printlogo


کد خبر: 290907تاریخ: 1403/6/18 00:00
اخبار

90  درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف محرومان می‌شود
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در کشور صرف امور معیشتی، حمایتی و توانمندسازی محرومان می‌شود. حجت‌الاسلام حسن هرمز در سفر به استان خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان برای مصارف نیازمندان وارد حساب کمیته امداد شده و مابقی توسط سایر شرکا، مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها جمع‌آوری و هزینه شده است. وی با بیان اینکه زکات قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور است، اظهار کرد: تامین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی در اولویت است و ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به مصارف فوق می‌رسد. هرمز ضمن بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی زکات در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: کمک به تامین و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه و تامین جهیزیه، از دیگر موارد هزینه‌کرد زکات است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با تاکید بر لزوم شفافیت اولویت‌های مصرف زکات در استان‌ها بیان کرد: قطعا تبیین و اطلاع‌رسانی مناسب مصارف و هزینه‌کرد زکات در جامعه، کمک شایانی به ساماندهی روند جمع‌آوری کرده و باعث ترویج این فریضه الهی در جامعه خواهد شد.
***
امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۱۱ هزار نفر طی 72 ساعت
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر کشور از ارائه خدمات امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر در ۳ روز اخیر خبر داد. بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات ماموریت‌های امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ۷۲ ساعت گذشته گفت: در ۳ روز اخیر، یعنی از ۱۴ تا ۱۶ شهریور ماه، ۸۷۸ تیم عملیاتی متشکل از امدادگران و نجاتگران‌ در حالت آماده‌باش قرار داشتند و ۶۳۶ مورد ماموریت امدادی در کشور به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر محول شد. وی افزود: در این مدت به ۱۱ هزار و ۲۹۳ نفر خدمات امدادی ارائه شد که ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر از این افراد جزو زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام در طرح همسفران خورشید بودند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: از میان این افراد، ۳۸۵ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و مابقی خدمات درمانی را در محل دریافت کردند.
***
توقیف تریلی حامل شیشه در مرز تایباد
فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی بیان کرد: در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گروهان ۱۷ شهریور هنگ تایباد به یک دستگاه تریلی که قصد ورود به کشور را داشت مظنون شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند. وی در ادامه افزود: مرزبانان پس از توقف تریلی در بازرسی فنی و تخصصی از خودرو، تعداد ۲۳۸ بسته مواد مخدر به وزن ۱۵۱ کیلو و ۴۵۰ گرم از نوع شیشه را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در تریلی جاساز شده بود کشف کردند. فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره به دستگیری راننده تریلی تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان باعث شد تا از ورود این محموله مواد مخدر به عمق خاک کشور جلوگیری شود، لذا خودروی توقیفی به همراه متهم دستگیر شده و مواد مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد. این مقام ارشد مرزبانی فراجا در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مطلوب مرزبانان در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، خاطرنشان کرد: مرزبانان فراجا در جهت برخورد مقتدرانه با قاچاقچیان و برای ریشه‌کن کردن معضل مواد مخدر همواره تلاش دارند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
***
درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر
تیم دانش‌آموزی ایران در سی‌وششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز موفق به کسب رتبه نهم جهان شد. در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره و پارسا فرج‌پور موفق به کسب نشان برنز شدند. در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند؛ با توجه به تاخیر در صدور روادید، تیم ایران در این مسابقات به صورت برخط شرکت کرده بود. به گزارش ایرنا، سی‌وششمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر از یکم سپتامبر (11 شهریور) با شرکت صدها دانش‌آموز از ۹۶ کشور جهان در شهر اسکندریه مصر آغاز شده است و امروز 18 شهریور پایان می‌یابد. این رویداد علمی توسط آکادمی عرب برای علم، فناوری و حمل‌و‌نقل دریایی در اسکندریه و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان و کتابخانه اسکندریه برگزار شده است. المپیاد کامپیوتر یکی از مفهومی‌ترین المپیادها است و بیشتر از هر چیزی بر تقویت مهارت حل مساله در دانش‌آموزان تاکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش‌آموزی به ‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

Page Generated in 0/0044 sec