printlogo


کد خبر: 291069تاریخ: 1403/6/24 00:00
اخبار

۲ میلیون اتباع غیرمجاز از کشور اخراج می‌شوند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از فرمانده نیروی انتظامی، از اخراج ۲ میلیون اتباع غیرمجاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد. ابراهیم رضایی درباره دومین روز سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استان کرمان به خبرنگاران گفت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون با سردار احمد رادان،  فرمانده نیروی انتظامی کشور و تعدادی از مدیران و معاونان ایشان به همراه مسؤولان مرزبانی و مسؤولان استان کرمان برگزار شد. فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات پلیس از جمله وجود پابند الکترونیکی برای سارقان حرفه‌ای و به حداقل رساندن زمان خروج زائران اربعین که سبب رضایت زائران شد، اشاره کرد. رضایی گفت: طبق سخنان سردار رادان، قرار است ۲ میلیون اتباع غیرمجاز بیگانه از کشور اخراج شوند و به اصلاح قوانین در حوزه مرز تاکید داشتند. وی با اشاره به سخنان معاونان فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: سردار گودرزی فرمانده مرزبانی نیز گزارشی از حوزه کاری و ماموریتی خود ارائه داد و به این موضوع اشاره کرد که ۹۶ درصد مرزهای کشور توسط مرزبانی حراست می‌شود. همچنین طبق گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از کشور اخراج شده‌اند. رضایی، افزود: لزوم بودجه و تجهیزات لازم برای فراجا جهت تامین امنیت، مقابله با ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور، آمادگی برای قانونگذاری در این زمینه و کمک به نیروهای مسلح، رعایت و اجرای قانون، لزوم ارائه چهره مطلوب از پلیس در افکار عمومی، لزوم بازنگری در برخی قوانین از جمله محورهایی بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به آن اشاره کردند.
***
کاهش زمان ماندگاری کودکان بی‌سرپرست در شیرخوارگاه‌ها
مدیر شیرخوارگاه آمنه با بیان اینکه فرآیند فرزندخواندگی از طریق مراکز «شوق زندگی» تسریع پیدا کرده است، از کاهش متوسط زمان ماندگاری فرزندان در شیرخوارگاه‌های استان تهران خبر داد. مریم کریمی درباره نحوه پذیرش در شیرخوارگاه اظهار کرد: کودکان از 3 طرق سیستم قضایی و کلانتری، بیمارستان و اورژانس ۱۲۳ وارد شیرخوارگاه می‌شوند. وی با بیان اینکه در یک سال گذشته فرآیند فرزندخواندگی از طریق مراکز شوق زندگی تسریع پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر ۵۴ نوزاد در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می‌شوند. مدیر شیرخوارگاه آمنه با بیان اینکه در گذشته شیرخوارگاه‌ها دارای تعداد زیادی کودک بود، افزود: از سال گذشته فرآیند فرزندخواندگی به سرعت انجام شده است. در گذشته متوسط زمان ماندگاری فرزندان در شیرخوارگاه‌های استان تهران ۲۶۰ روز بود و اکنون به کمتر از 2 ماه رسیده و قرار است در آینده به زیر یک ماه برسد.
***
خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال
رئیس کمیته امداد گفت: با اقدامات صورت گرفته ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد که خودکفا شدند از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد. سیدمرتضی بختیاری در «همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله محروم» کشور با بیان اینکه اقدامات موثر و بزرگی در طرح ۲۰۲۰ در محلات کمتر برخوردار اجرا شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموند: نظام، مجلس و دولت وظیفه دارند جویای حال نیازمندان باشند اما شما به عنوان کمیته امداد باید امدادرسانی را مردمی کنید و این را در مراکز نیکوکاری و طرح ۲۰۲۰ اجرایی کردیم. وی با اشاره به اینکه در این طرح مردم خود به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: در طرح ۲۰۲۰ اقدامات موثری در حوزه توانمندی و اشتغال انجام شده است. رئیس کمیته امداد افزود: اربعین امروز به یک حرکت عظیم فرهنگی جهانی و یک رفراندوم در تمدن جدید اسلامی تبدیل شده است. وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید مددجویان کمیته امداد توانمند و درآمد باثبات داشته باشند، گفت: توانمندسازی امروز در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و ما از حوزه حمایت عبور و به توانمندسازی رسیده‌ایم.  بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار نفر خودکفا و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده ۱۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد که خودکفا شدند از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.
***
اجرای پروژه‌های جهادی محرومیت‌زدایی در روستاهای کرمان
همراه اول به‌ عنوان نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور همواره سعی داشته در راستای مأموریت و مسیر چشم‌انداز سازمانی، توجه ویژه‌ای به رسالت اجتماعی خود نیز داشته باشد. این اپراتور در این راستا و در تابستان ۱۴۰۳ نیز با حمایت از یکی از گروه‌های جهادی کشور و با هدف «محرومیت‌زدایی»، به یکی از دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور رفت تا بتواند نقشی در آبادانی منطقه و تزریق امید به مردم ساکن آنجا داشته باشد. حاصل این همکاری، «بهسازی و نوسازی دبستان شهید مطهری روستای آبشور شهرستان جیرفت»، «اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند آبشور و اسفندقه» و اجرای «تکمیل خانه‌های نیمه ساخته 3 خانواده نیازمند»، «کاشت بذر بومی بادام کوهی» و «پاکسازی درختان از آفت گیاهی» مجموعا در مساحتی حدود ۱۵۰ هکتار بود.

Page Generated in 0/0070 sec