printlogo


کد خبر: 291018تاریخ: 1403/6/21 00:00
اخبار

«هزار دستان» حاتمی با صدای بهروز رضوی
قسمت نهم نسخه ویژه نابینایان سریال «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی و توضیح سیدبهروز رضوی، جمعه ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح منتشر می‌شود و از طریق سایت سوینا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
این مجموعه زیر نظر گلاره عباسی و با سردبیری کیوان کثیریان تولید شده و متن روایت آن را شیدا محمدطاهر نوشته است. این نسخه از سریال با صدابرداری مرتضی محقق در استودیو فراز ضبط شده و مرجان طبسی نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com یا از طریق پادگیرها و کانال تلگرام رادیو سوینا به فایل صوتی فیلم‌های توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.
***
«خفتگی» در گالری ایده افتتاح می‌شود
نمایشگاه نقاشی‌های میترا اسلامی با عنوان «خفتگی» جمعه 23 شهریور در گالری ایده افتتاح می‌شود و تا 4 مهر ادامه خواهد داشت. «خفتگی» سومین نمایشگاه انفرادی میترا اسلامی است و در آن انسان را در وضعیت نازمان و نامکان تصویر کرده است. میترا اسلامی، نقاش و پرفورمنس‌آرتیست، متولد سال ۶۸ در تهران است. آموزش نقاشی را از ۱۸ سالگی در کلاس‌های رحیم‌ نوه‌سی و حسین طوطی آغاز کرد. اسلامی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی پی گرفت و همزمان به‌طور حرفه‌ای به نقاشی و پرفورمنس پرداخت. نمایشگاه «خفتگی» جمعه 23 شهریور ساعت 4 تا 8 در گالری ایده به نشانی خیابان سنایی، خیابان هجدهم، شماره‌ 26 افتتاح می‌شود و تا ۴ مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان هر روز می‌توانند از ساعت 4 تا 8 از این نمایشگاه دیدن کنند.
***
تمدید مهلت ارسال اثر به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
با توجه به درخواست تعدادی از صاحبان آثار برای آماده شدن نسخه نهایی فیلم‌های خود، شورای برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» مهلت دریافت آثار را تمدید کرد. بخش‌های جشنواره شامل مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، «غزه، فلسطین، مقاومت»، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت می‌شود؛ امکان ثبت‌نام در سایت برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» امکان‌پذیر است. در مقدمه فراخوان این دوره از جشنواره آمده: «دنیای امروز، دنیای عبور از یکجانبه‌گرایی و تک‌صدایی است؛ جهان روزهای سخت و لحظه‌های غرورآفرین، «سینماحقیقت» فرصتی برای شنیده شدن پژواک جهان چندصدایی است. با این رویکرد، امسال در بخش «غزه، فلسطین، مقاومت» به آثاری با موضوع مقاومت، فجایع انسانی و نسل‌کشی در غزه توجه خواهیم کرد. همچنین می‌کوشیم کاشف استعدادهای تازه و آثار خلاقانه و تماشایی در سینمای مستند باشیم». در بخش ملی آثاری می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند که بعد از فروردین ۱۴۰۲ تولید شده باشند و ۲ قدردانی هم در جشنواره «سینماحقیقت» انجام خواهد شد.
***
اعلام زمان اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر
دبیر جشنواره ملی سرود فجر اعلام کرد مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره ۲۶ شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود. حامد جلیلی با اعلام خبر استقبال گروه‌ها از این رویداد هنری بیان کرد: این جشنواره از مهر سال ۱۴۰۲ با استقبال حدود ۷۰۰ گروه از سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد که مرحله استانی آن در ۴ شهر مشهد، اصفهان، میناب و تهران برگزار شد. هم‌اکنون گروه‌های راه‌‌یافته به مرحله پایانی، با راهبری دبیرخانه جشنواره آثار خود را برای اجرای در مرحله پایانی جشنواره تولید کرده‌اند. وی افزود: برای نخستین بار در جشنواره‌های کشوری، گروه‌های سرود باید آثار خود را همراه با ارکستر زنده در مقابل داوران اجرا کنند. برای این منظور در ماه‌های اخیر یک گروه ارکستر کاملا حرفه‌ای توسط دبیرخانه جشنواره تشکیل شده است. اعضای ارکستر، آثار تمام گروه‌ها را به صورت دقیق تمرین کرده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر برای اجرای زنده، همراه هر گروه آمادگی کامل دارند. دبیر نخستین جشنواره ملی سرود فجر اظهار کرد: برای داوری مرحله پایانی همچون مرحله مقدماتی از استادان حرفه‌ای و متخصص عرصه موسیقی و سرود دعوت شده‌ است و شهلا میلانی، سیدجواد هاشمی، مجید اخشابی و حامد عسگری افرادی هستند که اجراهای پایانی را داوری می‌کنند. حامد جلیلی در پایان بیان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره همراه با اهدای جوایز به گروه‌های برتر، تقدیر از چهره ماندگار سرود و برنامه‌های ویژه، ۲۶ شهریورماه با حضور مسؤولان و اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.
***
«دلاور بی‌ترمز» به کتابفروشی‌ها آمد
کتاب «دلاور بی‌ترمز» نوشته رحیمه جمال به تازگی توسط نشر شاهد منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایت داستانی از مجاهدت‌های جانباز «رمضان جرجانی» است. رمضان جرجانی فقط ۱۴ سال داشت که با وجود مخالفت‌های شدید خانواده از خانه و کاشانه گریخت و به سوی جبهه‌های نبرد شتافت. او زمستان‌های زمخت جبهه را که پنجه‌های تیزش گونه‌های پسر نوجوان را می‌خراشید تاب آورد و تا هنگام اعلام آتش‌بس، در دفاع از خاک و ناموس وطن از پا ننشست. این دلاور بی‌باک سال‌های جنگ و نبرد به همراه یارانش شاهکارهای حیرت‌انگیزی در فصل‌های نوجوانی و جوانی به یادگار گذاشت و همین رشادت‌ها بود که رحیمه جمال را تحت تأثیر قرار داد تا این ماجراها را که گاه با چاشنی طنز همراه شده، برای نوجوانان روایت کند. این کتاب روایت داستانی طنزگونه دارد و تمام شخصیت‌های آن واقعی هستند. شخصیت‌هایی چون سید هادی بروگردی،  فریدون علی‌کتولی، حبیب‌الله افتخاریان و مهدی باکری هرچند شهید شدند اما خاطرات زندگی با آنها، روایت داستانی جذابی را برای نوجوانان رقم زد. این کتاب با ۲۷۱ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزارتومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0066 sec