printlogo


کد خبر: 291155تاریخ: 1403/6/26 00:00
اخبار

قالیباف: غزه پایتخت قلب‌های مسلمانان است
رئیس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت وحدت مسلمانان در حمایت از مساله فلسطین تأکید کرد و غزه را «پایتخت قلب‌های مسلمانان» خواند.
محمدباقر قالیباف،  در نطق پیش از دستور خود در روز گذشته (یکشنبه)، فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را به ملت ایران تبریک گفت. وی همچنین بر اهمیت وحدت مسلمانان در حمایت از مساله فلسطین تأکید کرد و غزه را «پایتخت قلب‌های مسلمانان» خواند.
قالیباف با اشاره به نسل‌کشی 80 ساله مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها، هفته وحدت امسال را به ‌عنوان هفته‌ای برای همبستگی مسلمانان بر سر آرمان آزادی قدس شریف معرفی کرد. وی در ادامه تصریح کرد نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و در راستای کمک به دولت برای حل مسائل مردم، بر رعایت اصول قانونی تأکید کردند. قالیباف خواستار انتصابات رده‌های میانی هیات دولت در چارچوب وفاق ذکرشده از سوی رئیس‌جمهور شد و بر نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین تأکید کرد. رئیس مجلس همچنین به ضرورت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی اشاره کرد و از شورای‌ عالی فضای مجازی و هیات دولت خواست قوانین لازم را تدوین کنند و به مجلس ارائه دهند. قالیباف در پایان درباره اتهامات کشورهای غربی علیه ایران گفت: تکرار ادعاهای کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد با درخواست دیپلماسی سازگار نیست. وی افزود: تا زمانی که کشورهای غربی به این ادعاها ادامه دهند، هیچ گفت‌وگوی موثری شکل نخواهد گرفت.
***
جلسه معاونان اول ۳ قوه در ساختمان دولت برگزار شد
در جلسه مشورتی معاونان اول ۳ قوه که به میزبانی معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد،‌ 3 طرف بر توسعه تعاملات در مسیر تحقق برنامه هفتم توسعه و رفع مشکلات جاری کشور تاکید کردند.
محمدرضا عارف در نخستین نشست هماهنگی بین معاونان اول ۳ قوه، با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این همفکری‌ها در حل مسائل کلان کشور و دستاوردهای آن، بر برگزاری این جلسات همفکری و بهره‌گیری از تجربیات گذشته جهت استمرار و توسعه هماهنگی‌ها و تعاملات پیوسته بین قوای سه‌گانه تاکید کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تعامل مثبت میان معاونان اول قوا، می‌توان بسیاری از مسیرهای طولانی انجام کار را کوتاه‌تر و تشریفات زائد و هزینه‌بر را از میان برداشت که این امر در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات آنها حیاتی است. رشد ۸ درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقینا نیاز به همفکری ۳ قوه و همه دستگاه‌ها دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.
در این جلسه حاجی بابایی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه‌قضائیه با استقبال از راهبرد مشورتی و توأم با همفکری دولت وفاق ملی ابراز امیدواری کردند آثار و نتایج مثبت اینگونه تعامل‌ها که مبتنی بر اصل وحدت و انقلاب اسلامی و مشی امام خمینی(ره) است،‌ مسیر افزایش مفاهمه بین‌دستگاهی و خدمت به ملت را هموار خواهد کرد. همچنین در این جلسه‌ اعضا آخرین تحولات بازار و شرایط اقتصادی کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و محورهای مهمی چون ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف‌سازی آن، خصوصی‌سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و... را به شور گذاشتند.
***
دیدار معاون وزیر دفاع روسیه با دریادار سیاری در چین
در ادامه حضور دریادار سیاری در کشور چین، معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه با رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن به عنوان نماینده کشورمان به کشور چین سفر کرده است، در دیدار «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، بر ضرورت اهتمام کشورهای حاشیه دریای خزر برای مشارکت در تامین امنیت جمعی این دریا بدون نیاز به حضور بیگانگان تأکید کرد. بر اساس این گزارش، توسعه همکاری در حوزه دریایی (در شمال و جنوب) نظیر گشت دریایی مشترک و برگزاری رزمایش‌های تخصصی مرکب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
همچنین در این دیدار ۲ طرف بر ارتقای تعاملات در موضوعات آموزشی از جمله تبادل استاد و دانشجو تأکید کردند. ضرورت تقویت راه‌های گسترش همکاری و حفظ منافع راهبردی ۲ کشور در بهره‌برداری از کریدور شمال - جنوب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
***
امیر صباحی‌فرد: آسمان خلیج‌فارس تحت رصد دائمی پدافند هوایی است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق ارتش گفت: آسمان پرتردد خلیج همیشه فارس تحت رصد دائم پدافند هوایی است.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور میزان آمادگی رزمی و توان عملیاتی این یگان را ارزیابی کرد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: آسمان پرتردد خلیج همیشه فارس تحت رصد دائم پدافند هوایی است و استفاده از سامانه‌های بومی عامل برترساز دفاع هوایی کشور است.
وی اظهار کرد: آمادگی منطقه پدافند هوایی جنوب شرق با توجه به تعدد پروازها در آسمان خلیج‌فارس اهمیت دوچندان دارد و امروز به یاری خدا این منطقه یک یگان هوشیار و چابک است.

Page Generated in 0/0059 sec