printlogo


کد خبر: 291025تاریخ: 1403/6/21 00:00
اخبار

چین ۴۳ فوتبالیست و مدیر را برای همیشه از فوتبال محروم کرد
بسیاری از بازیکنان و مقام‌های چینی به دلیل دست‌داشتن در شرط‌بندی و تبانی برای همیشه از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند. به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال چین ۴۳ ورزشکار و مقام رسمی را به دلیل نقش‌ داشتن در شرط‌بندی و تبانی برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد. در میان محکومان ۳ بازیکن سابق تیم‌ ملی چین از جمله جین جینگ دائو، همچینن یک بازیکن کره‌ای حضور دارند. طبق اعلام فدراسیون فوتبال چین، بعضی مسؤولان باشگاه‌های درگیر در این پرونده‌ها 5 سال محروم شدند. به نوشته کیکر، فدراسیون فوتبال چین پرونده‌های فساد بازیکنان، داوران، مربیان و مسؤولان باشگاه‌ها را در چند سال اخیر به دقت بررسی کرد و  پلیس در مجموع ۱۲۰ بازی، ۱۲۸ مظنون و ۴۱ باشگاه فوتبال را مورد بررسی قرار داد. چین این اطلاعات را به سازمان‌های بین‌المللی گزارش خواهد کرد. در سال‌های اخیر بارها مقامات بلندپایه ورزش و فوتبال چین به اتهام رشوه بازداشت و برخی در ماه‌های اخیر به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند. یکی از مهم‌ترین محکومان ژیوآن چن، رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین است که به حبس ابد محکوم شده است.
***
مربی قاسمپور: کامران با پنی‌سیلین به مسابقه انتخابی رسید
حسین نقیبی که در تک‌مبارزه انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم، کامران قاسمپور را هدایت کرد، درباره دلیل بدحال شدن این کشتی‌گیر بعد از مبارزه به صحبت پرداخت. نقیبی در رابطه با اینکه کامران قاسمپور با وجود شکست امیرحسین فیروزپور با فاصله نسبتا خوب،‌ از آمادگی مطلوب دور به نظر می‌رسید،‌ عنوان کرد:‌ کامران خودش را با پنی‌سیلین به مسابقه رساند و هفته گذشته شرایط جسمی‌اش خیلی بد بود. وی درباره بدحال شدن این کشتی‌گیر بعد از رقابت با فیروزپور گفت:‌ هفته پیش کامران دچار سرماخوردگی شدید شد و به خاطر دریافت آنتی‌بیوتیک،‌ بدنش ضعیف شد اما مجبور بود اینجا کشتی بگیرد. بعد از کشتی دچار افت فشار شد. ‌حریفش هم جوان بود و کشتی‌گیر خوبی است. مربی سابق تیم‌ ملی اضافه کرد: کامران در این مبارزه زیرهای خوبی گرفت. از قبل با هم صحبت کرده بودیم و در طول مبارزه هم دائم می‌گفتم مراقب دست‌های فیروزپور باشد چون دستانش خوب کار می‌کند. خوشبختانه کامران خیلی باهوش عمل کرد و توانست این کشتی را به سود خود تمام کند. مربی سازنده کشتی مازندران و قهرمانانی چون کمیل قاسمی و کامران قاسمپور درباره حضور این کشتی‌گیر در مسابقات جهانی آلبانی اظهار داشت:‌ کامران کشتی‌گیری است که از چپ و راست زیرگیری می‌کند، تکنیک و تاکتیک خوبی دارد. امیدوارم بتواند با آمادگی کامل به مسابقات جهانی رفته و بار دیگر قهرمان جهان شود.
***
دشان: مشکلی با انتقاد هواداران ندارم
سرمربی تیم‌ ملی فرانسه تاکید کرد انتقاد بخشی از فوتبال است و مشکلی بابت آن ندارد. به گزارش ایسنا، فرانسه بعد از شکست برابر ایتالیا در نخستین دیدارش در لیگ ملت‌های اروپا، 8 بازیکن اصلی از جمله کیلیان امباپه را روی نیمکت قرار داد و با این حال توانست با 2 گل بلژیک را شکست دهد و ۳ امتیاز را به دست بیاورد.
دیدیه دشان، سرمربی تیم‌ ملی فرانسه گفت: در شروع بازی کمی عصبی بودیم، سپس با بازیکنان جدیدی که تجربه زیادی نداشتند، کارهای ترکیبی خوبی انجام دادیم و خوشبختانه توانستیم بر بازی مسلط شویم و به پیروزی برسیم. او درباره وضعیت نگران‌کننده کیلیان‌ امباپه که در دومین دیدار پیاپی نیز موفق به گلزنی نشد، گفت: کیلیان احساس خوبی دارد. بدیهی است که مانند همه بازیکنان تیم ما او الان 100 درصد آماده نیست. درباره روند گل نزدن‌های او اصلا نگران نیستم چون او بزودی گل خواهد زد. شاید او بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است. فرانسه با او قوی‌تر است. مطمئنم یک ماه دیگر شرایطش خیلی بهتر از قبل خواهد بود. من هیچ نگرانی درباره کیلیان ندارم. دشان درباره انتقاد هواداران فرانسوی از نحوه بازی این تیم نیز افزود: من سوت اعتراض هواداران را نشنیدم ولی با این حال مشکلی با انتقاد ندارم، چون انتقاد بخشی از فوتبال است. در واقع انتقادات روی من تاثیر نمی‌گذارد و بازیکنان قطعا در هر دیدار تمام توان‌شان را برای پیروزی تیم نشان می‌دهند. عثمان دمبله زننده یکی از گل‌های فرانسه مقابل بلژیک نیز به تلویزیون فرانسوی TF1 گفت: مردم به من می‌گویند بیش از حد فکر پاس گل دادن هستم و کمتر برای گلزنی تلاش می‌کنم و حالا در این بازی تصمیم گرفتم شانس خود را امتحان کنم. در این فصل شانسم را بیشتر امتحان خواهم کرد تا خودخواه‌تر باشم.

Page Generated in 0/0130 sec