printlogo


کد خبر: 290954تاریخ: 1403/6/19 00:00
اجرای مراسم صبحگاهی و احترام به پرچم در مدارس

احیای مراسم صبحگاهی، ورزش و احترام به پرچم ایران جزو برنامه‌هایی است که مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و قرار است در سال آینده تحصیلی اجرا شود، چرا که به گفته وزیر آموزش‌و‌پرورش، انجام این مراسم‌ها در ایجاد نظم و انضباط دانش‌آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود. علیرضا کاظمی با تاکید بر اینکه احیا و به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی باید در دستور کار همه مدارس باشد گفت: همچنین با کمک گروه‌های جهادی و مردمی، موضوع تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود. 
وی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده توسط اعضای این شورا، گفت: حوزه پرورشی‌- فرهنگی باید درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورود کند و مراقبت بسیاری را باید در دستور کار خود قرار دهد، زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است. در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه‌ای شود، چرا که انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش‌آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود. 
همچنین احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود. این مراسم یک رفتار تربیتی و موثر در تقویت هویت ملی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.کاظمی همچنین تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به‌روزآوری شده، احیا و به رسمیت شناخته شود. انجام چنین کارهایی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تاثیرش در درازمدت قابل ارزیابی و احصاست. 
وی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: لوازم‌التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است، بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این باره استفاده کنیم. 
کاظمی در ادامه به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب اشاره کرد و گفت: برای این مهم باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه‌ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش‌و‌پرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع‌کننده دهیم. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به پرسش مهر گفت: بناست با ۳ کلیدواژه عدالت، انصاف و صداقت، پرسش مهر را طراحی کنیم. 
وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند. وزیر آموزش و پرورش همچنین بر به‌کارگیری نیروهای جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد.

Page Generated in 0/0059 sec