printlogo


کد خبر: 292135تاریخ: 1403/6/27 00:00
اخبار

اوکراین: کره‌شمالی بزرگ‌ترین تهدید برای ما است!
رژیم کی‌یف در چرخشی عجیب در حالی که ایران را متهم به تامین تسلیحات برای ارتش روسیه در جنگ با اوکراین می‌کرد، کره‌شمالی را  بزرگ‌ترین تهدید برای خود معرفی کرد. مدیر اطلاعات ارتش اوکراین با این ادعا که کره‌شمالی محموله‌های عظیم گلوله‌های توپخانه‌ای را که برای استفاده در جبهه اوکراین استفاده می‌شود به روسیه ارسال می‌کند، این کشور را خطرناک‌ترین متحد مسکو اعلام کرد. کریل بودانوف در کنفرانس راهبردی اروپایی یالتا در کی‌یف گفت: «به مقدار تجهیزات نظامی‌ای که کره‌شمالی ارسال می‌کند، بر شدت جنگ تأثیر زیادی می‌گذارد». این اظهارات پس از آن بیان شد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در دیدار با سرگئی شویگو، دبیرکل شورای امنیت روسیه، متعهد به تقویت روابط با روسیه شد.
***
تجهیزات نظامی بلامصرف آمریکا در تایوان
روزنامه تلگراف در گزارشی فاش کرد آمریکا تجهیزات نظامی غیرقابل استفاده خود از‌ جمله جلیقه‌های نامناسب و مهمات تاریخ مصرف گذشته را به تایوان فرستاده است. در گزارش این  روزنامه انگلیسی آمده است، این تجهیزات و ادوات نظامی از نوامبر 2023 تا مارس 2024 به علت نفوذ آب به آنها آسیب دیده است، زیرا بیش از 3 ماه در بندر برای حمل‌و‌نقل هوایی به تایوان معطل ماندند. به گفته کارمندان یک موسسه آمریکایی در تایوان، این تجهیزات کاملا مرطوب و کپک‌زده بودند. وزارت دفاع ملی تایوان هم به رسانه‌های محلی گفت وضعیت ادوات و تجهیزات نامناسب در حال بررسی مشترک تایوان و آمریکا است. جو بایدن تابستان پارسال با تحویل تجهیزات و خدمات نظامی به ارزش 345 میلیون دلار به تایوان موافقت کرد.
***
سوختن پادگان اسرائیلی براثر حمله حزب‌الله
ارتش اشغالگر قدس اعلامیه‌هایی را روی شهرک لوزانی ریخت و به بهانه تبدیل شدن این شهرک به منطقه نظامی و خطرناک، از ساکنان آن خواست منطقه را تا شمال شهرک الخیام تخلیه کنند. به دنبال حملات دیروز حزب‌الله لبنان، آژیرهای خطر از صبح در تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآمد. به گزارش العالم، رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه در 48 ساعت بیش از 150 موشک از جنوب لبنان شلیک شده، اعلام کردند مقاومت لبنان با انجام یکسری عملیات خاص، گردان 188 زرهی در پادگان روایه واقع در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را هدف قرار داد و علاوه بر آن با پرواز یک کوادکوپتر انفجاری روی پایگاه المطله و بمباران پایگاه نظامی المالیکه، تجهیزات فنی اشغالگران را منهدم کرد. بنا بر این گزارش، به دنبال ناتوانی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از رسیدن موشک‌های مقاومت به اهداف و اصابت دقیق به آنها، آتش‌سوزی گسترده‌ای در پادگان «راویه» رخ داد.
***
عملیات استشهادی در قدس اشغالی
رسانه‌های عبری از وقوع عملیات استشهادی در محله مشهور شیخ جراح در قدس اشغالی خبر دادند. به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، در این عملیات که یکشنبه‌شب انجام شد، یک جوان فلسطینی با چاقو در منطقه باب‌‌العامود یک شهرک‌نشین صهیونیست را مجروح کرد. این مبارز فلسطینی در تیراندازی اشغالگران به شهادت رسید.
***
روایت قتل‌عام تازه اسرائیل در النصیرات
دوربین‌های شبکه العالم صحنه‌هایی از قتل‌عام اردوگاه نصیرات در باریکه غزه را به تصویر کشیده که در آن ویرانی‌های ناشی از بمباران یک ساختمان مسکونی مشهود است. خبرنگار این شبکه عرب‌زبان بین‌المللی گزارش داد حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه خانواده القصاص، باعث شهادت و مجروحیت 10 عضو این خانواده شد. بر این اساس، هدف قرار دادن این منزل مسکونی همچنین منجر به آسیب دیدن ساختمان‌های همجوار و شهید و زخمی شدن شمار زیادی از ساکنان آنها شد. زکی القصاص، پدر چند شهید این حمله به شبکه العالم گفت: «بلافاصله بعد از اذان صبح بدون هشدار قبلی منزل را هدف قرار دادند که منجر به تخریب خانه و شهادت فرزندان، عروس و نوه‌های خردسال من شد. این خانه یک منزل مسکونی بود که باید امن می‌بود و هدف قرار نمی‌گرفت، زیرا در آن افراد تحت تعقیب وجود نداشتند و هدف دشمن تنها کشتن مردم بی‌گناه است».
***
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر حیفا
مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی روز یکشنبه به بندر حیفا در اراضی اشغالی خبر داد. مقاومت اسلامی عراق در پیامی اعلام کرد: در تداوم رویکرد خود در مقاومت برابر اشغالگران و یاری رساندن به مردم غزه و نیز در واکنش به جنایات رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق صبح امروز یکشنبه مورخه ۱۵/۹/۲۰۲۴ هدفی در حیفای اشغالی را با پهپاد مورد حمله قرار دادند. مقاومت اسلامی عراق همچنین از تداوم در هم کوبیدن مواضع دشمن صهیونیستی با روندی فزاینده خبر داد. این حمله روز یکشنبه همزمان با حمله انصارالله یمن به تل‌آویو رخ داد.

Page Generated in 0/0067 sec