printlogo


کد خبر: 291070تاریخ: 1403/6/24 00:00
مسجد جمکران در سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج)میعادگاه میلیونی منتظران برای بیعت با قائم آل محمد(ص) شد
پیمان ظهور

گروه اجتماعی: گردهمایی بزرگ و پرشور منتظران ظهور در شب آغاز امامت حضرت امام مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران با حضور اقشار مختلف مردم همراه با برنامه‌های متنوع و مفرح برگزار شد؛ مکان مقدسی که هر سال در نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، همچنین نیمه شعبان و البته دیگر ایام سال، میعادگاهی برای بیعت و توسل منتظران به امام عصر است. ‌مسجد مقدس جمکران طی این روزها شاهد حضور اقشار مردم از اقصی نقاط جهان است که برای بیعت با امام زمان(عج) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند. شادمانی آغاز ولایت آخرین ذخیره الهی شور و حرارت خاصی به وعده‌گاه منتظران می‌دهد و گروه‌های مختلف مردم در این روز دسته‌دسته با گل و شیرینی خود را به جمکران رسانده و به صف عاشقان حضرت ولیعصر(عج) می‌پیوندند. این مسجد در دیگر ایام سال هم محملی برای عرض ارادت و بیعت با امام زمان و توسل به ایشان است. حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران می‌گوید: این مسجد مأوایی برای اولیای الهی در طول تاریخ بوده است. هر کسی به این مسجد آمده و مشغول مناجات شده و نماز امام زمان(عج) و نماز تحیت مسجد را اقامه کرده و خوانده است، معمولا بی‌بهره برنگشته است. در این زمینه، نمونه‌های زیادی در تاریخ ذکر شده است. به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) گردهمایی بزرگ منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی و شعرخوانی صابر خراسانی و مجید تال و مداحی سیدرضا نریمانی و محمدرضا غلامرضازاده از برنامه‌های این گردهمایی بود. این ویژه برنامه به مناسبت هزاروصدوهشتادوششمین سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
* مراسم عهد سربازی و تجدید بیعت نیروهای مسلح کشور با امام زمان(عج)
دیروز همزمان با ۹ ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت ابا صالح المهدی(عج)، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی کشور با عنوان عهد سربازی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. در این مراسم فرمانده کل سپاه پاسداران به ایراد سخن پرداختند. سردار سرلشکر حسین سلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی قدرتی قابل احترام و مورد اطمینان است، گفت: انقلاب اسلامی به دنبال احقاق حقوق مستضعفان است و ثابت خواهد کرد مومنان قابل شکست نیستند. فرمانده کل سپاه در آیین عهد سربازی در مسجد مقدس جمکران بیان کرد: انقلاب اسلامی با مبارزه و مقاومت در برابر جلوه‌های ظاهری پادشاهان و ظالمان ثابت کرد جلوه‌ای از ولایت الهی و جدایی با مستکبران عالم است. وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در پی آن است تا شوکت، عظمت و هویت به غارت رفته مسلمانان را به آنها بازگرداند، گفت: همه جلوه‌های انقلاب اسلامی حاکی از این است که انقلاب با تقویت جبهه حق در برابر جبهه شیطان و باز کردن بند از دست و پای آزادگان، در مسیر زمینه‌سازی ظهور در حرکت است. وی با بیان اینکه ما هر چه شهید بیشتری در این راه تقدیم می‌کنیم، قوی‌تر می‌شویم، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر اقامه فرایض دینی قدم برمی‌دارد و در این مسیر تا آخرین لحظه تحت فرمان ولی فقیه ایستاده‌ایم و لحظه‌ای توقف نخواهیم کرد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما با اتکا به آیات الهی از قدرت‌های شیطانی نمی‌هراسیم و تا آخر در این مسیر پرافتخار خواهیم ماند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام زمان(عج) عزت‌دهنده مومنان و خوار‌کننده کافران است، عنوان کرد: حضرت ولیعصر(عج) برای آزاد کردن انسان از بند استکبار و ظلم ظالمان جهان قیام خواهد کرد. آیین عهد سربازی همزمان با نهم ربیع‌الاول، سالروز امامت حضرت ولیعصر(عج)، با حضور مسؤولان لشکری و کشوری و نیروهای مختلف نظامی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
* نهم ربیع‌الاول در امتداد غدیر است
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی، از مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) یادداشتی نوشت. آیت‌الله نوری‌همدانی در این نوشتار تصریح کرد: نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و روز تجدید عهد و میثاق با آخرین ذخیره الهی است. در بخشی از متن نوشتار این مرجع تقلید آمده است: نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و روز تجدید عهد و میثاق با آخرین ذخیره الهی است. عاشقان و منتظران حضرتش در هر کجای عالم در این روز به صورت ویژه توجه خاص به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌نمایند، چرا که نهم ربیع‌الاول در امتداد غدیر است. در این روز همه اقشار مردم با امام زمان خود تجدید عهد کرده و بر مفاد عهد و میثاق خود ثابت قدم بوده و به بازخوانی حقوق و تعهداتی که نسبت به آن امام همام برعهده دارند، می‌پردازند. نهم ربیع‌الاول، سالروز ولایت و سرآغاز بیعت با حجت خدا بر روی زمین حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است. این روز مبارک، مصادف است با آغاز امامت خورشید درخشان جهان بشریت و مروارید فروزان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، احیاگر معالم دین و نابود‌کننده ظلم و ستم و شوکت تجاوزکاران و برقرار‌کننده حکومت عدل در سرتاسر جهان و بزرگ‌منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیـامبر اعـظم صلی‌الله علیه و آله و ائمـه معصـومین علیهم‌السلام حضرت حجت‌بن‌الحسن العسکری، مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است. این روز الهی را که تضمین‌کننده عدالت، صلح، آزادی و مساوات بر روی کره خاکی است، به همه مسلمانان جهان بویژه محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدواریم بزودی زیر سایه عنایت ویژه ولایت و امامت، همه بلاد اسلامی از زیر یوغ ظلم و جور شیاطین بزرگ بویژه شروران کودک‌کش صهیونیستی و وهابی رهایی یابند ان‌شاء‌الله. توجه به نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، بهانه‌ای است برای تجدید عهد با حضرت و تبیین تکالیف در زمانه غیبت و تجهیز خود و اقدام در یاری ولی حی منتظر.

Page Generated in 0/0086 sec