printlogo


کد خبر: 290959تاریخ: 1403/6/19 00:00
اخبار

عارف: وزیر نفت حملات سایبری به صنعت نفت را پیگیری کند
معاون اول رئیس‌جمهور از وزیر جدید نفت خواست حملات‌ سایبری به کل صنعت نفت را به ‌طور جدی پیگیری کند. محمدرضا عارف در مراسم تکریم و معارفه جواد اوجی و محسن پاک‌نژاد، وزرای قدیم و جدید نفت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد؛ حمله سال دوم هم مانند سال اول بود؛ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ در این بخش غفلت شده و جداً غفلت کرده‌اید. وی افزود: از وزیر نفت می‌خواهم در کل بخش صنعت نفت مقابله با حملات سایبری را به ‌طور جدی دنبال کند. معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه تأکید کرد: ظرفیت پاسخگویی به این موضوع را در کشور داریم. با تعامل و همکاری با بخش‌های ذی‌ربط این مسائل قابل ‌حل است. عارف با بیان اینکه در یک سال 2 بار حمله سایبری به سیستم توزیع بنزین انجام شد، اظهار کرد: هر 2 بار هم همانند یکدیگر بود و حملات تغییری نکرد، از این‌ رو از آقای پاک‌نژاد می‌خواهم این مساله را به ‌طور جدی پیگیری کند.
***
سرلشکر باقری دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل ۱۴۰۳ در ۱۰ ماده از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد. 8 آبان‌ از سوی شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی به‌ عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است. بر همین اساس و با توجه به فرامین مستمر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله‌العالی درباره اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن و نظر به مأموریت مندرج در ماده 7 سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل، دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل در آبان‌ماه سال 1403 از سوی سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد. دستورالعمل مذکور در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقای آموزش عمومی و آمادگی ملی و همچنین اطلاع‌رسانی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مثبت سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی، استانی، دستگاهی، نیرو‌های مسلح و شهری بویژه در حفاظت از زیرساخت‌های دارای اهمیت، به‌منظور ایجاد وحدت رویه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در 10 ماده ابلاغ شده است.
***
امیر سرلشکر موسوی:
ارتش برای موفقیت دولت چهاردهم هر کاری بتواند انجام خواهد داد
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش برای موفقیت دولت چهاردهم و در راستای هم‌افزایی هر کاری بتواند انجام خواهد داد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در دیدار مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران با فرماندهان ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، حضور رئیس‌جمهور در دافوس آجا به عنوان عالی‌ترین مرکز آموزشی - پژوهشی ارتش و دانشگاه علم و هنر جنگ را خیر مقدم گفت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی، وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد. مقام معظم رهبری مدظله‌العالی همواره بر این ابعاد و کارآمدی ارتش تأکید فرموده‌اند. وی تصریح کرد: در حکم انتصاب اینجانب ۴ مأموریت ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، رفع نیازهای معیشتی و هم‌افزایی را ابلاغ فرمودند و خداوند را شاکریم که در بسیاری از حوزه‌ها با وجود  تحریم و تنگناها طوری عمل کردیم که آخرین قضاوت معظم‌له درباره ارتش این است که ارتش امروز نسبت به قبل هم مؤمن‌تر، هم انقلابی‌تر و هم کارآمدتر است. برابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی، ارتش برای موفقیت دولت چهاردهم و در راستای هم‌افزایی هر کاری بتواند انجام خواهد داد. فرمانده کل ارتش با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی مبنی بر اینکه ارتش در شعار «ارتش فدای ملت» صادقانه عمل کرده است، بیان داشت: اطمینان داشته باشید در آمادگی برای کمک به دولت چهاردهم در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی صادقانه عمل خواهیم کرد. امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ارتش دارای یک تحفظ مخصوص به خود در بیان توانمندی‌هاست؛ در فرهنگ سازمانی ارتش، قدرت آن چیزی نیست که نشان داده می‌شود، بلکه آن چیزی است که پنهان نگه داشته شده است. از طرف دیگر خود را سرباز و خادم ملت و فعالیت‌های‌مان را حداقلِ وظیفه می‌دانیم و از اینکه با تبلیغاتی کردن آنها شائبه منت‌گذاری ایجاد شود، پرهیز می‌کنیم و معتقدیم اگر 46 سال چشم روی چشم نگذاشته‌ایم و یک روز بدون مأموریت در هوا، دریا و زمین نبوده‌ایم، این میدان خدمت و جانبازی لطف بزرگ خداوند است و بر این نعمت شکرگزاریم.
***
وزیر امور خارجه حقابه هیرمند را با جدیت پیگیری کند
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز طالبان حقابه ایران از هیرمند را نداده است، گفت انتظار می‌رود وزیر امور خارجه موضوع حقابه هیرمند را با جدیت پیگیری کند. فداحسین مالکی اظهار کرد: ادعاهای طالبان درباره دادن حقابه هیرمند به ایران و استان سیستان‌وبلوچستان درست نیست، چون اساسا اقدامی صورت نگرفته است. وی یادآور شد: طالبان سیلاب را به معنای دادن حقابه تلقی کرد، حال آنکه سیلاب و نه حقابه بوده است. این موضوع را کسانی که از مواضع طالبان دفاع می‌کردند هم قبول دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم هم پذیرفته بود که آب آمده به ایران حقابه نبود و سیلاب بود؛ موضوعی که وزیر نیروی وقت هم پذیرفت اما برخی مدعی بودند حقابه است، لذا ما کماکان مشکل داریم و منطقه به‌شدت دچار کمبود آب است. وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با همت آقای عراقچی، وزیر خارجه و برنامه‌ریزی دقیق و منطبق با قوانین بین‌المللی، موضوع دادن حقابه هیرمند به ایران پیگیری شود که این حق قانونی مردم است.

Page Generated in 0/0058 sec