printlogo


کد خبر: 291078تاریخ: 1403/6/24 00:00
اخبار

مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب غبارروبی شد
همزمان با روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌آلاف‌التحیه‌والثنا با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب، جمعی از علما، تولیت آستان قدس و خادمان آستان مقدس رضوی برگزار شد.
در این مراسم سرشار از فضای معنویت و عطر ولایت و امامت، مداحان با زمزمه‌ زیارات جامعه‌ کبیره و امین‌الله به ذکر مناقب و مراثی اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم به مناسبت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرداختند و با حضرت رضا علیه‌السلام راز و نیاز کردند.
به گزارش خط حزب‌الله، در حاشیه این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی فاتحه قرائت کردند.
***
ظهره‌وند: دبیر شورای عالی امنیت روسیه حمایت از دالان زنگزور را رد کرده است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرگئی شویگو، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در دیدار اخیر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت کشورمان حمایت روسیه از کریدور زنگزور را رد کرده است.
ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگویی با اشاره به تلاش‌های برخی بازیگران منطقه‌ای جهت بازگشایی دالان زنگزور گفت: طبق آخرین خبری که بنده در اختیار دارم در سفر علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه، آقای سرگئی شویگو، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز حمایت روسیه از کریدور زنگزور را رد کرده و بحثی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها سعی کردند به آن دامن بزنند در حمایت روسیه از موضوع جزایر به نفع امارات را نیز منکر شدند.
وی افزود: ایران و روسیه دو متحد استراتژیک و در حال ورود به فاز شراکت راهبردی هستند، بنابراین فکر می‌کنم گشایش و ایجاد دالان زنگزور صرفا توهم و تخیل علی‌اف بوده که تعبیر روشنی نیز نخواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رسانه‌ها عنوان شد آقای پوتین از ایجاد دالان زنگزور حمایت کرده است، اظهار کرد: مساله سفر آقای پوتین به باکو در بحث استفاده از ظرفیت خط لوله باکو - جیحان بود که در آن سفر دو روزه، آقای الهام علی‌اف مطرح می‌کند که اگر این کریدور را بتوانیم راه‌اندازی کنیم این امکان وجود خواهد داشت که از این طریق نیز استفاده کرد که آقای پوتین در پاسخ به او گفت ما در این باره مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای پوتین بدون توجه به پیامدهای امنیتی کریدور زنگزور فقط به این عنوان که کریدور مذکور یک کریدور انتقال گاز و نفت خواهد بود، موضع‌گیری کرد و نه یک کریدور ترانزیتی. در حالی که کریدور مدنظر علی‌اف و اردوغان یک جاده چندمنظوره است که باید در بخشی از این جاده ادوات نظامی اعم از تانک و توپ حرکت کند.
***
وزیر دفاع: با عاملان و آمران حادثه تروریستی میرجاوه به‌شدت برخورد می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت کارکنان هنگ مرزی میرجاوه در حمله گروهک تروریستی، پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام امیر عزیز نصیرزاده آمده است: «مِنَ اَلْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اَللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ. شهادت مظلومانه جمعی از فرزندان غیور و شجاع فرماندهی انتظامی که در منطقه مرزی میرجاوه مشغول دفاع از آب و خاک این سرزمین بودند بار دیگر موجی از تاثر به وجود آورد و ملت غیور ایران را داغدار کرد.
دست جنایتکار استکبار و صهیونیسم جهانی این بار نیز از آستین گروهک‌های بزدل تکفیری و عناصر شرور و خودفروخته تروریستی خارج و باعث تحمیل اندوهی بر دل مردم صبور و شریف‌مان شد.
اینجانب ضمن تسلیت ضایعه اخیر به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و همرزمان این شهدای گرانقدر در فرماندهی انتظامی و همدردی با خانواده‌های داغدار این عزیزان اعلام می‌دارم جمهوری اسلامی ایران با عاملان و آمران آن بی‌هیچ مماشات و مسامحه‌ای به‌شدت برخورد خواهد کرد».
***
دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با دریادار سیاری
معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار کرد. پیش از شروع رسمی اجلاس «صلح و امنیت جهانی» در کشور چین، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این دیدار، 2 طرف بر اجرایی شدن سند همکاری امضاشده در چین و ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه و نیز ارتقای همکاری و هماهنگی برای ارتقای امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.
همچنین امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، حضور بیگانگان در منطقه را نه‌تنها مانع برقراری امنیت، بلکه برهم زننده امنیت و ثبات منطقه عنوان کرد.

Page Generated in 0/0059 sec