printlogo


کد خبر: 291132تاریخ: 1403/6/26 00:00
به میزبانی تالار وحدت، بهمن ماه سال جاری روی صحنه می‌رود
تئاتری درباره امام‌خمینی(ره)

گروه فرهنگ و هنر: روز گذشته همزمان با سی‌وششمین سال تأسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نشستی رسانه‌ای درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری این موسسه با حضور حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس موسسه برگزار شد. وی در بخش ابتدایی این نشست با اشاره به اینکه از ۳ سال پیش جوانگرایی در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) شکل گرفت، گفت: حوزه پژوهش زیربنای فعالیت‌های ما است ولی با تاکید تولیت حرم و موسسه، رویکردمان را به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری شتاب دادیم. کمساری درباره برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام شده توسط موسسه و همچنین برنامه‌های پیش‌ رو، توضیح داد: برنامه‌ «جماران» را با همکاری شبکه یک داشتیم که از همکاری‌های موفق ما با تلویزیون بود. برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری را در سطح کشور داریم که از شهر خمین این برنامه را آغاز کردیم. این برنامه با هدف تمرکززدایی از مرکز و حول نام امام خمینی(ره) شکل گرفته است. امسال جشنواره شعر «یار و یادگار» را در اسفند برگزار می‌کنیم، همچنین مستندهای مختلفی را در دست ساخت داریم؛ مستندهایی درباره شبهات آغاز جنگ، همچنین روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی.
رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تاکید کرد: طی بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم بعد از رحلت امام(ره) تئاتر فاخر با موضوع ایشان تولید نشده است، از این رو می‌خواهیم یک تئاتر فاخر درباره امام خمینی(ره) تولید کنیم. تأثیرگذاری تئاتر بر مخاطب بسیار زیاد است. با دوستان صحبت کردیم و برای‌مان مهم بود کسی که نویسندگی و کارگردانی کار را انجام می‌دهد نزدیکی حسی و فکری به این مقوله داشته باشد. علیرضا محمدی که پیش از این نیز نمایش عاشورایی «سنگ و سبو» را در تالار وحدت اجرا کرده بود، کارگردانی این کار را بر عهده دارد و قرار است بهمن سال جاری آن را در تالار وحدت روی صحنه ببرد. سوالاتی درباره امام(ره) و شکل رابطه با ایشان با مردم برای نسل جوان وجود دارد که این نمایش به آنها پاسخ می‌دهد.
کمساری ادامه داد: تئاتر مدنظر دارای تعداد بازیگر بالا، موسیقی و گروه اجرایی بزرگی است. برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که این تئاتر در شهرستان‌ها و خارج از کشور اجرا داشته باشد.
وی درباره دیگر فعالیت‌های پیش روی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: قرار است روز ۲۶ شهریور به مناسبت سی‌وششمین سالروز تأسیس موسسه مراسمی با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و برخی شخصیت‌های دیگر برگزار و طی آن از ۳ سایت رونمایی کنیم.
رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی(ره) متذکر شد: هنر اگر خلاقیت نداشته باشد کار سفارشی می‌شود و تاثیرگذار نخواهد شد. کمساری با اشاره به اینکه موسسه امسال جشنواره تئاتر را هم برگزار خواهد کرد، درباره بودجه موسسه گفت: بودجه موسسه ۱۸۰ میلیارد تومان است.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: انتظار می‌رود تلویزیون و نهادهای دیگر در زمینه آشنا کردن نسل جوان با امام(ره) کار کنند. چقدر سرود، موسیقی، فیلم سینمایی، مستند و تئاتر با موضوع امام(ره) تولید و ساخته شده است تا اندیشه امام(ره) ترویج پیدا کند؟ از تلویزیون هم در این زمینه انتظار بیشتری می‌رود.

Page Generated in 0/0073 sec