printlogo


کد خبر: 290962تاریخ: 1403/6/19 00:00
منبع اخبار رسانه‌های معاند در اغتشاشات 1401، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
به فتنه آراسته شد!

گروه سیاسی: وزیر بهداشت 2 روز پیش طی حکمی حسین کرمانپور را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب کرد. در سوابق کرمانپور آمده پزشک عمومی است و مدیریت اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و مدیریت اورژانس بیمارستان سینا از جمله مسؤولیت‌های وی بوده است.
سوابق کرمانپور اما به همین 2 عنوان ختم نمی‌شود. در بحبوحه اغتشاشات سال 1401 که به بهانه مرگ مهسا امینی شکل گرفت، توئیت‌ها و صحبت‌های او در زمانی که مدیر اورژانس بیمارستان سینا بود، به عنوان یکی از منابع رسانه‌های معاندی چون بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا، منوتو و اینترنشنال مورد استناد قرار می‌گرفت! 
در همین رابطه شبکه منحل شده منوتو آورده بود: «حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا، گزارش گاردین درباره شلیک به اندام تناسلی معترضان را تایید کرد. آقای کرمانپور گفت: «آن‌طور که ما متوجه شده‌ایم، بیشترین آسیب‌ها اول به چشم و بعد به عضلات بوده است. در برخی موارد اصابت ساچمه به ریه و اندام‌های تناسلی هم بوده است. بر اثر وارد شدن ضربه باتوم هم، شکستگی‌هایی وجود داشت». همچنین این شبکه افزوده بود: آقای کرمانپور درباره عدم آموزش درست نیروهای سرکوبگر گفت: «به‌ هر حال افرادی که از این ساچمه‌ها استفاده می‌کنند اغلب آموزش درستی ندیده‌اند و ساچمه‌ها را از فاصله نزدیک شلیک می‌کردند و همین مساله سبب شد آسیب‌ها زیاد شود». 
شبکه اینترنشنال نیز که به‌تازگی کارفرمای خود را از سعودی به صهیونیست‌ها تغییر داده است با استناد به صحبت‌های دکتر کرمانپور آورده بود: حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به گزارش‌ها به وزارت بهداشت درباره آسیب به معترضان به روزنامه هم‌میهن گفت: «آن طور که ما متوجه شده‌ایم، بیشترین آسیب‌ها اول به چشم و بعد به عضلات بوده است. در برخی موارد اصابت ساچمه به ریه و اندام‌های تناسلی هم بوده است». 
صدای آمریکا هم نوشته بود: مدیر اورژانس بیمارستان سینا در تهران می‌گوید طی اعتراضات سراسری، مدیران حراست دانشگاه‌های علوم پزشکی به کادر درمان دانشگاهی ابلاغ کرده بودند اسامی افراد مصدوم در اعتراضات را به نهادهای امنیتی اعلام کنند. به گفته حسین کرمانپور، این موضوع باعث شد معترضان مجروح برای درمان مراجعه نکنند. او افزود: به برخی اعضای کادر درمان هم گفته شده بود اگر معترضان را درمان کنند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
همچنین توئیت‌های حسین کرمانپور در بحبوحه‌ اغتشاشات سال 1401 که با اسم رمز «زن، زندگی، آزادی» منتشر می‌شد، بسیار جنجال‌آفرین بود. او در یکی از توئیت‌های خود با انتشار تصویر شیئی که مدعی بود گلوله گاز اشک‌آور است، در صفحه ایکس خود نوشته بود: «یادشان ندادند در آهنین‌ترین حکومت‌ها هم گاز اشک‌آور را داخل بیمارستان، آن هم در فضای بسته نمی‌زنند اما اینها زدند. بماند برای تاریخ»؛ توئیتی که مورد استناد و سوءاستفاده شبکه‌های معاند نیز قرار گرفت. 
حالا همان شخصی که علیه نظام اسلامی برای تاریخ مدرک جمع می‌کرد، به سمت رسمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه بهداشت منصوب شده است. آن هم توسط وزیری که خود نیز در نوشتن توئیت‌های جنجالی در زمان فتنه سال 1401 ید طولایی داشت. 
ظفرقندی که اکنون با اعتماد نمایندگان مجلس مدت زیادی نیست سکان هدایت وزارت بهداشت را برعهده گرفته است، همان گزینه‌ای است که هنگام رای‌گیری مجلس درباره کابینه چهاردهم کمترین شانس برای جلب اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را دارا بود، چرا که صحبت‌ها و توئیت‌های ظفرقندی نیز مثل کرمانپور آتش فتنه‌گران «زن، زندگی، آزادی» را گرم‌تر می‌کرد. در همین باره مالک شریعتی از نمایندگان مخالف ظفرقندی تصریح کرده بود: «آقای ظفرقندی سابقه تند سیاسی دارد که مطالبش در فضای مجازی موجود است. ایشان در ماجرای اغتشاشات توئیتی منتشر کرد که آمبولانس‌ها تحت اختیار نیروهای انتظامی و نظامی است و بعد از آن چندین آمبولانس آتش ‌زده شده و خسارت وارد شد و همه هم به خاطر این صحبت بود؛ آقای ظفرقندی شما رئیس بیمارستان خوبی هستید اما وزیر بهداشت خوبی نیستید».
در نهایت ظفرقندی با 163 رأی که کمترین میزان رای اعتماد نمایندگان به اعضای دولت چهاردهم بود، توانست وزیر بهداشت شود. اما اکنون او با انتصاب عجیبی که در وزارتخانه متبوعش انجام داده، شائبه‌های بسیاری را درباره صلاحیت خود ایجاد کرده است. هرچند مجلس پیش‌تر به او رای اعتماد داده اما طبق قانون، نمایندگان مجلس می‌توانند ناظر به اعمال وزرای دولت باشند و باید با احساس مسؤولیت درباره چنین انتصاب‌هایی ورود کنند.  

Page Generated in 0/0071 sec