printlogo


کد خبر: 291003تاریخ: 1403/6/20 00:00
توضیحات مهم فرمانده کل سپاه درباره نحوه گرفتن انتقام خون شهید هنیه از رژیم صهیونیستی
خونخواهی متفاوت

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر و این‌بار در کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشید و به آنها گوشزد کرد «نمی‌توانند بگریزند و درس‌های بزرگی خواهند آموخت که دیگر با دم شیر بازی نکنند». سخنان فرمانده کل سپاه که پیش‌تر نیز وعده خونخواهی ترور شهید اسماعیل هنیه را به صهیونیست‌ها و حامیان‌شان داده بود، نکات خاصی داشت که باعث شد مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد. سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما مطمئن هستیم به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد».
سردار حسین سلامی در همین رابطه با اشاره به مساله فلسطین گفت: دشمنان ما افسرده و منزوی و منفور در جهان هستند. این آمریکایی‌ها که به اسرائیل سلاح می‌دهند که خانواده فلسطینی‌ها را زیر برج دفن کنند خودشان به تدریج در حال دفن شدن در قبرستان تاریخ هستند و فلسطین در حال رشد است.
وی همچنین بیان کرد: امروز هویت فلسطین در قلب دانشگاه‌ها و خیابان‌های کشورهای جهان دیده می‌شود اما دشمنان مسلمان افسرده هستند و در کنار مدیترانه محاصره شده‌اند.
سلامی افزود: کابوس انتقام ایران آنها را شب و روز می‌لرزاند. آنها نمی‌توانند به این شکل به حیات سیاسی خود ادامه دهند. نشانه‌های پایان سیاسی آنها را می‌بینیم. دشمن امروز آشفته است. شب‌ها هزاران نفر در سرزمین‌های اشغالی علیه دولت‌شان قیام می‌کنند و جنگ به سرزمین‌های اشغالی کشیده شده و راه نجاتی نیست.
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دشمنان هر لحظه منتظرند و طعم تلخ انتقام و نتیجه شرارت‌های‌شان را خواهند چشید؛ کی، کجا و چگونه، حتما متفاوت عمل خواهیم کرد. این معما زمانی برای همه حل خواهد شد. نباید فکر کنند می‌زنند و می‌گریزند؛ می‌خورند و نمی‌توانند بگریزند و درس‌های بزرگی خواهند آموخت.
* دلهره در تل‌آویو
وعده انتقام ایران از رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه انتشار خبر ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران در پیام مقام معظم رهبری به وضوح اعلام شد و جهان نیز آن را جدی گرفت. ایالات متحده به سرعت ناوگان خود را در منطقه تقویت کرد و آمد و شد پروازهای جنگی به تل‌آویو شدت یافت. 
پس از حمله بامداد 26 فروردین امسال که از آن به عنوان عملیات «وعده صادق» یاد می‌شود، همه دنیا برق موشک‌های کشورمان را در آسمان خاورمیانه دید و اصابت  بالستیک‌های ایرانی به پایگاه فوق‌حساس نواتیم، برتری تکنولوژی نظامی ایران را به جهانیان ثابت کرد. از همین روست که وعده خونخواهی و انتقام شهادت اسماعیل هنیه از اسرائیل تا این حد رژیم صهیونیستی و حامیانش را ترسانده و طولانی شدن زمان این انتقام، آنها را در سردرگمی عجیبی قرار داده است. 
از زمان شهادت هنیه تاکنون که قریب یک ماه و 10 روز می‌گذرد، رژیم صهیونیستی دچار التهابات درونی بسیاری شده است. آنها که تا همین چند سال پیش قصد داشتند با سیاست هزار ضربه چاقو ایران را از پا بیندازند، اکنون بیش از 11 ماه است که هر روز ضربات متعددی را از محور مقاومت دریافت می‌کنند و حلقه محاصره‌ای را که نخست‌وزیر این رژیم جعلی نیز به آن اذعان کرده بیش از گذشته به دور خود احساس می‌کنند.
سردرگمی صهیونیست‌ها تا آنجا پیش رفته است که هرگونه عملیات خودجوش مردم مسلمان منطقه علیه خود را از جانب ایران تفسیر می‌کنند. دو روز پیش که یک راننده کامیون اردنی روی پل موسوم به ملک حسین یا النبی در گذرگاه مرزی الکرامه با فلسطین اشغالی، از کامیون خود پیاده شد و با 3 شلیک کلت کمری از فاصله صفر، ۳ افسر اسرائیلی پاسگاه مرزی را به هلاکت رساند، نتانیاهو گفت که اسرائیل در محاصره «ایدئولوژی آدم‌کشی» است که «محور شرارت ایران» آن را اشاعه می‌دهد.
* کابوس انتقام رهای‌شان نمی‌کند
درست از روز شهادت اسماعیل هنیه در تهران، کابوس حمله ایران به اسرائیل روزها و هفته‌هاست که صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند. در تمام این مدت هرگاه سخن از رویارویی با اسرائیل پیش آمد، از مسؤولان سیاسی گرفته تا نظامیان ارشد کشورمان، هیچ صدایی در ایران شنیده نشد، مگر آنکه وعده انتقام در آن گنجانده شده باشد. 
چند روز پیش نیز سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین رابطه گفته بود: «انتقام خون شهید اسماعیل هنیه  قطعی است و بارها گفته شده است و هیچ شکی در آن نیست ولی در موقع خودش باید انجام شود که اثر بیشتری داشته باشد». وی همچنین تاکید کرده بود: «مردم خبرهای خوبی را از انتقام می‌شنوند، به دوستان در اصفهان گفتم که گزهای‌شان را آماده کنند!»
