printlogo


کد خبر: 290942تاریخ: 1403/6/19 00:00
اخبار

واکنش وکیل عربستانی به بحران الاهلی پیش از بازی با پرسپولیس
یک وکیل حقوقی ورزش عربستان به بحران خودساخته تیم فوتبال الاهلی جده پیش از رویارویی آسیایی‌اش با پرسپولیس ایران واکنش نشان داد. 
احمد الامیر، حقوقدان عربستانی درباره ماجرای انتخاب محل برگزاری دیدار تیم فوتبال الاهلی جده برابر پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا توضیحاتی داد که نشان‌دهنده ناآشنا بودن مقام‌های این باشگاه با قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیاست. 
بر اساس گزارش‌های منتشره، کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقال محل بازی الاهلی برابر پرسپولیس به ورزشگاه عبدالله فیصل در تاریخ 16 سپتامبر (26 شهریور) مخالفت کرده است. از سویی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان نیز از برگزاری این بازی در ورزشگاه الجوهره با توجه به برگزاری دیدار تیم‌های الاتحاد و الوحده  در روز 25 شهریور ممانعت کرده است. با این وجود تیم الاهلی برای حل این بحران تقاضای تعویق یک روزه بازی با پرسپولیس را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داد. 
احمد الامیر در واکنش به بحران جدید الاهلی در صفحه اجتماعی‌ خود در شبکه ایکس نوشت: سیستم الکترونیکی رزرو اماکن ورزشی، سیستمی برای رزرو محل برگزاری تمرینات گروهی یا کمپ‌های تمرینی است. در واقع این سیستم برای رزرو اماکن ورزشی برای مسابقات رسمی نیست. 
اشتباه اداری در تیم الاهلی عربستان درباره رزرو ورزشگاه الجوهره برای میزبانی از پرسپولیس رخ داد که جنجال‌های اخیر را به راه انداخت. 
***
کار سخت قلعه‌نویی برابر تیم همیشه بازنده مقابل ایران
تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ تقابل‌هایش با تیم امارات تاکنون ۱۵ بار این حریف را شکست داده و تنها یک بار مقابل اماراتی‌ها باخته است. مروری بر دیدارهای رودرروی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان و امارات مشخص می‌کند این 2 تیم تاکنون ۱۹ بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند. امیر قلعه‌نویی و شاگردانش سه‌شنبه هفته جاری باید در شرایطی به دیدار تیم‌ ملی امارات و شاگردان «پائولو بنتو» بروند که این مسابقه بیستمین تقابل 2 تیم امارات و ایران خواهد بود. 
* ایران در دیدارهای رسمی به امارات نباخته
پیش از این تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در این ۱۹ مسابقه برگزار شده ۱۵ بار حریف اماراتی را شکست داده و 3 بار مقابل این تیم متوقف شده است و تنها یک بار مقابل این تیم تن به شکست داده که آن هم در یک بازی دوستانه بوده است. ایران در تمام مسابقات رسمی هرگز مقابل این حریف شکست را تجربه نکرده است. 
* آخرین دیدار و برد 2 بر یک
آخرین دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات سوم بهمن سال گذشته در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار شد که تیم ایران با 2 گل مهدی طارمی در دقایق ۲۶ و ۶۵ حریف خود را شکست داد. مسابقات در قطر برگزار می‌شد. 
* 2 پیروزی برابر امارات ظرف 4 ماه
همچنین در دیدارهای اخیر تیم ایران مقابل امارات سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در چارچوب دیدارهای برگشت مرحله پایانی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت. در آن دیدار تیم کشورمان در تهران با تک‌گل دقیقه ۴۴ مهدی طارمی حریف خود را شکست داد. 
همچنین پیش از آن در دیدار مرحله رفت و در شهر دوبی در همین چارچوب باز هم ایران با گل دقیقه ۷۰ مهدی طارمی این تیم را برای چندمین بار ظرف سال‌های گذشته شکست داد. 
* مصاف در جام ملت‌های ۲۰۱۵
همچنین یک دیدار بین تیم‌های فوتبال کشورمان و امارات دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ برگزار شد. مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در شهر بریزبن برگزار می‌شد که تیم ایران با تک‌گل دقیقه ۹۰ رضا قوچان‌نژاد امارات را مغلوب کرد. 
* باز هم شکست‌شان دادیم
چهارشنبه بیست و نهم دی ۱۳۸۹ در چارچوب دیدارهای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ تیم‌ ملی کشورمان موفق شد با 3 گل حریف خود را از پیش رو بردارد. گل‌های آرش افشین ۷۰، محمد نوری ۸۳ و گل به خودی بازیکن امارات در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده زمینه‌ساز برد 3 بر صفر تیم‌ ملی ایران مقابل امارات شد. 
* تنها شکست ایران در شهریور و در خاک امارات!
تیم ملی فوتبال امارات در تاریخ فوتبال کشورش فقط یک بار توانسته ایران را شکست دهد. ملی‌پوشان کشورمان یازدهم شهریور ۱۳۷۶ تحت هدایت محمد مایلی‌کهن در یک دیدار دوستانه با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم‌ ملی فوتبال امارات شدند. در آن دیدار که در ورزشگاه بن زاید شهر دوبی برگزار ‌شد، تک‌گل تیم‌ ملی فوتبال کشورمان را حمید استیلی به ثمر رساند ولی این گل مانع باخت‌مان نشد. 

Page Generated in 0/0064 sec