printlogo


کد خبر: 292138تاریخ: 1403/6/27 00:00
تحلیلگران نظامی صهیونیست از شکست تمام لایه‌های پدافندی ارتش اسرائیل ابراز نگرانی کردند
رونمایی از گنبدشکن یمنی

حمله موشکی بی‌سابقه انصارالله یمن به پایتخت خودخوانده رژیم صهیونیستی که روز یکشنبه با موفقیت انجام شد، شکاف‌های سیستم پدافند هوایی گران‌قیمت و مدعی ارتش این رژیم اشغالگر را نمایان کرد؛ شکافی که در صورت افزایش تنش در منطقه و گسترش جنگ به کشورهای محور مقاومت از سوی اسرائیل، این رژیم را درگیر بحرانی جدی می‌کند. حمله موشکی یمنی‌ها با موشک بالستیک مافوق صوت ناشناخته خود به قلب تل‌آویو در حالی رخ داد که تمام سیستم‌های راداری و دفاع هوایی اسرائیلی‌ها و متحدان غربی این رژیم از رهگیری موشک یمنی ناتوان بودند؛ واقعه‌ای که نگرانی بسیاری از تحلیلگران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.
هدف احتمالی این حمله از سوی منابع صهیونیستی فرودگاه بن‌گورین معرفی شده است که با توجه به نزدیکی محل فرود کلاهک موشک، این ادعا مطرح شده است. کارشناسان صهیونیست از شکست تمام لایه‌های برد بلند، میانی و کوتاه‌برد سیستم پدافندی خود در رهگیری موشک یمنی دچار وحشت شده و از ادامه حملات مشابه ابراز نگرانی کردند. موشک که از جهت جنوب شرقی سرزمین‌های اشغالی وارد شده بود، منجر به اعلان وضعیت قرمز در بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد و 2 میلیون صهیونیست را راهی پناهگاه‌های اسرائیل کرد. از سوی دیگر فعال شدن سیستم‌های چند لایه پدافندی صهیونیست‌ها و شلیک ده‌ها موشک برای رهگیری این پرتابه به دلیل عدم موفقیت در رهگیری و سقوط روی مناطق مسکونی، خسارات زیادی را به تاسیسات شهرک‌های اشغالی وارد کرد که یک نمونه آن سقوط موشک تامیر گنبد آهنین روی یک ایستگاه قطار در حومه تل‌آویو بود. تمام این شکست‌ها در حالی رخ داد که کلاهک موشک در مرحله نهایی با سلامت کامل از سد پدافند چند لایه اسرائیل عبور کرد و فرود آمد. پدافند هوایی رژیم صهیونیستی حتی در هدف‌گیری و متلاشی کردن بوستر و سایر اجزای جداشونده موشک که در مراحل مختلف از آن جدا می‌شوند، ناموفق بوده و این اجزا در مناطق مختلف صنعتی و مسکونی شهرک‌های اشغالی فرود آمد. برای رهگیری موشک یمنی چندین موشک از سوی سامانه «پیکان 3» ارتش رژیم صهیونیستی نیز پرتاب شد که هیچ‌کدام در رهگیری موفق نبود و این سامانه دفاع هوایی ضد بالستیک صهیونیست‌ها نیز شکست خورد. این شکست و آبروریزی برای صهیونیست‌ها در حالی رخ داده است که نیروهای مسلح یمن تنها یک فروند موشک را به قلب تل‌آویو شلیک کرده است. این حمله برخلاف عملیات «وعده صادق» که از سوی ایران و به صورت انفرادی و با شلیک صدها فروند پهپاد و موشک بالستیک انجام شد، تنها با یک موشک بود و قدرت و توان بالای موشکی یمنی‌ها را به عنوان یکی از اضلاع محور مقاومت به رخ رژیم صهیونیستی کشید. 
سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از حمله آن را اقدامی تلافی‌جویانه و پاسخی به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در هدف قرار دادن بندر حدیده عنوان کرد. نیروهای مسلح یمن اکنون به گفته رهبر انصارالله یمن وارد مرحله پنجم مبارزه علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند و طی آن از تکنولوژی‌های جدیدی برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها استفاده می‌کنند که پیش از این در هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی از آن استفاده کرده بودند و علاوه بر آن به حمله به کشتی‌های تامین‌کننده سوخت و تجهیزات اسرائیلی‌ها که از تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند، ادامه خواهند داد. روز گذشته نیز منابع یمنی از سرنگونی دهمین پهپاد MQ-9 آمریکایی بر فراز استان ذمار یمن خبر دادند. 
این پهپاد با موشک پدافندی ناشناخته یمنی‌ها که پیش از این نیز در جنگ با ائتلاف به رهبری عربستان شکارهای متعددی را انجام داده بود، سرنگون شد. پیشرفت نظامی یمنی‌ها در حوزه‌های تهاجمی و حتی تدافعی در سالیان اخیر به نگرانی اصلی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها تبدیل شده است البته این پیشرفت تنها محدود به انصارالله یمن نیست و حملات متعدد مقاومت عراق و آتش منظم حزب‌الله لبنان در جبهه شمال با تسلیحات پیشرفته موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای، رژیم صهیونیستی را در محاصره قرار داده است؛ محاصره‌ای که در صورت گسترش جبهه جنگ از سوی رژیم صهیونیستی به کشورهای محور مقاومت، به کابوس شهرک‌نشینان و نظامیان ارتش اشغالگر تبدیل خواهد شد. با توجه به انتقام‌های انفرادی و سریالی محور مقاومت در پاسخ به جنایات چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی و قرار دادن مقامات اسرائیل در شرایط فرسایشی، احتمال تلاش برای گسترش جبهه جنگ به جنوب لبنان و حتی سوریه به بهانه قرار گرفتن در شرایط محاصره دور از ذهن نیست اما با توجه به آمادگی بالای نظامی در محور مقاومت و رونمایی از تسلیحات ناشناخته و جدید، این اقدام نیز منجر به خروج دولت اسرائیل از بحران نخواهد شد.

Page Generated in 0/0067 sec