printlogo


کد خبر: 290949تاریخ: 1403/6/19 00:00
اخبار

در پی ارسال گزارشی از سوی فتاح انجام شد
تقدیر رهبر انقلاب از عملکرد ٩ ماهه ستاد اجرایی فرمان امام
به دنبال ارسال گزارش عملکرد ۹ ماهه ستاد اجرایی فرمان امام، رهبر معظم انقلاب از عملکرد این نهاد در طول این مدت تقدیر کردند. سید پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در گزارشی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره تغییرات ساختاری، مدیریتی و سهامداری ستاد اجرایی فرمان امام در طول ٩ ماه اخیر، آخرین وضعیت عملکردی این نهاد را تشریح کرد. پاسخ مقام معظم رهبری به گزارش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بدین شرح است: «بسمه‌تعالی. از آقای فتاح به خاطر این تلاش گسترده تشکر شود. از خداوند حکیم کمک بخواهند و کارها را با قوت و کیفیت پیش ببرند». 
***
۶۰۰۰ پاکبان تهران از اتباع هستند
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران وضعیت نظافت شهر تهران را نسبت به سال قبل بهتر دانست و گفت: اگر استفاده از سامانه «نوماند» را گسترش دهیم و بتوانیم زباله خشک شهروندان را در منازل آنها خریداری کنیم می‌توانیم مشکل زباله‌گردی را حل کنیم. رضا محمدی در جمع خبرنگاران در تشریح موضوع خدمت‌رسانی پاکبانان در شهر تهران افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار پاکبان در شهر تهران فعال هستند که از این تعداد ۶۰۰۰ پاکبان موجود از اتباع خارجی هستند که البته بیشتر آنها از اتباع مجاز هستند و تعدادی از آنها غیرمجاز. هنگامی که پلیس به اسکان‌های کارگری مراجعه می‌کند و اتباع غیرمجاز را رد مرز می‌کند میان آنها اتباع مجاز هم رد مرز می‌شوند. بر همین اساس جایگزینی حداقل ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ پاکبان ایرانی در این حوزه در دستور کار قرار گرفته و براساس آن آمادگی جذب ۵۰۰۰ پاکبان را داریم که حقوقی حدود 12.5 تا ۱۵ میلیون تومان برای آنها پرداخت می‌کنیم. وی افزود: از سوی دیگر از شورا درخواست کردیم تا وزارت کشور بازه زمانی‌ را اعلام کند تا ما بتوانیم جایگزینی این پاکبان‌ها را انجام دهیم. 
***
فرهنگستان علوم پزشکی آماده همکاری با نخبگان در حوزه سلامت
دبیر فرهنگستان علوم پزشکی در همایش تقدیر از دانشجویان پزشکی کشور که اخیرا با حضور جمعی از استادان برگزیده و اعضای فرهنگستان برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی کشور برای همکاری با نخبگان جوان گفت: ما از حضور شما در فرهنگستان استقبال می‌کنیم و کارگروهی نیز با عنوان «کارگروه نخبگان جوان» در فرهنگستان فعال است که نخبگان می‌توانند در سایت فرهنگستان اطلاعات کامل‌تری را در این زمینه دریافت کنند. سیدحسن امامی‌رضوی در این همایش گفت: درحال حاضر ۱۸ گروه علمی در زمینه‌های مختلف آموزش و پژوهش و خدمات سلامت در این فرهنگستان مشغول به کار هستند و یکی از این گروه‌ها؛ گروه علوم پایه پزشکی است که همایش تقدیر از دانشجویان برتر را برای ارتباط بیشتر با نخبگان پزشکی برگزار می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در گروه‌های علمی و کارگروه‌های فرهنگستان و نیز طرح‌های پژوهشی زمینه همکاری مشترک با شما نخبگان جوان وجود دارد. امامی‌رضوی از جمله اهداف مهم فرهنگستان علوم ‌پزشکی را مشاوره، نظریه‌پردازی و آینده‌نگری در همه زمینه‌های سلامت، نیل به استقلال علمی و فرهنگی، توسعه علوم فنون در حیطه سلامت، تقویت روح پژوهش، کمک به دستیابی جامعه و آحاد مردم به بالاترین سطح سلامت همه‌جانبه، مشارکت در دیده‌بانی و رصد پایش سلامت، صیانت از میراث فرهنگی و تمدن اسلامی- ایرانی و رشد و گسترش دانش‌های فلسفه و حکمت، اخلاق و فقه اسلامی در حوزه سلامت و پزشکی عنوان کرد. 
***
دانشگاه تهران رتبه یک خوشه‌های برتر علم و فناوری ایران
بر اساس گزارش سال ۲۰۲۳ وایپو، دانشگاه تهران که در سال‌های اخیر همواره در بین ۱۰۰ خوشه برتر علم و فناوری قرار داشته، در تازه‌ترین رتبه‌بندی این سازمان رتبه سی‌وچهارم را در بین ۱۰۰ خوشه برتر علم و فناوری کسب کرده است. به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز مالکیت فکری، دانشگاه تهران با ۱۲ درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با ۹ درصد و دانشگاه امیرکبیر با ۸ درصد، بیشترین سهم را در انتشار مقالات در شهر تهران داشته‌اند. بر اساس ارزیابی وایپو، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، ۶۳ هزار و ۱۱۳ مقاله در تهران منتشر شده که ۲۵ درصد آن مربوط به حوزه فنی و مهندسی است. بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری، برترین خوشه‌های علم و فناوری دنیا در جنوب شرق آسیا در کشور‌های ژاپن، چین و کره‌جنوبی قرار دارند. مناطق یوکوهاما در ژاپن، گوآنژو در چین و سئول در کره‌جنوبی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. نخستین شهر غیرآسیایی، منطقه سانفرانسیسکو در آمریکاست که رتبه ششم را به دست آورده است.

Page Generated in 0/0056 sec