printlogo


کد خبر: 291152تاریخ: 1403/6/26 00:00
اخبار

زمان واریز یارانه نقدی شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد
طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه معیشتی «شهریور ۱۴۰۳» دهک‌های یک تا ۳ ساعت ۲۴ یکشنبه مورخ 25/۶/1403 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
میزان یارانه مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی www.sso.my.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.
همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.
***
صادرات مرغ در راستای تنظیم بازار داخلی متوقف شد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: صادرات مرغ برای تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها متوقف شد.
علی ابراهیمی افزود: سال گذشته در شورای نرخ‌گذاری کالاهای اساسی، قیمت حمایتی برای هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۸ هزار تومان تعیین شد تا شرکت بازرگانی پشتیبانی امور دام در مواقعی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، برای خرید این محصول اقدام کند.
وی اظهار کرد: با وجود کاهش قیمت مرغ زنده تا ۵۳ هزار تومان اما برای خرید محصول اقدام نشد تا اینکه مرغداران اقدام به صادرات مرغ مازاد خود کردند تا بازار به تعادل برسد.
قیمت روز مرغ زنده در حال حاضر در بازار به ۶۳ تا ۶۴ هزار تومان رسیده و قیمت تمام‌شده در شرایط فعلی حدود ۶۵ هزار تومان است و با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار، جلوی صادرات مرغ گرفته شده است.
***
ترخیص ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری از گمرکات کشور
ترخیص قطعی انواع خودروی سواری وارداتی از گمرکات سراسر کشور از ابتدای سال جاری تا روز گذشته به مرز ۲۰ هزار دستگاه رسید.
ارزش این تعداد خودروی سواری وارداتی به کشور در مدت یادشده ۳۹۰ میلیون دلار بوده است.
بنا بر این گزارش، در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۶۴۷ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده بود.
این گزارش می‌افزاید روند واردات خودرو به کشور، وفق مقررات و پس از اخذ مجوزهای قانونی طبق روال عادی در حال انجام است.
***
نیمی از ظرفیت سدهای کشور خالی است
در زمان حاضر با وجود ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۴۹ درصد ظرفیت مخازن سدها پر و ۵۱ درصد این ظرفیت خالی است.
آخرین آمار موجود حاکی است که در ۳۵۸ روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ شهریور۱۴۰۳) در مجموع ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۳۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۶درصدی داشته است.
بر اساس گزارش‌های موجود، میزان ذخایر آبی سدها در روز ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۲درصدی است.
***
فروش ۱۹ هزار تن قیر توقیفی شرکت دبش
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از فروش ۱۹ هزار تن قیر توقیفی شرکت چای دبش در مزایده‌های این سازمان به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان خبر داد.
سیدعبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: حدود ۹۱۶ کانتینر به وزن ۲۱ هزار تن قیر توقیفی صادراتی متعلق به شرکت چای دبش بود که باید ارز حاصل از صادرات اختصاص به مواد اولیه می‌یافت اما مدیران این شرکت نتوانستند صادرات انجام دهند و اموال متعلق طبق ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق توقیف شد.
وی افزود: طبق ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق، قیر صادراتی توسط دستگاه قضایی توقیف شد و به خاطر امکان فساد در نحوه دریافت قیر، مراجع قضایی دستور را به سازمان اموال تملیکی برای فروش صادر کرد که این کالا در 4 مزایده به شرط صادرات ارائه شد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ۲۱ هزار تن قیر به قیمت کارشناسی هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مزایده گذاشته شد که ۱۹ هزار تن به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان در مزایده ۲۸۲ به فروش رفت.
***
افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته با افت ۹۹۶۲ واحدی به ۲,۰۶۵,۵۱۰ واحد رسید.
از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۱۸۴۱ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.
همچنین حجم معاملات دیروز 7.065 میلیارد سهم بود که طی ۲۵۳,۳۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۹,۹۹۷.۶۲۶ میلیارد ریال رسید.
ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۶۷,۱۳۰,۶۸۴.۸۱۹ میلیارد ریال شد.

Page Generated in 0/0073 sec