printlogo


کد خبر: 291031تاریخ: 1403/6/21 00:00
اخبار

بازداشت عامل انتشار سؤالات آزمون وکالت
فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری فردی که اقدام به انتشار سوالات آزمون وکالت کرده بود، خبر داد. سرهنگ کیانوش نورمحمدی درباره جزئیات این پرونده گفت: به دنبال پخش خبری مبنی بر انتشار سوالات آزمون سراسری وکالت در ملارد، بررسی موضوع در دستور کار ویژه ماموران پلیس قرار گرفت و آنان با انجام  اقدامات فنی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند. نورمحمدی با بیان اینکه ماموران پس از انجام هماهنگی‌های قضایی، متهم را در مخفیگاهش در ملارد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد. همچنین ماموران منزل این فرد را نیز مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن 7 عدد تلفن همراه، یک عدد گاز افشانه غیرمجاز، 1100دلار ارز خارجی، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک هارد حافظه رایانه کشف و ضبط شد. به گفته فرمانده انتظامی ملارد، برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل و فرد مورد نظر برای ادامه روند رسیدگی به جرم خود روانه دادسرا شد. گفتنی است همچنین تحقیقات تکمیلی در این باره در حال انجام است. نورمحمدی با تاکید بر اینکه فروش هر گونه سوالات آزمون که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، خاطرنشان کرد: پلیس حتما با چنین مواردی برخورد خواهد کرد اما لازم است شهروندان نیز در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.
***
۷۵ درصد رتبه‌های برتر سمپادی کنکور از مناطق محروم بودند
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش‌آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق 2 و مناطق محروم هستند. علیرضا کاظمی در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی با بیان اینکه از مشارکت پرشور دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و والدینی که حمایت کردند، لازم است تشکر ویژه داشته باشم، گفت: امروز با بحران هویت مواجهیم، در این موضوع و مولفه‌های موثر در شکل‌گیری هویت انقلابی، دینی و ملی دانش‌آموزان کم‌ کار کردیم. وی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه یک ملت آثار ماندگار و اثرگذار مرتبط با زبان ملت است، افزود: در کشور هیچ شخصیتی به اندازه فردوسی و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه نتوانسته در سرنوشت ملت ایران، شکل‌گیری هویت ملت ایران و غرور و افتخار نقش داشته باشد و پیدا نیز نخواهیم کرد. کاظمی با بیان اینکه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌های کشور مدارس سمپاد است و تمام دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش ما را در جای جای کشور پوشش می‌دهد، گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش‌آموزان قبول شده در رتبه‌های برتر کنکور که سمپادی بودند، متعلق به مدارس سمپاد مناطق 2 و مناطق محروم بودند. از هیچ کوششی برای تقویت مدارس سمپاد و هویت ملی و دینی دانش‌آموزان دریغ نخواهیم کرد. 
***
کشف هزار و ۹۵۶ قلم شئ تاریخی در تهران
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از کشف یک‌هزار و ۹۵۶ شئ متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از چمدان همراه قاچاقچیان در تهران خبر داد. سردار حسن مهری گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین‌المللی در شهر تهران و پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی قرار گرفت. وی افزود: ماموران یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس فرودگاه، به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) مراجعه کردند و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان‌ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک‌هزار و ۹۵۶ عدد مهره‌های سنگی قیمتی و نیمه‌قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه‌ای و... را کشف و ضبط کردند. سردار مهری تصریح کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌ فرهنگی، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آنها مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی تخمین‌ زده شد. در همین رابطه 6 متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان معرفی شدند.
***
موفقیت پزشکان کشور در باز کردن رگ‌های قلب بدون عمل جراحی
رئیس بیست‌وچهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق از موفقیت پزشکی کشور به روش نوین در باز کردن رگ‌های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم بدون نیاز به عمل جراحی خبر داد. مسعود قاسمی افزود: این تکنولوژی نوین کمک بزرگی به بیمارانی است که در آنها خطر عمل باز قلب وجود دارد و از سوی دیگر در صورت باز نشدن عروق‌شان در معرض ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌گیرند. وی اظهار داشت: روش نوین الماس چرخنده، رسوب کلیسم رگ‌ها را بدون نیاز به عمل جراحی برطرف می‌کند که نتیجه این روش نوین به‌مراتب بهتر از شیوه‌های قدیمی است و سبب می‌شود عمل فنرگذاری با موفقیت بیشتری انجام و از عمل باز برای برخی بیماران جلوگیری شود. قاسمی ادامه داد: این روش که به کمک دستگاه‌های نوظهور کار می‌کند، تنها با دو سه ماه تاخیر از پیدایش آن در کشور‌های پیشرفته دنیا وارد ایران شده است. به گفته وی، به کمک این شیوه نوین، عمل تراشیدن رسوب کلسیم عروق کرونری اخیرا روی یک بیمار ۶۷ ساله مبتلا به دیابت با موفقیت انجام شد که از مهم ترین دستاوردهای آن باز کردن رگی بود که قبلا پیوند شده بود. قاسمی دلایل ایجاد رسوب کلسیم در عروق کرونری را به غیر از منشأ ژنتیکی، سبک ناسالم زندگی برشمرد و اظهار داشت: چاقی، دیابت، چربی و فشار خون و سیگار از عوامل ایجاد این رسوب‌هاست که در صورت درمان نشدن به‌موقع منجر به سکته خواهد شد.

Page Generated in 0/0059 sec