printlogo


کد خبر: 291052تاریخ: 1403/6/24 00:00
اخبار

معرفی مدیران ستادی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت
مدیران ستادی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت طی احکامی جداگانه از سوی محمد کاظم‌تبار، دبیر این رویداد ملی معرفی شدند.
بر این اساس محمد روح‌الامین مدیر هنری جشنواره، عباس شاه‌محمدزاده مدیر امور استان‌ها، حامد گودرزی مدیر دبیرخانه و علیرضا سعیدی مدیر روابط عمومی، به عنوان مدیران ستادی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت‌کننده خواهد بود.
***
«مبارک و خاتون پرده‌نشین» به سنگلج بازمی‌گردند
نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» نوشته داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی که پیش از این خرداد و تیر ۱۴۰۳ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته بود، برای اجرای دوباره به تماشاخانه سنگلج بازمی‌گردد.
این اثر که در قالب نمایش‌های سیاه‌بازی اجرا می‌شود از ۲۵ شهریور تا ۲۱ مهر ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. بازیگران نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» مهدی وثوقی، علی طربی، علی باهری، زکیه سیف، محمدرضا صفری، محمدمحسن شفیعی، مریم مهریان و حسین اسدی هستند. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.
***
ارسال نشریات برای ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی زندان‌ها
پیرو بازدید مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه مسؤولان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از چند ندامتگاه و کتابخانه مشارکتی مستقر در آن، ۹ عنوان نشریه از ابتدای سال جاری برای ۲۰۰ کتابخانه زندان خریداری و ارسال می‌شود. بر این اساس با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرید نشریات برای کتابخانه‌های عمومی، از ابتدای سال جاری ۹ عنوان نشریه شامل دانشمند، اشراق، نیک و نو، خوش‌خوراک، کودک سالم، ماشین، همشهری آیه، داستان و سرزمین من برای ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی مستقر در زندان‌ها خریداری و ارسال می‌شود.
گفتنی است دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آذر سال گذشته از زندان بزرگ تهران و دی همان سال از زندان زنان استان تهران و کتابخانه مشارکتی آن بازدید کرده و ضمن گفت‌وگو با مسؤولان و مددجویان از تدوین بسته‌ای از اقدامات برای کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها خبر داده بود.
***
«ویران» جلوی دوربین می‌رود
پروژه سینمایی «ویران» که چندی پیش، مرحله تست بازیگری آن انجام شد، به کارگردانی حامد امرایی جلوی دوربین خواهد رفت. فیلمنامه این اثر توسط حامد امرایی و با مشاوره پدرام افشار به نگارش درآمده و دنبال‌کننده یک سوژه ملتهب اجتماعی با نگاهی بدیع است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مرتضی در مقطعی از زندگی‌اش مجبور می‌شود دست به کار هولناکی بزند... .
قرار است در این فیلم سینمایی، علاوه بر حضور چهره‌های مطرح سینما و تئاتر، از تعدادی بازیگر جدید نیز که در مرحله تست انتخاب شده‌اند، استفاده شود. امرایی علاوه بر کارگردانی در حوزه تدریس سینما و تالیف و ترجمه کتاب مشغول بوده و به‌تازگی نیز مدیریت مدرسه سینمایی فرهنگ را بر عهده گرفته است. «ویران» به‌زودی و با دریافت پروانه ساخت جلوی دوربین خواهد رفت و تلاش تیم سازنده این است که نخستین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.
***
بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد افتتاح شد
بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد فعالیت خود را با حضور وزیر فرهنگ، وزیر گردشگری و میراث، وزیر ورزش و جوانان، وزیر آموزش و پرورش، استاندار بغداد، معاون وزیر بازرگانی و جمع کثیری از فرهیختگان با شعار «عراق می‌خواند» آغاز کرد.
احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ عراق در افتتاحیه این رویداد گفت در این نمایشگاه به نمایندگی از محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق حضور یافته است.
همچنین احمد المبرقع، وزیر ورزش و جوانان عراق گفت: این نمایشگاه نقش بسزایی در افزایش سرانه مطالعه کشور عراق دارد. ستار الجابری، معاون وزارت بازرگانی عراق نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب تنها برای نمایش کتاب و نشریات نیست، بلکه بستری است برای ارتباط بین نویسندگان و خوانندگان، بین اندیشه و خلاقیت و بین فرهنگ ملی و فرهنگ انسانی. همچنین برگزاری این نمایشگاه به تقویت پیوندهای فرهنگی بین عراق و سایر کشورها و تبادل افکار و تجربیاتی که به ساختن نسل جدیدی از خوانندگان و متفکران می‌انجامد کمک می‌کند.
گفتنی است خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود در این نمایشگاه با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۱۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع‌مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد.
این نمایشگاه تا یکشنبه اول مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دایر است.

Page Generated in 0/0062 sec