printlogo


کد خبر: 290917تاریخ: 1403/6/18 00:00
اخبار

دیدار رئیس‌جمهور با فرماندهان ارتش در دافوس
رئیس‌جمهور بعدازظهر دیروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه، با فرماندهان ارتش دیدار کرد.
به گزارش ایسنا، در بازدید مسعود پزشکیان از دافوس که با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد، بخش‌هایی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل قدرت پهپادی، اشراف اطلاعاتی، خودکفایی، آمادگی‌های عملیاتی و حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و آب‌های بین‌المللی در قالب مستند به رئیس‌جمهور ارائه شد.
در این بازدید امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با خیر مقدم به پزشکیان، مهم‌ترین راهبردهای ارتش در ارتقای اقتدار ملی را تشریح کرد. همچنین امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی دافوس ارتش، گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های نقش‌آفرین و تعیین‌کننده این دانشگاه در دوران 8 سال دفاع‌مقدس و پس از آن و رفع نیازهای آموزشی ارتش و  نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات روز ارائه کرد. در این برنامه، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش، بخشی از اقدامات راهبردی، عملیاتی، خودکفایی و آموزشی خود را ارائه کردند. بازدید از مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و همچنین حضور در کلاس‌های درس این دانشگاه از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در ارتش بود. فرزندان شهید سرهنگ ابوالفضل محقق‌نژاد، از شهدای مدافع سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این برنامه بازدید با ذکر دل‌نوشته‌ای به رئیس‌جمهور خوشامد گفتند. مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور و امیر سرلشکر موسوی روز گذشته در ابتدای ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
***
اولین جلسه مجلس ۲۵ شهریور با بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد نخستین جلسه علنی مجلس یکشنبه 25 شهریور برگزار خواهد شد. وی افزود: هفته آینده تعدادی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی دستورکارهای خود تشکیل جلسه خواهند داد.
سلیمی همچنین به بررسی طرح اصلاح ماده 62 آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح که یک فوریت آن تصویب شده، به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارجاع شده است.
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: کمیسیون آیین‌نامه داخلی پس از بررسی جزئیات، این طرح را با تغییراتی به تصویب رسانده و در سامانه بارگذاری شده است. این طرح در نخستین جلسه مجلس بعد از تعطیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با قانونی شدن این طرح، وضعیت نمایندگانی که هنوز عضو کمیسیون تخصصی نشده‌اند، مشخص خواهد شد. همچنین با روی کار آمدن دولت چهاردهم، 4 نماینده از مجلس کم شده و سازوکاری برای عضویت نمایندگان متقاضی در کمیسیون‌ها پیش‌بینی شده است.
***
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:
تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران درباره مرزها، همسایگان و کریدورها ثابت و مبتنی بر منافع ملی است. همان‌طور که در آخرین اجلاس مجالس در باکو نیز تأکید کرده بودم، ما تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم. توصیه‌ام به روسیه و آذربایجان، احترام به مرزهاست».
طی روزهای اخیر برخی مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه تأکید کرده بودند که این موضوع با واکنش جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد، چنانکه چند روز پیش نیز مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر روسیه در تهران بر مخالفت تهران با ایجاد هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز تأکید کرده بود.
***
امروز غزه یک دانشگاه آمریکاشناسی است
رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت ۱۳ آبان با بیان اینکه امروز غزه یک دانشگاه آمریکاشناسی و استکبارشناسی است، گفت: نه‌تنها مردم دنیا، بلکه خود شهروندان اسرائیل نیز با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کنند.
سردار محمدرضا نقدی در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت «یوم‌الله ۱۳ آبان» که صبح روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه امروز غزه یک دانشگاه آمریکاشناسی و استکبارشناسی است، گفت: آمریکا در رأس کودک‌کشی و جنایات غزه قرار دارد و باید پاسخگوی این جنایت‌ها باشد. وی اضافه کرد: امروز نه‌تنها مردم دنیا، بلکه خود شهروندان اسرائیل نیز با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کنند. با این حال آمریکا تنها حامی و پشتیبان این جنایت‌ها است و حتی نخست‌وزیر این رژیم کودک‌کش را به کنگره آمریکا دعوت می‌کند و اعضای آن به مدت 5 دقیقه برای نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی دست زدند و سوت کشیدند و 80 بار روی پا ایستادند. رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت ۱۳ آبان در ادامه تصریح کرد: امروز مقامات آمریکایی به اندازه یک شهر، ذخیره‌ساز یارانه‌ای با پردازشگر تجهیز و هوش مصنوعی درست کرده‌اند اما به اندازه یک مغز گنجشک عقل ندارند که از رژیم در حال سقوطی که عُمر آن پایان یافته و دنیا آن را کنار ‌زده حمایت نکنند. این یک کلاس استکبارشناسی است و آمریکایی‌ها دست جنایتکاران بزرگ تاریخ را از پشت بسته‌اند و همچنان شاهد ادامه جنایات‌ در غزه هستیم.. 

Page Generated in 0/0074 sec