printlogo


کد خبر: 291081تاریخ: 1403/6/24 00:00
گروهک جیش‌الظلم مسؤولیت حمله را بر عهده گرفت
شهادت 3 نیروی مرزبانی در حمله تروریستی میرجاوه

گروه سیاسی: شامگاه پنجشنبه 22 شهریور خبر رسید یک حمله تروریستی در شهر میرجاوه استان سیستان‌وبلوچستان صورت گرفته است. اندکی بعد تصویری از این حمله تروریستی منتشر شد که نشان می‌داد سرنشینان یک دستگاه پژو به سمت خودرویی که گویا در یک پمپ بنزین توقف کرده بود، شلیک می‌کنند. 
پس از اعلام اولیه خبر حمله تروریستی به خودروی هنگ مرزی میرجاوه، ساعتی بعد اعلام شد 3 نفر از ماموران حاضر در محل به شهادت رسیده‌اند. یک افسر پلیس و 2 سرباز وظیفه به نام‌های شهید ستواندوم محمدامین نارویی، شهید سرباز امیر ابراهیم‌زاده و شهید سرباز پارسا سوزنی که هر 3 هنگام حادثه در جنب یکی از پمپ بنزین‌های میرجاوه، در خودروی هنگ مرزی حضور داشتند. 
بلافاصله پس از وقوع حادثه، قاضی و بازپرس ویژه در محل حضور یافتند و برای این حادثه تروریستی پرونده قضایی تشکیل شد و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی افراد آغاز شده است.
سردار شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان‌وبلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته (پنجشنبه) خودروی هنگ مرزی میرجاوه که حین سوخت‌گیری در پمپ بنزین شهرستان بود، هدف حمله تروریست‌های کوردل از خدا بی‌خبر قرار گرفت که در این حادثه تروریستی 3 نفر از کارکنان فرماندهی هنگ مرزی میرجاوه؛ یک نفر کادر و 2 نفر از کارکنان وظیفه جان برکف مرزبانی استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یک نفر از شهروندان زخمی شد. 
فرمانده مرزبانی استان سیستان‌وبلوچستان افزود: اشرار مسلح بعد از حمله ناجوانمردانه سریعا از محل متواری شدند. 
این مقام ارشد مرزبانی استان سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: از همان لحظات ابتدایی با تشکیل تیم ویژه، اقدام برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به ماموران جان بر کف خودرو مرزبانی آغاز شد.
با انتشار خبر شهادت 3 مامور هنگ مرزی میرجاوه، گروهک تروریستی جیش‌الظلم با صدور اطلاعیه‌ای مسؤولیت تیراندازی به ‌سمت خودروی مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه را به عهده گرفت.
* پیگیری حادثه از سوی مسؤولان
در همین راستا، محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های جداگانه با وزیر کشور و استاندار سیستان‌وبلوچستان، بر ضرورت پیشگیری از تکرار وقوع اینگونه حوادث تروریستی با تقویت مرزهای کشور و ایجاد آرامش روانی در میان مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم رسیدگی به خانواده شهدای مرزبان تاکید کرد و به وزیر کشور گفت با بسیج همه امکانات انتظامی و تامینی عوامل این حادثه هرچه سریع‌تر دستگیر و مجازات شوند. عارف همچنین گفت: تا بازداشت و مجازات عاملان این جنایت تروریستی پیگیری‌ها از سوی وزارت کشور ادامه یابد و با هماهنگی با وزارت اطلاعات، قوه‌ قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح، راه تکرار این جنایات کور و غیرانسانی بسته شود.
اسکندر مومنی وزیر کشور و محمد کرمی ‌استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این گفت‌وگوهای تلفنی گزارشی از نحوه وقوع حادثه و چگونگی شهادت 3 نیروی خدوم مرزبانی فراجا ارائه کردند.
ستوان دوم شهید امین نارویی اهل نهبندان بود و هنگام شهادت ۳۴ سال سن داشت. شهید پس از ۱۶ سال خدمت در مرزبانی مناطق نهبندان، زاهدان و میرجاوه در این حمله‌ تروریستی به‌ همراه ۲ نفر از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید امین نارویی در روستای بندان از توابع بخش مرکزی نهبندان برگزار می‌شود. زمان دقیق تشییع این شهید و 2 شهید سرباز حادثه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec