printlogo


کد خبر: 291145تاریخ: 1403/6/26 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا درباره خریدهای اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به به اجرای چهارمین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی، به والدین و دانش‌آموزان برای خریدهای اینترنتی هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی با اشاره به اجرای چهارمین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی گفت: از آنجا که در آستانه شروع مدارس هستیم و در این بازه زمانی، والدین بسیاری از خریدهای خود برای دانش‌آموزان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند، بنابراین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی از ۲۴  تا ۳۱ شهریور اجرا می‌شود. وی با اشاره به اهداف این پویش افزود: این پویش با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی و به منظور ارتقای آگاهی‌های اجتماعی درباره شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی و همچنین کاهش رشد وقوع جرائم پرتکرار و کلاهبرداری‌های مالی اجرا خواهد شد.  رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: با اجرای این طرح، سواد سایبری افراد برای خرید‌های آنلاین افزایش می‌یابد و این مساله باعث کاهش  کلاهبرداری‌های آنلاین می‌شود. گودرزی درباره خریدهای حضوری گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اسکیمر (کپی کارت بانکی) نیاز است والدین خودشان در زمان خرید در دستگاه کارتخوان کارت بکشند و رمز را شخصا وارد کنند. همچنین کارت بانکی خرید را از سایر کارت‌های بانکی خود جدا کنند و در واقع تمام پول‌های خود را در یک کارت نگهداری نکنند. وی با اشاره به خریدهای اینترنتی افزود: همچنین در زمان خرید آنلاین شهروندان باید از سایت‌هایی که نماد الکترونیک معتبر دارند، خرید کنند. 
***
برگزاری اجلاسیه سوم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  از ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در اردوگاه شهید ‌باهنر تهران آغاز می‌شود و تا ۳۰ شهریور، این تشکل دانش‌آموزی میزبان دانش‌آموزان منتخب خود از سراسر کشور خواهد بود. در این اجلاسیه علاوه بر برگزاری انتخابات نمایندگان قرارگاه ملی برای حضور در شورای مرکزی اتحادیه که از اصلی‌ترین برنامه‌های این اجلاسیه است، تلاش می‌شود سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قرار است در طول سال تحصیلی جدید توسط انجمن‌ها پیگیری شود مورد بحث و بررسی اعضای دانش‌آموز کنگره ملی قرار گیرد. یکی از موضوعات اصلی اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره دانش‌آموزی، توفان الاقصی و نقش محور مقاومت در ایستادگی و استقامت مردم مظلوم فلسطین بویژه اهالی غزه است. در این کنگره ملی تلاش می‌شود دانش‌آموزان به ایفای نقش صحیح خود در این تشکل امین دانش‌آموزی بپردازند؛ دانش‌آموزانی که می‌خواهند مسؤولیت خود را پس از یک سال فعالیت تحویل دهند، گزارش پایانی خود را ارائه می‌کنند و دانش‌آموزانی که برای دور جدید انتخاب شده‌اند فعالیت‌های خود را تحویل می‌گیرند تا مسؤولیت‌های خود را انتخاب و فعالیت‌شان را آغاز کنند. این مراسم با حضور مقامات و مسؤولان کشوری و وزارت آموزش‌و‌پرورش چهارشنبه ۲۸ شهریور، ساعت ۸ صبح در اردوگاه باهنر برگزار خواهد شد.
***
فعالیت ۲ هزار دستگاه اتوبوس  در پایتخت از اول مهر
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های چینی از راه رسیدند، گفت: از ابتدای مهرماه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال می‌شود. مهدی علیزاده در گفت‌وگو با مهر درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای عبور و مرور شهروندان با اتوبوس از ابتدای مهر اعلام کرد: مجموعه اتوبوسرانی تهران مانند سال‌های گذشته برای ابتدای مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته است. 

Page Generated in 0/0061 sec