printlogo


کد خبر: 291130تاریخ: 1403/6/26 00:00
اخبار

معرفی مدیران بخش‌های مختلف نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
مدیران بخش‌های مختلف نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در احکامی جداگانه از سوی دبیر این رویداد معرفی شدند. شهرام احمدزاده به عنوان مدیر بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، فارس باقری به عنوان مدیر بخش سمینار علمی - پژوهشی، علی‌محمد رادمنش به عنوان مدیر بخش سردار آسمانی و سلمان فرخنده به عنوان مدیر بخش کارگاه‌های تئاتر خیابانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند. 
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم‌تبار، توسط بنیاد فرهنگی روایت در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت‌کننده خواهد بود. 
علاقه‌مندان برای دریافت تازه‌ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.moghavemattheater.ir مراجعه کنند.
***
فراخوان ارسال طرح مستند آرشیوی به «خانه مستند»
فراخوان دوره جدید ارسال طرح مستند آرشیوی به «خانه مستند» آغاز شد. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ مهرماه طرح‌های خود را در سایت خانه مستند ثبت کنند. مستندسازان به این نکته توجه کنند که هر فرد تنها می‌تواند یک طرح در سامانه ثبت کند. 
افرادی که علاقه‌مند به ارسال و ثبت طرح خود هستند، باید در قسمت داستان و شیوه وبسایت خانه مستند، طرح خود را مانند یک اثر ساخته شده توضیح دهند. 
برآوردها و اطلاعات طرح ارائه‌شده باید نزدیک به واقعیت باشد و همچنین در صورتی که پروپوزال ناقص تکمیل شود یا قسمتی از آن حذف شود طرح ارسال شده بررسی نخواهد شد. طرحی که از سوی هر فرد در سایت خانه مستند ثبت می‌شود نباید پیش از این به مرکز دیگری ارسال شده باشد. 
علاقه‌مندان تا یکشنبه ۱۵ مهر فرصت دارند طرح‌های خود را در سامانه ارسال طرح خانه مستند به نشانی Khanemostanad.ir ثبت کنند.
***
«گوسفند» راهی هلند می‌شود
فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر در چهارمین حضور جهانی خود به بخش رقابت اصلی سی‌وهشتمین جشنواره «سینه‌کید» در کشور هلند راه یافت.
این فیلم پیش از این نیز جواز حضور در جشنواره‌های برلین، کلگری و برنو ۱۶ را یافته است. جشنواره Cinekid بزرگ‌ترین جشنواره رسانه‌ای کودک در جهان است و از ۲۸ مهر تا ۱۳ آبان مصادف با ۱۹ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود.
رز طباطبایی و گلاویژ علم ۲ بازیگری هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداخته‌اند. پخش بین‌المللی فیلم کوتاه گوسفند بر عهده دنا رسام است.
***
تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به بخش پژوهش جشنواره تئاتر فجر
مهلت ارسال چکیده مقاله به بخش پژوهش چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا 10 مهر ۱۴۰۳ تمدید شد.
موضوع سمینار علمی - پژوهشی چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به بررسی جایگاه و جریان نمایشنامه‌نویسی ایران در بعد از انقلاب اسلامی اختصاص دارد. 
برخی محورهای پیشنهادی این سمینار به این شرح است: بررسی تأثیر اتفاق‌های تاریخی، سیاسی و اجتماعی بر نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی، بررسی دوره‌ای نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه زن در نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی، جایگاه و کارکرد زبان در نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی، مضامین دینی و نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی، تأثیر انقلاب اسلامی بر رشد نمایشنامه‌نویسی در ایران، نمایشنامه‌نویسی و جشنواره‌های تئاتری، رابطه نمایشنامه‌نویسی با ادبیات بعد از انقلاب اسلامی و نسبت آیین‌ها و سنت‌های نمایشی با نمایشنامه‌نویسی بعد از انقلاب اسلامی. 
تمام استادان، صاحب‌نظران و پژوهشگران تئاتر در سراسر کشور می‌توانند در این سمینار شرکت کنند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 2 چکیده مقاله ارسال کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال چکیده مقالات تا روز 10 مهر سال‌ جاری به سایت چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به آدرس https://fitf.theater.ir مراجعه کنند.
***
حمیدرضا نعیمی کارگاه آموزش تئاتر برگزار می‌کند
کارگاه «پیش‌درآمدی بر کارگردانی» با تدریس حمیدرضا نعیمی و همراهی مجموعه تئاتر شهر تهران در قالب بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران برگزار می‌شود.
حمیدرضا نعیمی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری است که سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) شد. از آثار حمیدرضا نعیمی در زمینه کارگردانی می‌توان به نمایش‌های «روزنه»، «فاوست»، «خیال»، «درخشش در ساعت مقرر»، «سقراط»، «ترور»، «شرق دور...  شرق نزدیک»، «شوایک»، «ریچارد»، «فردریک» و... اشاره کرد.
کارگاه «پیش‌درآمدی بر کارگردانی» یکی از مجموعه کارگاه‌های بیست‌ونهمین جشنواره استان تهران به مدیریت خشایار پیرعلمی است که سه‌شنبه 27 شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0074 sec