله‌ای در جدول توزیع مدال‌ها داشت.
* والیبال نشسته به هشتمین طلای خود رسید
فینال رقابت‌های والیبال نشسته هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شامگاه روز جمعه بین تیم‌های ملی والیبال ایران و بوسنی برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان با برتری برابر حریف سنتی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. در این دیدار ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران ست اول را به بوسنی واگذار کردند اما در ادامه هرچند ست دوم را به سختی بردند اما در ست‌های سوم و چهارم با اقتدار حریف را شکست دادند و برای هشتمین بار قهرمان بازی‌های پارالمپیک شدند و به مدال طلا رسیدند.
* یاسین خسروی هم طلایی شد
در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک که در ورزشگاه استادوفرانس پیگیری می‌شود، شامگاه روز جمعه یاسین خسروی در پرتاب وزنه به رقابت با حریفانش پرداخت. خسروی در بهترین پرتاب خود ۱۵ متر و ۹۶ سانتیمتر را به ثبت رساند و با این رکورد به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت. او توانست رکورد بازی‌های پارالمپیک را هم بشکند.
* رستم ایران رکورد دنیا را شکست و طلایی شد
روح‌الله رستمی در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری با مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرم به مدال طلای این دوره از بازی‌ها دست یافت. رستمی با مهار این وزنه رکورد جهان و پارالمپیک را جابه‌جا کرد. او با مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی پس از ۸ سال رکورد دنیا را مجددا شکست و این بار با یک کیلوگرم اضافه‌تر از رکورد قبلی رکورددار شد.
طلایی‌های ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک:
ساره جوانمردی - تپانچه بادی ۱۰ متر
امیرحسین علیپور - پرتاب وزنه
سعید افروز - پرتاب نیزه
روح‌الله رستمی – پاراوزنه‌برداری
تیم ‌ملی والیبال نشسته
یاسین خسروی - پرتاب وزنه
***
رستمی: مدال طلایم را به رهبر انقلاب و مردم ایران تقدیم می‌کنم
دارنده مدال طلای رقابت‌های پاراوزنه‌برداری هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک مدال طلای خودش را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تقدیم کرد. روح‌الله رستمی پس از مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی و کسب مدال طلای پاراوزنه‌برداری در پارالمپیک هفدهم که با رکوردشکنی دنیا همراه بود، گفت: این مدال را از ائمه معصومین(ع) دارم و آن را به رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم. وی درباره تلاشی که صورت داد تا نرسیدن به مدال طلا در بازی‌های پارآسیایی را جبران کند، گفت: سختی زیادی کشیدم تا بتوانم از حریف چینی انتقام بگیرم و خوشحالم که توانستم به مدال طلا دست یابم. رستمی درباره اینکه برای پارالمپیک آینده چه برنامه‌ای دارد و چه قولی می‌دهد، گفت: فعلا نمی‌توانم درباره ۴ سال آینده قولی بدهم. ورزش قهرمانی سخت است و باید با سرمربی تیم مشورت کنم و ببینم چه می‌شود. دارنده مدال طلای پاراوزنه‌برداری پارالمپیک در گفت‌وگوی دیگری پس از کسب این موفقیت گفت: خدا را شکر می‌کنم که به هدفم رسیدم. مدت‌ها بود که تمرینات سختی را پشت سر می‌گذاشتم. تمام هدفم‌ این بود که ناکامی هانگژو را جبران کنم و سومین مدال المپیکم، بهترین مدال المپیکم باشد. به لطف خدا و ائمه این اتفاق رقم خورد. این مدال را به ملت شریف ایران تقدیم می‌کنم. 
وی افزود: رقابت خیلی خوبی بود. از همان اول که ۲۳۰  کیلوگرم را انتخاب کردیم می‌دانستیم چکار می‌کنیم. برای چنین رکوردی هم خیز برداشته بودیم و پلن‌ها از قبل چیده شده بود. از کادرفنی و مربیان خودم آقایان توکلی و ملاحسینی تشکر می‌کنم که این مدت زحمات زیادی کشیدند. دارنده مدال طلای پاراوزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: من یک آسیب‌دیدگی خیلی جدی از ناحیه سینه داشتم و پزشکان می‌گفتند به این مسابقه نمی‌رسی. خدا را شکر می‌کنم هم آسیبم در مدت کوتاهی برطرف شد و هم توانستم این رکوردها را بزنم. رستمی در پایان گفت: از راه دور دست پدر و مادرم و تک تک اعضای خانواده‌ام را می‌بوسم. خیلی زندگی با یک قهرمان سخت است و اینکه همه برنامه‌هایت را بر اساس زندگی یک قهرمان بچینی و خیلی وقت‌ها از تفریحت بزنی و پای این زندگی قهرمانی بمانی، دشوار است. من تنها این مدال را کسب‌ نکردم و مجموعه‌ای از افراد پشت من بودند که مهم‌ترین آنها پدر و مادرم بودند و دست‌شان را می‌بوسم و مدالم را تقدیم‌شان می‌کنم.

 


Page Generated in 0/0062 sec