printlogo


کد خبر: 291001تاریخ: 1403/6/20 00:00
اخبار

امیر صباحی‌فرد: پدافند هوایی قطب فناوری راداری کشور است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا درباره دستاوردها و پیشرفت‌های اخیر این نیرو، گفت: پدافند هوایی در حال حاضر قطب فناوری راداری کشور است.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد روز گذشته (دوشنبه ۱۹ شهریورماه) با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع اساتید و دانشجویان دوره ۳۵ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه درباره دستاوردها و پیشرفت‌های اخیر پدافند هوایی ارتش گفت: امروز تجهیزات پدافندی ما لبه فناوری‌های روز دنیا و جلوتر از تهدیدات بوده و با قطعیت نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرت‌های برتر پدافندی منطقه است. وی در ادامه درباره کلام نورانی رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «آموزش در نیروهای مسلح یک فریضه است»، افزود: اگر نسبت به مساله آموزش اهمیت قائل نشویم، در مقابله و دفع تهدیدات موفق نخواهیم بود، لذا نیروی پدافند هوایی ارتش، آموزش را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و بر مبنای آن، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و همانگونه که فرمانده محترم کل ارتش تاکید کرده‌اند، این دانشگاه در حرکت آینده نظام و انقلاب تاثیر داشته و آینده ارتش در مسیر این دانشگاه شکل می‌گیرد.
***
کنعانی: اسرائیل به شکست نزدیک‌تر است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی به شکست به‌مراتب نزدیک‌تر از پیروزی است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران درباره واکنش ایران به عملیات مقاومت در اردن و مرز فلسطین که به ایران نسبت داده شده، افزود: رژیم صهیونیستی غده‌ای سرطانی و هسته کانونی و مرکزی محور خباثت در منطقه به شمار می‌رود. این رژیم به خاطر جنایات هولناکی که در غزه و اخیرا در کرانه غربی فلسطین مرتکب شده، خود را در مقابل خشم ملت‌های جهان قرار داده است. تردیدی نیست که حمایت از مساله فلسطین را به عنوان جمهوری اسلامی ایران یک تعهد قانونی و اخلاقی و انسانی تلقی می‌کنیم. تلاش مقامات رژیم اسرائیل برای انتساب هر رخدادی به ایران قطعا یک لفاظی و تلاشی مذبوحانه برای کتمان حقایق است. وی گفت: این رژیم با تداوم جنایات و زیاده‌خواهی‌های خود در مذاکرات آتش‌بس پنجره جدید آتش را به روی خود باز کرده است. کنعانی درباره حمله بامداد دوشنبه رژیم اسرائیل به خاک سوریه نیز تصریح کرد: این جنایت را با قوی‌ترین عبارات محکوم می‌کنم. حمله به کشورهای منطقه توسط این رژیم نشان می‌دهد جنایاتش محدود به غزه نیست، بلکه جنایات فرامرزی انجام می‌دهد. حامیان این رژیم از تسلیح و حمایت از این رژیم دست بردارند. سازمان‌های بین‌المللی به طور جدی باید اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم کنند و در مقابل این میزان از جنایات اقدامات جدی و بازدارنده انجام دهند. آنچه را که در رسانه‌های رژیم اسرائیل منتشر شده و این اقدام را به ایران نسبت دادند، قبول نمی‌کنیم.
کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تاکید وزیر امور خارجه به موضوعات مدیریت تخاصم با آمریکا و مدیریت روابط و تنش‌ها با اتحادیه اروپایی، شاهد موضع‌گیری‌های داخلی و خارجی درباره روابط ایران با شرق هستیم، آینده توافق‌ها و مذاکراتی که با شرق (توافق با چین و روسیه) داشتیم چطور خواهد بود، اظهار داشت: توسعه مناسبات با حوزه شرق و کشورهای قاره کهن آسیا در رأس اولویت‌های دولت و دستگاه دیپلماسی همچنان قرار خواهد داشت و اجرای توافقات اجرا شده گذشته و تنظیم اسناد جدید همکاری مبتنی بر نیازهای موجود در روند روابط دوجانبه با جدیت مورد اهتمام و پیگیری دولت چهاردهم خواهد بود.
***
سرلشکر موسوی: تخصص بالای خلبانان گویای آمادگی عملیاتی آنان است
فرمانده کل ارتش گفت: عملکرد شرکت‌کنندگان در مسابقات تیراندازی هوا به زمین نیروی هوایی گویای عملکرد فنی و تیمی بسیار بالا و توان و تخصص خلبانان است. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه برگزاری روز اول مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور ۶ تیم ۴ فروندی از پایگاه‌های شهید فکوری تبریز، شهید یاسینی بوشهر، شهید نوژه همدان، شهید حبیبی مشهد، شهید عبدالکریمی بندرعباس و وحدتی دزفول به میزبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان و به مدت ۴ روز در حال برگزاری است، عملکرد تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات را بسیار خوب دانست. وی گفت: در روز اول، مرحله اصلی عملکرد تیم‌های شرکت‌کننده بسیار خوب بود و تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات از روحیه و انگیزه بسیار بالایی برخوردار بودند.
سرلشکر موسوی افزود: عملکرد تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات گویای عملکرد فنی و تیمی بسیار بالا، توان و تخصص بالای خلبانان و فن شلیک و قابلیت‌های مانوری و مهارت‌های نظامی و خلبانی است که مدت‌ها روی آن کار شده و نشان‌دهنده آمادگی عملیاتی بسیار بالای شرکت‌کنندگان است.
فرمانده کل ارتش برگزاری مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش را موجب افزایش روحیه و مهارت کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست که موجب ارتقای مهارت آنها می‌شود و اظهار داشت: این گونه مسابقات بخوبی نشان می‌دهد که کدام یک از این شرکت‌کنندگان از دیگران بهتر کار و تلاش کرده است، زیرا باید مشخص شود قهرمان کیست و چه کسی در رده‌های بعدی قرار دارد، تا دیگران نیز تلاش کرده و خود را به او برسانند، این یک مسابقه است که افراد و تیم‌های برتر را مشخص می‌کند.

Page Generated in 0/0082 sec