printlogo


کد خبر: 290975تاریخ: 1403/6/20 00:00
اخبار

بازگشت مهران مدیری و فرزاد حسنی به تلویزیون
نشست خبری سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم دیروز در ساختمان شبکه نسیم برگزار شد. او درباره جزئیات برنامه‌های جدید این شبکه توضیح داد: «هزار و یک» با محوریت شخصیت جناب‌خان در مرحله ساخت دکور است و «مسابقه بی‌سابقه» نیز با اجرای فرزاد حسنی مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند.
مدیر شبکه نسیم از فصل دوم «برمودا» نیز با اجرای کامران نجف‌زاده خبر داد و گفت: این برنامه در حال تولید است، همچنین برنامه «نوآ» در حوزه خیاطی و مد برای بانوان از اول مهر روی آنتن می‌رود. فصل جدید «کودک شو» نیز تا اواخر پاییز روی آنتن است و از شب یلدا متفاوت می‌شود.
خوشرو در ادامه گفت: «هزار و یک» با محوریت شخصیت جناب‌خان در مرحله ساخت دکور است و برآورد ما این است که مورد استقبال قرار می‌گیرد. بخشی از برنامه پیرامون اعداد است. با هنرمندان مطرح کشور مذاکره شده است و تا اواخر مهر به آنتن می‌رسد. همچنین برنامه «خوش‌نمک» یک رقابت خودمانی بین بانمک‌هاست که سلبریتی و رنگ و لعاب اضافه ندارد.
خوشرو درباره برنامه «دورهمی» هم اظهار کرد: مشکل برنامه «دورهمی» مهران مدیری نیست. آقای مدیری برای کارهای نمایشی قرارداد بسته است. مسأله یک گیر اداری با تهیه‌کننده است که اگر حل شود، فصل پنجم پخش می‌شود. 
همچنین خوشرو از توافق مهران مدیری با صداوسیما برای ساخت یک مجموعه نمایشی جدید خبر داد و درباره تعامل تلویزیون با هنرمندانی که مدتی از رسانه ملی دور بودند، توضیح داد: هر کدام از این هنرمندان رفت و برگشت دارند؛ نمونه آن برنامه آقای ایرج طهماسب بود که پیش از این در شبکه نمایش خانگی تولید و پخش می‌شد و دوباره به تلویزیون آمد؛ برنامه‌ای که دیده شد و این حس که در معرض ۸۸ میلیون بیننده قرار بگیری، غیرقابل توصیف است. بنابراین همه امکان فعالیت دارند و آقای مدیری هم قرار است برای سیمافیلم کار نمایشی بسازد.
***
«هوشنگ دوم» به چاپ پنجم رسید
کتاب «هوشنگ دوم» شامل گفت‌وگو با هوشنگ مرادی‌ کرمانی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ پنجم رسیده است. چاپ چهارم این ‌کتاب شهریور ۱۳۹۶ عرضه شده بود. «هوشنگ دوم» در اصل ادامه کتاب «شما که غریبه نیستید» است. «شما که غریبه نیستید» تا زمان آمدن این نویسنده به تهران است و پس از آنکه به تهران می‌رسد، کتاب تمام می‌شود اما «هوشنگ دوم» ادامه کتاب «شما که غریبه نیستید» است و وقایعی را روایت می‌کند که مربوط به پس از آمدن مرادی‌کرمانی به تهران است. در این ‌کتاب، کریم فیضی با هوشنگ مرادی‌کرمانی مصاحبه کرده و او آمدنش به تهران، رفتنش به دانشکده هنرهای دراماتیک، رفتنش به مدرسه عالی ترجمه و سپس رادیو را روایت می‌کند. در مقطع بعدی، داستان‌های مرادی‌کرمانی در رادیو خوانده می‌شده است.
3 چاپ اول «هوشنگ دوم» توسط انتشارات اطلاعات چاپ شده بود و از آنجا که انتشارات معین همه کتاب‌های مرادی‌کرمانی را چاپ کرده، محمدقاسم لیما‌صالح‌رامسری مدیر انتشارات معین از مرحوم سیدمحمود دعایی، مدیر وقت موسسه اطلاعات خواسته بود چاپ بعدی «هوشنگ دوم» هم توسط این‌ نشر انجام شود. در نتیجه این ‌کتاب از چاپ چهارم به بعد توسط انتشارات معین عرضه شد.
***
آرش گوران تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران را رهبری می‌کند
ارکستر سمفونیک تهران در واپسین روزهای تابستان، پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ با رهبری آرش گوران به عنوان رهبر میهمان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این کنسرت آثاری از لئونارد برنستاین، گئورگی سْویریدوف، آرام خاچاطوریان و آرتورو مارکز توسط ارکستر اجرا می‌شود.
آرش گوران، رهبر ارکستر، مدیر هنری، آهنگساز و پیانیست ایرانی است که نزد استادان مشهوری مانند مارک استرینگر، هوریا آندریسکو، رودیگر بُن و کریستین فُن گقن آموزش دیده‌ است. گوران سابقه رهبری ارکستر فیلارمونیک ایرانیان، ارکستر جوانان «موسیقیِ زمان»، ارکستر ملی ایران و ارکستر «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان را دارد و همچنین در حال حاضر به عنوان رهبر ارکستر و مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک تهران فعالیت می‌کند. 
کنسرت «تهران... جشنِ بیکران»؛ اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آرش گوران، به عنوان رهبر میهمان ۲۹ و ۳۰ شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه هنرتیکت مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0070 sec