printlogo


کد خبر: 290958تاریخ: 1403/6/19 00:00
اخبار

عارف: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه معارفه وزیر نفت گفت: باید مصرف سوخت را مدیریت کنیم، مساله جدی ناترازی گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی و گازی است.
وی اظهار داشت: ما امروز ۱۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین داریم، ولی در روزهای اخیر مصرف به ۱۴۰ میلیون لیتر هم رسید. عارف تأکید کرد: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ فعلا کاری نمی‌خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می‌خواهیم آزاد‌سازی انجام دهیم. واقعیت‌های بخش را می‌گویم.
این اظهارات در حالی منتشر شد که پیش از انتخابات و در روزهای انتخابات موضوع افزایش قیمت بنزین از سوی تیم پزشکیان مطرح شده بود اما بارها از سوی پزشکیان، وزیر نفت و سخنگوی ستاد انتخابات او تکذیب شود و همه اعلام کردند که راهکار قیمتی را برای بنزین اعمال نخواهند کرد.
***  
رئیس جدید سازمان بورس فردا انتخاب می‌شود
شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی موافقت کرد و مقرر شد در جلسه فردا ۲۰ شهریور این شورا رئیس جدید سازمان بورس تعیین شود. نشست فوق‌العاده شورای عالی بورس عصر شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
در این نشست موضوع استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت و پذیرفته شد و شورای عالی بورس با استعفای عشقی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد.
شورای عالی بورس در عین حال مقرر کرد رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست بعدی در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزیده و معرفی شود.
***
اخذ عوارض ۱۰ یورویی در پروازهای خارجی
سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه‌ای درباره اخذ عوارض ۱۰ یورویی از هر مسافر به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است. به گفته جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این عوارض شامل همه پروازهای خارجی می‌شود که روی بلیت مسافران اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف از دریافت این عوارض توسعه زیرساخت‌های فرودگاه‌های کشور و خدمات مسافری است. به گفته سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری، این عوارض با عوارض خروج از کشور فرق دارد.
پروازهای زیارتی به مقاصد عراق، عربستان و دمشق سوریه از این امر مستثنی هستند.
***
احتمال ابلاغ افزایش ۲۰درصدی رفاهیات کارمندان
به نظر می‌رسد افزایش ۲۰ درصدی خدمات رفاهی غذا، ایاب و ذهاب، مسکن و... کارمندان تا حدود یک ماه دیگر ابلاغ ‌شود.
بر اساس پیگیری‌های انجام شده و دغدغه کارمندان دولت درباره عدم تغییر ارقام پرداختی‌های مربوط به خدمات رفاهی غذا، ایاب و ذهاب، مسکن و... نسبت به سال گذشته، به نظر می‌رسد این پرداختی‌ها با افزایش ۲۰ درصدی بزودی ابلاغ خواهد شد.
***
مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته تسویه می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرعت بخشیدن پرداخت مطالبات کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته تسویه خواهد شد.
بر اساس آخرین گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) تا صبح شنبه ۱۷ شهریورماه، ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۰ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده است. این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 1.621 میلیون تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
تاکنون ۱۲۱ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده است. سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور دیروز از سرعت یافتن پرداخت مطالبات گندم‌کاران طی هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده مطالبات تا پایان هفته تسویه خواهد شد.
***
صادرات گوشت مرغ به ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن رسید
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از صادرات ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون به کشورهای هدف خبر داد و گفت: استمرار جوجه‌ریزی و تولید منجر به صادرات شده است.
علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید و صادرات گوشت مرغ گفت: در حال حاضر گوشت مرغ تولید داخل به کشورهای عراق، ترکمنستان، عمان، قطر و افغانستان صادر می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: ماهانه نزدیک به 3 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای هدف صادر می‌شود.
وی وضعیت تولید داخلی گوشت مرغ را مطلوب دانست و اظهار داشت: طی 3 تا 4 ماه اخیر به دلیل افزایش جوجه‌ریزی و عرضه فراوان مرغ‌های منجمد وارداتی، بازار اشباع شد. بنابراین هر کیلوگرم مرغ زنده در واحدهای پرورشی زیر قیمت واقعی تولید یعنی کیلویی ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان به فروش می‌رسید که همین امر باعث ضرر برخی تولیدکنندگان شد. این در حالی است که قیمت واقعی تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در اسفند سال گذشته کیلویی ۵۸ هزار تومان ارزیابی شده بود.

Page Generated in 0/0057 sec