پیش‌تر جانشین وزیر دفاع کشورمان هم با اشاره به انتقام خون شهید هنیه اظهار کرده بود: «فعلا رژیم صهیونیستی باید در اضطراب روانی و هراس ناشی از زمان انتقام بماند اما آنچه مسلم است اینکه ضربه و برخورد مناسب غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود».
سخنان مقامات ایران و خصوصا نظامی‌ها که قبلا طعم موشک‌های‌شان را به رژیم صهیونیستی چشانده‌اند، همواره با کنایه‌ها و اشاراتی همراه است که باعث شده تحلیلگران رسانه‌های متعدد جهانی برای رمزگشایی از این سخنان به تکاپو بیفتند. به عنوان نمونه بعد از آنکه علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه گفت پاسخ ایران به عملیات ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ممکن است زمان‌بر و طولانی باشد طرح این اظهارات بازتاب‌های نسبتا گسترده‌ای در خبرگزاری‌های خارجی یافت. چنانکه خبرگزاری رویترز انگلیس نوشته بود: سخنگوی سپاه گفت انتظار برای تلافی ایران علیه اسرائیل ممکن است طولانی باشد.
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا هم آورده بود: ایران گفت که پاسخش به قتل یکی از رهبران حماس در تهران ممکن است طولانی باشد و این نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در انتقامجویی مورد انتظار که ترس از جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه را برانگیخـته است، عجله نخواهد کرد. علی‌محمد نائینی سخنـگوی سپاه گفت: زمان به نفع ماست و ممکن است دوره انتظار برای این پاسخ طولانی شود.
پایگاه خبری اورشلیم‌پست اسرائیل هم نوشته بود: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که انتقام‌جویی ایران از اسرائیل در «زمان مناسب» انجام خواهد شد. دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: ایران در زمان و مکان مناسب به اسرائیل پاسخ خواهد داد. فدوی افزود: اسرائیل با ترور هنیه، رهبر سابق حماس که در تهران شهید شد، جنایت بزرگی مرتکب شد و به شدت بیشتر از دفعه قبل مجازات خواهد شد.
خبرگزاری شینهوای چین هم به نقل از سخنگوی سپاه تیتر ‌زده بود که انتقام ایران در قتل هنیه زمان می‌برد: «علی‌محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه گفت زمان انتظار برای انتقام‌جویی از سوی ایران برای ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس می‌تواند طولانی باشد».
خبرگزاری العربیه عربستان هم در پوشش این خبر گزارش داده بود: ایران می‌گوید انتقام از اسرائیل برای قتل هنیه ممکن است زمان ببرد. سخنگوی سپاه روز سه‌شنبه گفت که انتقامجویی وعده داده شده ایران علیه اسرائیل برای قتل اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران در ماه گذشته ممکن است زمان‌بر باشد. علی‌محمد نائینی گفت: زمان به نفع ماست و ممکن است دوره انتظار طولانی باشد.
* کی، کجا و چگونه؟
در حالی که تاکنون تهران بدون شلیک حتی یک گلوله، فشار روانی عظیمی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است، از سمت بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌ها یعنی آمریکا نیز خبر می‌رسد که ســـردرگمی صهیونیست‌ها به آنها تسری یافته است. در همین باره یک رسانه عبری فاش کرد که اخیرا واشنگتن پیام‌هایی را به مسؤولان رژیم صهیونیستی داده و تاکید کرده است که ناوهای هواپیمابر آمریکا نمی‌توانند تا ابد در منطقه بمانند. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد مسؤولان آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود نگرانی‌ها نسبت به ادامه جنگ در نوار غزه و گسترش آن در لبنان و کرانه باختری و آمادگی برای پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را ابراز کرده‌اند. طبق گزارش این کانال، مسؤولانی در واشنگتن به رهبران رژیم صهیونیستی گفته‌اند که ناوهای هواپیمابر آمریکا نمی‌توانند برای همیشه در دفاع از اسرائیل در منطقه باقی بمانند. 
 به نظر می‌رسد اثرات جنگ روانی که اکنون از سوی مسؤولان و خصوصا فرماندهان ارشد نظامی کشورمان به راه افتاده، کمتر از رویارویی سخت با اسرائیل نیست و می‌توانیم اثرات این جنگ روانی را در آشفتگی داخلی و تظاهرات چند صد هزار نفری صهیونیست‌ها در شهرهای بزرگ این رژیم شاهد باشیم. نهایتا همه می‌دانند که ایران در انجام عملیات «وعده صادق 2» جدی است و به قول فرمانده سپاه، به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد. 
«کی، کجا و چگونه» سوالاتی بودند که سردار سلامی درباره نحوه پاسخ سخت ایران به اسرائیل بیان کرد اما خود او در ادامه صحبت‌هایش گفت:  «حتما متفاوت عمل خواهیم کرد و این معما زمانی برای همه حل خواهد شد».

Page Generated in 0/0096 sec