printlogo


کد خبر: 292130تاریخ: 1403/6/27 00:00
اخبار

برگزاری کارگاه «تعامل تهیه‌کننده و کارگردان در خلق اثر نمایشی»
با حضور رضا گوران و محمد قدس، کارگاه «تعامل تهیه‌کننده و کارگردان در خلق اثر نمایشی» در قالب بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران و با همراهی مجموعه تئاترشهر تهران برگزار می‌شود.
رضا گوران کارگردان تئاتر، طراح صحنه، نویسنده و کارشناس ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری است. محمد قدس نیز فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده و در این سال‌ها نمایش‌های مختلفی را به عنوان تهیه‌کننده، مجری طرح و مدیر تولید روی صحنه برده است.
کارگاه «تعامل تهیه‌کننده و کارگردان در خلق اثر نمایشی» یکی از مجموعه کارگاه‌های بیست‌ونهمین جشنواره استان تهران به مدیریت خشایار پیرعلمی است که پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می‌شود.
حضور در این کارگاه رایگان و برای عموم آزاد است.
بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران در بخش‌های ایثار، نهال، لبخند، کودک و نوجوان، تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی به دبیری امیرحسین شفیعی آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
***
اکران 3 فیلم «لختگی»، «استاد» و «برف‌آخر»
هفدهمین جلسه شورای صنفی نمایش در خانه سینما برگزار شد. شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۳ فیلم را ثبت کرد.
فیلم سینمایی «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور و تهیه‌کنندگی مهدی ودادی با پخش «نسیم صبا» به سرگروهی پردیس مگامال، فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس مگامال، فیلم سینمایی «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس ملت ثبت قرارداد شدند، همچنین مقرر شد اکران فیلم «لختگی» از چهارشنبه ۲۸ شهریور در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.
***
دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای‌«پتتیک»
انیمیشن کوتاه «پتتیک» ساخته نرگس ذاکری از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی دیپلم افتخار جشنواره خیرونای اسپانیا را دریافت کرد.
سی‌وششمین دوره جشنواره خیرونای اسپانیا در شهری با همین نام در استان کاتالونیا برگزار شد. امسال ۲ هزار اثر به این جشنواره ارسال شد که از میان آنها ۵۰۰ فیلم انتخاب شدند و در نهایت ۵۰ اثر در اختتامیه جایزه دریافت کردند.
«پتتیک» نام یکی از سونات‌های بتهوون است و شخصیت اصلی داستان یک پیانیست است. «پتتیک» به معنای غم‌انگیز است و موضوع این انیمیشن درباره فروپاشی روانی یک انسان است که منجر به خلق اثر هنری می‌شود. بخش انیمیشن این جشنواره از ۲۲ تا ۲۵ شهریور برگزار شد و «پتیتک» دیپلم افتخار این دوره را دریافت کرد.
***
ایران غرفه برتر نمایشگاه گردشگری زیمبابوه شد
بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای برگزار کننده، جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین غرفه برتر بخش بین‌الملل نمایشگاه گردشگری زیمبابوه معرفی شد. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری زیمبابوه در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۴ شهریور امسال در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در شهر بولاوایو برپا شد.
این نمایشگاه که به طور رسمی توسط خانم باربرا روودزی، وزیر گردشگری زیمبابوه افتتاح شد، فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط با فعالان صنعت توریسم از زیمبابوه و سراسر دنیا بود. این رویداد فرهنگی سالانه بازیگران و ذی‌نفعان کلیدی در صنعت گردشگری جهانی را گرد هم می‌آورد و از این طریق بستری برای شبکه‌سازی، همکاری و نمایش پتانسیل غنی گردشگری زیمبابوه و سایر کشورها را فراهم می‌کند.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، توانمندی‌های صنعت گردشگری ایران، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشورمان در حوزه‌های مختلف طبیعی، درمانی، تاریخی زیارتی و... را به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
امسال ۴۰۸ غرفه‌دار در این نمایشگاه شرکت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
***
«ملودی» در جشنواره جاده ابریشم چین
فیلم «ملودی» ساخته بهروز سبط‌رسول در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در بخش پانورامای جشنواره جاده ابریشم به نمایش درخواهد آمد. این فیلم محصول ۲۰۲۳ میلادی است و پخش بین‌المللی آن بر عهده کمپانی دریم لب فیلمز فرانسه به مدیریت نسرین میرشب است.
«ملودی» پیش از این توانسته بود در پنجاه‌وچهارمین جشنواره گوای هند، بیست‌ویکمین جشنواره فیلم چنای هند، بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم انگلستان، چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه دهمین جشنواره ایرانیان زوریخ، منتخب شده و به نمایش در بیاید و در 3 بخش از جشنواره اسپانیایی مادرید نیز جایزه دریافت کرد.
این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز سبط‌رسول که در ایران و تاجیکستان ساخته شده، داستانی شاعرانه داشته و درباره دختر آهنگسازی است که می‌خواهد از صدای پرندگان برای کودکان آهنگی بسازد.
یازدهمین جشنواره جاده ابریشم از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۷ شهریور تا ۵ مهر) در شهر فوژوی چین برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0061 sec