printlogo


کد خبر: 291041تاریخ: 1403/6/21 00:00
اخبار

سخنگوی قوه قضائیه: بابک زنجانی هنوز در زندان است
سخنگوی قوه ‌قضائیه درباره آخرین وضعیت برخی پرونده‌های مهم و جنجالی مانند وضعیت بابک زنجانی، پرونده هواپیمای اوکراینی و هتل 30 طبقه ولنجک توضیحاتی ارائه کرد.
اصغر جهانگیر در نشست خبری، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ساخت هتل ۳۰ طبقه  در منطقه ولنجک که دیوان عدالت مصوبه ۵ شهرداری تهران را  در پی گزارش سازمان بازرسی باطل اعلام کرده است، به کجا رسید و  آیا روند ساخت هتل ادامه دارد؟ گفت: درباره این هتل با اعلام شکایت سازمان بازرسی در چند محور از منظر اداری تخلفاتی شده بود که مراتب با 2 ویژگی  اعم از تقاضای ابطال پروانه و دیگر اینکه برای ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ از دیوان عدالت درخواست شده بود، رسیدگی‌ها انجام شد.  ابطال مصوبه کمیسیون ۵ توسط دیوان عدالت  انجام شد و پرونده به شهرداری برای بررسی مجدد اعاده شد. 
وی در ادامه افزود: درباره پروانه ساختمان نیز پرونده در شعبه اول دیوان عدالت در حال رسیدگی است.  همچنین بحث قصور و تقصیر مسؤولان مربوط مطرح است که  تعقیب کیفری آنها درخواست شده و در این‌ باره پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده است. جهانگیر در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی نیز گفت: پس از همکاری ایشان و اقدام مفیدی که نسبت به رد مال انجام شد، در نتیجه حکم اعدام او به ۲۰ سال حبس تعدیل یافت که بخشی از حبس را تحمل کرده و در حال تحمل مابقی حبس است و اتفاق دیگری در این پرونده رخ نداده است. اگر قرار باشد ارفاق دیگری درباره ایشان صورت گیرد متعاقبا اعلام خواهد شد.
جهانگیر همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: قوه ‌قضائیه و سازمان نیروهای مسلح در نظر دارد تمام جوانب عدالت در این پرونده رعایت شود؛ اگر روند پرونده طولانی شده به همین دلیل است. اکنون پرونده با نقض تحقیقات در دیوان عالی کشور به سازمان قضایی اعاده شده است. روند رفع نقض اعلام خواهد شد.
***
سرلشکر باقری: طرح‌های دولت و سپاه به خاطر تأمین مالی تعطیل نمی‌شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه تحمل بیشتری در بحث تامین مالی طرح‌ها دارد و اگر دولت به هر دلیلی در پرداخت هزینه‌ها دچار تاخیر شود، کار به تعطیلی نمی‌کشد.
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه بازدید از طرح‌ها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه این قرارگاه حاصل ابتکار سپاه در به کارگیری بخشی از توان مهندسی دوران دفاع‌ مقدس است، اظهار داشت: «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) امروز به یک بازوی توانمند و یک مشت پر و قدرتمند برای رهبر انقلاب و دولت‌های جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است».
به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از ویژگی‌های قرارگاه تحمل بیشتر در بحث تامین مالی طرح‌هاست و اگر دولت به هر دلیلی در پرداخت هزینه‌ها دچار تاخیر شود کار به تعطیلی نمی‌کشد.
سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه امسال قرارگاه پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: طرح‌های قرارگاه با هدف توسعه کشور و محرومیت‌زدایی، با رعایت استانداردهای لازم و کیفیت بالا در حال اجراست و در اجرای آنها هم نیروهای مردمی با استعداد بالا در حال به کارگیری هستند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) این طرح‌های سنگین را در مناطق مرزی، محروم و دارای خطر که دیگر مجریان کشور کمتر به حضور در آنجاها و انجام طرح‌های سازندگی رغبت دارند، انجام می‌دهد، یادآور شد: این اتفاق در هماهنگی کامل قرارگاه با نیروهای مدافع و رزمی ارتش و سپاه در جریان است. سرلشکر باقری در ادامه یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حال حاضر جوانان دانشجوی کشور را به واسطه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با مجموعه اقدامات خود آشنا می‌کند و حتی آنان را با به کارگیری در شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌های خود سهیم می‌کند.
***
کنعانی: تهاجم به مرکز اسکان آوارگان فلسطینی شدیدا محکوم است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تهاجم وحشیانه بامداد امروز (دیروز) رژیم صهیونیستی به مرکز اسکان آوارگان فلسطینی و قتل‌عام ده‌ها تن از غیرنظامیان بی‌پناه فلسطینی شدیدا محکوم است. ناصر کنعانی تهاجم وحشیانه بامداد روز گذشته رژیم صهیونیستی به مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در منطقه «مواصی» شهر خان‌یونس و قتل‌عام ده‌ها نفر از غیرنظامیان بی‌پناه فلسطینی را شدیدا محکوم کرد.
کنعانی با اشاره به نشانه‌هایی دال بر استفاده از بمب‌های سنگرشکن در این جنایت هولناک و ناپدید شدن شماری از پناهندگان فلسطینی در گودال‌های ایجاد شده در نتیجه این تهاجم، تصریح کرد: رژیم تروریست اسرائیل با حملات جنون‌آمیز خود به غیرنظامیان فلسطینی و اردوگاه‌های آوارگان، بار دیگر نشان داد به هیچ‌یک از موازین حقوقی بین‌المللی و نیز اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه استمرار اینگونه جنایات شنیع طی 11 ماه گذشته و نیز گسترش تعرضات این رژیم علیه امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورهای منطقه، مصادیق بارز و انکارناپذیر تهدید صلح و امنیت بین‌المللی، نسل‌کشی، جنایت جنگی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است، خواستار اقدام فوری و مؤثر نهادهای بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد بازدارندگی و مهار جنایات بی‌حد و حصر رژیم اسرائیل بر اساس منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل شد.

Page Generated in 0/0061 sec