printlogo


کد خبر: 291006تاریخ: 1403/6/20 00:00
یادداشت روز
قدرت‌نمایی حزب‌الله استیصال اسرائیل

شهاب خادم: حزب‌الله لبنان دست‌بردار نیست و با وجود تهدیدهای رژیم منحوس صهیونیستی و فشارهای آمریکا نه تنها از شدت حملات خود به اراضی اشغالی کم نکرده، بلکه دامنه این حملات گسترده‌تر و اهداف آن دقیق‌تر و هدفمندتر نیز شده است. 
حزب‌الله لبنان طی هفته‌های گذشته بارها و بارها مقرهای نظامی اسرائیل را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داده است. تجهیزات جاسوسی و مقر نظامیان صهیونیست در منطقه «المطله»، پایگاه نظامی راهبردی رمیم، پایگاه‌های نظامی المالکیه و العباد، مناطق الجلیل و صفد تنها در یک روز در ۱۲ حمله جداگانه از سوی حزب‌الله لبنان هدف حملات دقیق و مرگبار قرار گرفتند.  
رادیو رژیم صهیونیستی اخیرا با اشاره به شدت حملات حزب‌الله گزارش داد طی ماه گذشته میلادی ۱۳۰۷ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ غزه است.
نکته قابل توجه روش‌های مختلف حزب‌الله در حمله به اهداف اسرائیلی با استفاده از حملات موشکی، راکتی، توپخانه‌ای و پهپادی است که باعث آشفتگی و سردرگمی ارتش صهیونیستی شده است. ارتش اشغالگر معمولا درباره میزان خسارات خود در حملات خارجی راهبرد سانسور و سکوت را در پیش می‌گیرد اما حملات اخیر حزب‌الله، صهیونیست‌ها را مجبور به اعتراف کرد. ارتش اسرائیل روز جمعه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد تعداد حملاتی که در ماه‌های گذشته (از سوی حزب‌الله) انجام گرفته، تعداد نیروهایی که کشته شدند و حملات موشکی و زیرساخت‌هایی که از بین رفت، بسیار زیاد است.  
همین مساله ژنرال هرتزی هالوی را مجبور کرد از مرزهای شمال فلسطین اشغالی که بیشترین آسیب‌پذیری را از سمت حزب‌الله دارند بازدید کند.
هالوی همچنین مدعی شد ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای انجام اقدام نظامی در داخل لبنان است؛ ادعایی که دیگر همگان می‌دانند بلوفی بیش نیست.  
به اذعان تحلیلگران صهیونیست، تل‌آویو از بدو عملیات توفان الاقصی به دنبال گشودن جبهه جنگ در شمال اراضی اشغالی و وارد کردن متحدانش از جمله آمریکا و دیگر شرکای غربی به جنگ است اما بازدارندگی حزب‌الله و توان نظامی بالای آن باعث ناتوانی اسرائیل در تهدید جدی حزب‌الله در داخل خاک لبنان است.  
* ادامه آماده‌باش صهیونیست‌ها در شمال
به رغم پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور شهید «سیدفؤاد شکر» که ۲ هفته پیش انجام شد رژیم صهیونیستی همچنان از بیم عملیات‌های بیشتر حزب‌الله لبنان در واکنش به این ترور در آماده‌باش کامل به سر می‌برد، البته سخنرانی هوشمندانه علامه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز صهیونیست‌ها را بیش از پیش گیج و سردرگم کرده است. «سید» در سخنرانی خود بعد از این حملات تاکید کرد: «اگر نتیجه برای ما رضایت‌بخش باشد و هدف مطلوب را محقق ساخته باشد، ما اینگونه در نظر خواهیم گرفت که عملیات پاسخ، پایان یافته است ولی اگر پاسخ رضایت ما را جلب نکرده باشد، تنها مرحله نخست انتقام بوده است!»
کانال ۱۳ اسرائیل با اشاره به این موضوع نوشت: تل‌آویو هنوز احتمال می‌دهد حملات دیگری در راه است و از این رو توان نظامی و دفاعی خود را همچنان فعال نگه داشته است، همچنین به درخواست بنیامین نتانیاهو، ایالات متحده مدت استقرار ناوهای هواپیمابر آبراهام لینکلن و تئودور روزولت را که از ماه پیش و از ترس حملات مشترک ایران و حزب‌الله به منطقه اعزام شده بودند تمدید کرده و قرار است این ۲ ناو همچنان برای دفاع از اسرائیل در آب‌های اطراف بمانند.  
از سوی دیگر حملات هدفمند حزب‌الله لبنان به مقرهای جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از جمله حمله به مقر موساد و یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ در منطقه گلیلوت در شمال تل‌آویو باعث بهت و حیرت صهیونیست‌ها از بانک اهداف حزب‌الله شده است. برخی تحلیلگران می‌گویند اشراف اطلاعاتی حزب‌الله می‌تواند به نقاط ضعف و آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی خسارات جبران‌ناپذیر وارد کند. از جمله حمله به نیروگاه‌های برق که می‌تواند میلیاردها دلار خسارت مالی به تل‌آویو بزند و اراضی اشغالی را در تاریکی فرو ببرد. 
شبکه المیادین درباره عملیات «یوم الاربعین» نوشته است: در این عملیات حداقل 6 پهپاد با موفقیت کامل توانستند سامانه‌های پدافندی اسرائیل را رد کرده و با دقت به پایگاه گلیلوت اصابت کنند. حمله به مقرها مخفی و سری اسرائیل نشان می‌دهد مساله اکنون این نیست که حزب‌الله توان حمله به عمق اراضی اشغالی را دارد یا نه. مساله اکنون این است که حزب‌الله بخواهد به کجا آسیب بزند!

Page Generated in 0/0050 sec