printlogo


کد خبر: 290982تاریخ: 1403/6/20 00:00
سکوهای گنبد آهنین در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
پاسخ محکم حزب‌الله

جنبش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در جدیدترین دور حملات پهپادی‌اش به مواضع رژیم صهیونیستی، سکوهای سامانه پدافندی گنبد آهنین را در بلندی‌های جولان اشغالی هدف قرار داده است.  این در حالی است که حزب‌الله لبنان در فاصله شنبه و یکشنبه گذشته، یک شبانه‌روز بسیار پرکار را در اجرای عملیات‌های مختلف علیه دشمن پشت سر گذاشت و بیش از ۱۰۰ فروند موشک به سمت شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد. به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، طی 24 ساعت منتهی به عصر یکشنبه‌گذشته، حزب‌الله شماری از تاسیسات و ساختمان‌ها را بویژه در کریات‌شمونه هدف قرار داد. در نتیجه این حملات، آژیر خطر حمله هوایی به طور مستمر تا پاسی از یکشنبه‌شب در کریات شمونه و شهرک‌های شانیر، کفار یووال، دفنا، گوشیریم، بیت خلیل، معیان باروخ، شعار یاشوف، دان، سدی نحیما، تل حای، عامیر، کفار و بلوم در منطقه الجلیل به صدا درآمد. در بیانیه یکشنبه‌شب گذشته حزب‌الله آمده است: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و نیز در واکنش به تعرضات دشمن به روستاهای جنوبی بویژه منطقه خربه سلم، مجاهدان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه مورخه 2024/9/8 با چندین دسته پهپاد انتحاری به منطقه الزاعوره و سکوهای گنبد آهنین و اماکن استقرار نظامیان دشمن حمله کردند که پهپادها مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کرده و نظامیان دشمن کشته و مجروح شدند». شبکه المنار هم در  گزارشی از عبور پهپادهای انتحاری برخاسته از لبنان از موشک‌های پدافندی اسرائیلی و ورود آنها به اراضی اشغالی خبر داد که در نتیجه آن آژیرهای هشدار در مناطق اصبع الجلیل و الجلیل شمالی به صدا درآمده و انفجارهایی در منطقه الزاعوره در بلندی‌های جولان اشغالی به گوش رسیده است. حزب‌الله همچنین در بیانیه دیگری از حمله موشکی به پایگاه السماقه در منطقه اشغالی کفرشوبای لبنان خبر داد. حزب‌الله دیروز هم اعلام کرد در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان با تعدادی پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان 621 ایغوز را در پادگان شراغا در شمال عکا هدف قرار داده و و پهپادها به دقت به اهداف اصابت کرده و تلفاتی به دشمن صهیونیستی وارد کرده است. سایت نظامی معیان باروخ،  مقر جدید تیپ غرب ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان یعرا و همچنین سایت نظامی المرج دیگر اهداف حملات موشکی و  توپخانه‌ای روز دوشنبه حزب‌الله بودند. 
* شرط مقاومت برای بازگشت آوارگان صهیونیست
به نظر می‌رسد شدت گرفتن مجدد حملات مقاومت به مناطق شمالی اراضی اشغالی، پاسخی روشن  و محکم به ادعای رسانه‌ای نتانیاهو نخست‌وزیر و برخی مقامات نظامی رژیم مبنی بر بررسی حمله به خاک لبنان است؛ ادعایی که بیشتر مصرف داخلی داشته و به منظور خروج کابینه رژیم از بحران‌های چندجانبه است.  
علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در واکنش به تهدیدهای مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله رئیس ستاد ارتش آن مبنی بر آمادگی برای تهاجم گسترده به لبنان تصریح کرد: «تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و تهدید به آمادگی برای تحرکات تهاجمی در داخل لبنان، هرگز موضع ما یا معادلات ما را تغییر نخواهد داد و ما را از میدان نبرد بازنخواهد داشت». او بار دیگر تاکید کرد شهرک‌نشینان صهیونیست هرگز به منازل‌شان در شمال فلسطین بازنخواهند گشت، مگر در یک صورت و آن،  توقف تجاوزات رژیم به نوار غزه است. 
* تکذیب ادعای صهیونیست‌ها توسط  المیادین
رسانه‌های غربی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش دادند بامداد دیروز در حمله‌ای هوایی به شهر مصیاف در حومه شهر حماه در غرب سوریه،  یک مرکز تحقیقات شیمیایی را هدف قرار داده‌اند.  منابع آگاه به شبکه المیادین خبر دادند که هیچ شهید ایرانی یا وابسته به حزب‌الله در مرکز نظامی سوری هدف قرار گرفته وجود ندارد. این شبکه ضمن دروغ خواندن ادعای صهیونیست‌ها درباره ماهیت این مرکز، اعلام کرد  5 نیروی ارتش سوریه و چند غیرنظامی در تجاوز اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. 
***
رهگیری هواپیمای رژیم صهیونیستی
جنبش مقاومت لبنان بامداد دیروز با موشک زمین به هوا، هواپیمای نظامی رژیم اشغالگر را رهگیری کرد و هدف قرار داد که در نتیجه آن، این پرنده جاسوسی  مجبور به ترک آسمان لبنان شد. رژیم صهیونیستی بعد از حمله هوایی بامداد دیروز دوشنبه به مناطقی در سوریه که 16 شهید و 36 زخمی برجا گذاشت، اقدام به انجام حملاتی در جنوب لبنان کرد و طی آن، هواپیماهای رژیم در ارتفاع پایین به پرواز درآمدند. به گزارش شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی،  هواپیماهای جاسوسی اسرائیل علاوه بر لبنان، در جنین واقع در کرانه باختری و شهرک‌های اطراف نیز به پرواز درآمدند.

 


Page Generated in 0/0062 sec