printlogo


کد خبر: 292148تاریخ: 1403/6/27 00:00
اخبار

معاینه فنی رایگان و خارج از نوبت سرویس مدارس
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اختصاص 4 خط معاینه فنی در مراکز سراج، شقایق، شهید آبشناسان و شهید چمران به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودروها به صورت ویژه و خارج از نوبت خبر داد. سیدمحمد مهدی میرزایی‌قمی با تأکید بر اینکه 4 خط معاینه فنی در مراکز سراج، شقایق، شهید آبشناسان و شهید چمران به سرویس مدارس جهت پذیرش این خودروها به صورت ویژه و خارج از نوبت تخصیص یافته است، به اهمیت ایمنی در این خودروها و الزام داشتن معاینه فنی برای اخذ مجوز سرویس مدارس تأکید کرد. وی تصریح کرد: چک‌لیست ارزیابی فنی سرویس مدارس متفاوت بوده و این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز شهر تهران از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرند. از مسؤولان مدارس تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش از یک ماه نگذشته استفاده کرده و به‌شدت در این باره حساسیت‌های لازم را لحاظ کنند. وی تأکید کرد: بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی‌های لازم جهت تردد است. امسال برای نخستین‌بار جهت تشخیص و اطمینان مدارس و والدین از وضعیت ایمنی این خودروها، معاینه فنی سرویس مدارس در مراکز شهر تهران رتبه‌بندی شده و برچسب ویژه‌ای با مشخصه «معاینه فنی ویژه سرویس مدارس» روی شیشه این خودروها الصاق می‌شود.
***
پایتخت آماده استقبال از مهر
همزمان با نزدیک شدن به ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، سازمان زیباسازی، پایتخت را آماده استقبال شکوهمند از این ماه می‌کند. در این روزها سازمان زیباسازی شهر تهران با اقداماتی از قبیل دیوارنگاری مدارس، کمپین‌ اکران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید، رونمایی از آثار حجمی، نصب و جانمایی نیمکت و سطل‌های زباله مناسب‌سازی شده ویژه توان‌یابان به استقبال اول مهر می‌رود. بر اساس این گزارش، نقاشی ۶۹ دیوار مدارس تهران که بخشی از معماری شهری و بخش مهمی از نمای شهر و هویت پایتخت است، در قالب فراخوان «نقش مهر» با محوریت شاعرانگی، روایتگری، تخیل و هویت ملی و بومی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان زیباسازی در ابتدای مهر خواهد بود. همچنین در حوزه مجسمه‌های شهری، از سه سردیس مفاخر ایرانی از جمله شهید مرتضی مطهری، توران میرهادی و علی‌اکبر صادقی در این ماه رونمایی خواهد شد. پویش فرهنگی «سلام به آینده» با محوریت امید به آینده کشور از طریق علم‌آموزی کودکان این مرز و بوم نیز کمپین تبلیغات فرهنگی است که سازمان زیباسازی برای استقبال از مهرماه در بیلبوردهای شهری پایتخت اکران خواهد کرد.  همچنین برای استقبال از مهرماه نیز تجهیز اطراف بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، کودکان مفید، ساسان، رسول اکرم(ص) و حضرت رسول(ص) به وسیله ۲۴ نیمکت و ۱۲ سطل زباله مناسب‌سازی شده ویژه توان‌یابان با هماهنگی و نظارت امور مناطق سازمان زیباسازی خواهد بود.
***
وام ودیعه مسکن دانشجویان ۱۰ برابر می‌شود
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام‌های ودیعه مسکن ۸ برابر شده و در فکر هستیم آن را ۱۰ برابر کنیم. مسعود گنجی گفت: وام‌های دانشجویی طی چند سال ۱۰ برابر شده است. یعنی از ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان رسیده است. امسال برای وام تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی ۵ میلیون تومان، برای کارشناسی ارشد 7.5 میلیون تومان و برای دوره دکترا ۱۰ میلیون تومان لحاظ کرده‌ایم. گنجی افزود: بر اساس قانون خانواده و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افراد متأهل 2 برابر این وام را دریافت می‌کنند. این وام برای دوره کارشناسی ۱۰ میلیون تومان، برای ارشد ۱۵ میلیون تومان و برای دوره دکترا ۲۰ میلیون تومان است. اگر زن و شوهر هر 2 دانشجوی دکتری باشند هر کدام ۲۰ میلیون دریافت می‌کنند. گنجی تاکید کرد: یک عده را که نمی‌توانند به خاطر ضامن، وام دریافت کنند کمک کنید، طرح جدیدی داریم؛ از این پس تمام ضمانت‌ها به ضمانت بانکی تبدیل خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام‌های ودیعه مسکن هم ۸ برابر شده و در فکر هستیم آن را ۱۰ برابر کنیم. رئیس صندوق رفاه دانشجویی افزود: ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان شده است، ۲۰ میلیون وام ودیعه مسکن شهرهای بزرگ به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و وام شهرهای کوچک به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. 
***
کنترل عرضه و توزیع داروی سقط جنین
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو درباره اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی گفت: ثبت اطلاعات داروی سقط جنین در سامانه تی‌تک (TTAC)، به معاونان غذا و داروی سراسر کشور به منظور نظارت بر توزیع و رصد دقیق زنجیره تامین داروی میزوپروستول ابلاغ شد. آزیتا نبی‌زاده اظهار کرد: دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین توسط این سازمان به‌عنوان داروی موجد سقط در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شد. وی افزود: چک‌لیست نحوه اجرای دستورالعمل و گزارش مشروح چک‌لیست و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها به منظور پایش اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین تهیه شد. وی تصریح کرد: بر اساس مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کاهش توزیع داروی سقط جنین در مراکز عرضه مجاز در حدی که فقط نیاز درمانی مرکز رفع شود، توزیع این دارو صرفاً در داروخانه‌های بیمارستانی مجاز است که ارائه دارو با توجه به بند شماره یک با ثبت و رهگیری در سامانه تی‌تک انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0048 sec