printlogo


کد خبر: 290998تاریخ: 1403/6/20 00:00
اخبار

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.
غلامرضا نوری‌قزلجه در جلسه روز گذشته شورای قیمت‌گذاری با حضور اعضای دولتی، نمایندگان کشاورزان و بخش خصوصی افزود: پس از چند جلسه کارشناسی در کمیته‌های مربوطه روز یکشنبه به جمع‌بندی رسیدیم و قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طبق قانون باید تا پایان تیر هر سال قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد اما به دلیل اتفاقاتی که افتاد و تغییراتی که در دولت صورت گرفت، این موضوع جامانده بود که بعد از شکل‌گیری دولت چهاردهم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و جلسات آن به صورت فشرده برگزار شد و امروز به نتیجه رسید.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی معطل تعیین قیمت گندم بود، بزودی قیمت محصولات اساسی دیگر در جلسات شورای قیمت‌گذاری در روزها و هفته‌های آتی مشخص و به تدریج تعیین و اعلام می‌شود.
***
قیمت رسمی نان افزایش یافت
حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به افزایش قیمت نان گفت پس از اعلام قیمت‌های جدید، نظارت‌ها تشدید و با هرگونه تخلفی توسط دستگاه‌های تعزیراتی و نظارتی برخورد قانونی خواهد شد.
همچنین بازرس اتاق اصناف تهران درباره قیمت نان اظهار کرد: قیمت نان سنگک ۳ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۵ هزار تومان رسیده و کنجد آن هزار تومان بود که به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.
به گفته مریوان قادرپور، قیمت نان لواش آرد نوع یک از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش یافته و نان لواش با آرد نوع ۲ از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان افزایش یافته است. 
نان بربری که با آرد دولتی نوع یک پخت می‌شود، از هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر قیمت داشته و قیمت نان بربری که با آرد دولتی نوع ۲ تولید می‌شود، از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. به طور کلی برای نان کنجدی ۳ گرم کنجد می‌توان خریداری کرد که هر گرم هزار و ۵۰۰ تومان است. تافتون خراسانی نیز با آرد یارانه‌ای نوع یک از هزار تومان به هزار و ۴۰۰ تومان تغییر قیمت یافته و در آرد یارانه‌ای نوع ۲ نیز به گفته وحید معینیان، بازرس اتاق اصناف تهران، از هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۸۰۰ تومان تغییر یافته است.
***
تأمین ارز واردات از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد
بانک مرکزی اعلام کرد از ابتدای امسال تا ۱۹ شهریور، ۳۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.
بر اساس آمار بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا ۱۹ شهریورماه برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار، برای خدمات ۷۶۴ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار تأمین ارز انجام شده است.
همچنین برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار ارز تأمین کرده است. شایان ذکر است بانک مرکزی در مجموع ۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تأمین کرده است.
***
شاخص بورس ۷ هزار واحد رشد کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، با رشد ۷ هزارواحدی مواجه شد. در جریان دادوستدهای دیروز، دوشنبه، بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان در بیش از ۲۵۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۷ هزار و ۸۰۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۹۲ واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز گذشته به نام نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا و شبندر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی وغدیر، فملی و فارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ورقه به ارزش ۴۱۰ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان در ۱۳۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آی فکس) ۱۰۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۵۸ واحد قرار گرفت.

Page Generated in 0/0061 sec