printlogo


کد خبر: 290945تاریخ: 1403/6/19 00:00
لزوم برکناری مدیران استقلال به جای تغییر کادر فنی
مشکل جای دیگری است

عبدالله دارابی: قرار بود با مالکیت هلدینگ معظم خلیج‌فارس، نان باشگاه استقلال در روغن شود اما آنچه می‌بینیم «نان در روغن» که نیست هیچ، گویی بلایی است نوظهور!
آنچه این روزها در مجموعه استقلال شاهدیم، ارجحیت را شامل تغییر مدیران می‌کند نه سرمربی. تصمیمات و رفتارهایی که از مدیران استقلال سر می‌زند سوای شائبه‌برانگیزی، در تیم‌های سطح پایین‌تر هم یافت نمی‌شود! اینانی که روزی در خواب هم این جایگاه را برای خود متصور نبودند به سبب ناتوانی و ناکارآمدی، خواسته یا ناخواسته، عمدا یا سهوا در حال تیشه‌زنی بر پیکر این باشگاه باقدمت و پرافتخارند؛ عجبا که مدیران ارشد هلدینگ نیز فقط نظاره‌گر این اوضاعند!
احمد شهریاری به عنوان نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در باشگاه استقلال، اسب را به مراد خود می‌تازاند و نه بر مراد استقلال! هیات‌مدیره‌ای که قبلا انفعال و ناتوانی‌شان عیان شده بود و دلیل ابقای‌شان معمایی است مبهم و مدیرعاملی که بدون تخصص و تبحر، ردایی گشادتر از اندازه و قابلیت خود تقدیمش شد نیز، او را در این ترکتازی خودمحورانه یاری می‌کنند؛ تبعاتش نیز لاجرم بماند برای استقلال، آینده و هوادارانش! جدا از درستی یا نادرستی مساله تعویض سرمربی تیم، با نام‌هایی دهان پرکن بازی کردند و عاقبت مذاکره با فرهاد مجیدی، پتف بلغاری و ساپینتو برملا شد که در استخدام هر کدام‌شان، نگرانی‌ها و علامت سوالی است! از دیگر موارد کارنابلدی و البته رفتار به‌شدت شائبه‌دارشان، استخدام ۲ بازیکن ضعیف بوسنیایی بدون اطلاع سرمربی تیم، تحت فشار قرار دادن سرمربی برای خروج نام ۲ ستاره تیم و جایگزینی زیلیکیچ مصدوم و مورد علاقه‌شان به جای آنهاست و اخیرا نیز فسخ یک‌طرفه و بدون اطلاع بازیکنان، دستیاران، کادر تدارکات و ماساژور تیم که مسلما عواقب سنگینی برای باشگاه نیز در پی خواهد داشت!
آقایان! اگر عزم‌تان بر تغییر سرمربی است چرا لقمه را دور دهان‌تان می‌چرخانید و به بازی‌های نوظهور و بچگانه متوسل می‌شوید؟ ثانیا چرا دنبال سرمربی کارنامه‌دار و مطرحی نمی‌روید که استخدام او، رشد و پیشرفت و افتخار‌آفرینی را به دنبال داشته باشد نه درجا زدن را؟
آقای علی‌عسکری! این بود برنامه شما برای افتخارآفرینی استقلال در سطح جهان؟ با اقدامات و تفکرات امثال شهریاری و سمیعی و این هیات‌مدیره (مجموعه‌ای ناکارآمد و ناتوان) که قهرمانی در لیگ ایران نیز سراب می‌نماید! 
آقای علی‌عسکری! نشانه آن سنگ بزرگ در ابتدای مالکیت‌تان بر باشگاه استقلال، در کمتر از یک سال عیان شد! 
چه سرنوشت تاسف‌باری از پس تفکرات و تصمیمات مدیران ناکارآمد در انتظار استقلال است، اگر برجای خود به قوت بمانند؟!
***
سرمنشأ اختلافات مشخص شد!
مالکان باشگاه استقلال که انتظار می‌رفت با حضورشان به وضعیت این باشگاه سر و سامان دهند و ثبات را بر مجموعه مدیریتی و فنی آبی‌پوشان حاکم کنند، در آستانه لیگ نخبگان آسیا شرایط این تیم را آشفته کردند! بیانیه‌ای که چند روز پیش باشگاه استقلال صادر و طی آن هیچ حمایتی از جواد نکونام نکرد، نشان داد مالکان این باشگاه تصمیم خود برای قطع همکاری با این سرمربی جوان را گرفته‌اند و به دنبال جانشین وی برای ادامه راه هستند. شکست برابر استقلال خوزستان آتش اختلافی که از چند ماه پیش بین جواد نکونام و مسؤولان هلدینگ روشن شده بود را شعله‌ور کرد تا مالکان باشگاه به فکر انتخاب سرمربی جدید و سرعت دادن به روند مذاکرات برای انتخاب جانشین نکونام باشند. شاید به همین خاطر بود که آنها در هفته‌ای که خیلی متعارف نیست یک تیم سرمربی‌اش را تغییر دهد، اقدام به مذاکره با گزینه‌های خارجی کردند تا پس از گذشت 3 هفته از فصل جدید و رقم خوردن نخستین شکست استقلال، سرمربی را تغییر دهند. همین امر نشان داد عمق اختلاف بین مسؤولان هلدینگ خلیج ‌فارس و جواد نکونام آنقدر زیاد هست که آنها در پایان هفته سوم تصمیم به انتخاب سرمربی جدید گرفته‌اند. در این میان اما برخی دلال‌ها هم که از این جابه‌جایی و آوردن سرمربی خارجی نفع می‌برند، بیکار نبودند و گزینه‌های پرتعدادی را به مسؤولان هلدینگ معرفی کردند تا یکی از آنها سرمربی شود. با این حال پس از آنکه جواد نکونام متوجه شد تصمیم مسؤولان هلدینگ برای برکناری‌اش قطعی است، سکوت چند هفته‌ای خود را شکست و در مصاحبه‌ای طولانی به انتقاد از فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرداخت و او را مقصر همه اتفاقات ناخوشایند روزها و هفته‌های اخیر معرفی کرد. سرمربی تیم فوتبال استقلال که در تمام مصاحبه‌های فصل گذشته‌اش یک بار هم قول قهرمانی آبی‌پوشان را نداده بود، برای اینکه بتواند دل مالکان باشگاه را به دست بیاورد این فصل قول قهرمانی داد اما این وعده هم تاثیری در تصمیم مالکان نداشت و آنها بزودی نکونام را رسما برکنار و گزینه مد نظرشان را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی خواهند کرد. هر چند دلال‌ها چندین مربی مطرح و نام‌آشنا را به مسؤولان باشگاه معرفی کرده‌اند تا گزینه خود را سرمربی کنند اما برخی سرمربیان آشنا از جمله ساپینتو و استراماچونی نفرات جدی‌تری برای حضور روی نیمکت استقلال هستند. هر چند گفته می‌شود شانس ساپینتو برای حضور روی نیمکت آبی‌پوشان بیشتر است.
در مورد پشت پرده اختلاف بین نکونام و مسؤولان هلدینگ خلیج ‌فارس گفته می‌شود برخی عوامل این هلدینگ از مدت‌ها قبل خواسته‌اند تعدادی از بازیکنان مد نظرشان را به نکونام دیکته کنند اما سرمربی آبی‌ها درخواست آنها را رد کرده تا استارت برکناری‌اش از چند ماه قبل ‌زده شود اما شکست برابر استقلال خوزستان این تصمیم را نهایی و قطعی کرد.

 


Page Generated in 0/0057 sec