printlogo


کد خبر: 292157تاریخ: 1403/6/27 00:00
اخبار

محسنی‌اژه‌ای:
دشمن به اشکال مختلف درصدد ایجاد ناامنی در کشور است
رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به حربه‌ها و تاکتیک‌های دشمنان برای ناامن‌سازی کشور و قدردانی از مجاهدت‌های خاموش و آشکار حافظان امنیت گفت: دشمنان تلاش مجدانه‌ای را به کار بسته‌اند تا به انحای مختلف در کشور ناامنی ایجاد کنند و اگر عنایت پروردگار و مجاهدت‌های خاموش و آشکار نیرو‌های مسؤول نبود، اتفاقات ناگواری به وقوع می‌پیوست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیروز با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت نیاز قطعی مسلمانان است؛ چنانچه مسلمانان در طول اعصار و مقاطع پیشین، بر محور وحدت حرکت می‌کردند، اصلاً رژیم غاصب صهیونیستی شکل نمی‌گرفت که بخواهد در طول 8 دهه این مقدار وسیع جنایات را در فلسطین مرتکب شود.
وی در ادامه به امر خطیر مقابله‌ همه‌جانبه با فساد در ساحت‌های گوناگون پرداخت و گفت: قوه‌ قضائیه از بخش‌ها و مجموعه‌های پیشتاز در امر خطیر مبارزه و مقابله با فساد است؛ به هیچ‌وجه نباید از مبارزه با فساد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی غافل شویم. فساد، مُسری است و از درون تهی می‌سازد، چنانچه از امر خطیر مبارزه با فساد غفلت ورزیم، آنگاه کشور، مردم و قوای نظام آسیب می‌بینند، البته ممکن است در مقاطع و بنا بر اقتضائات مختلف روش‌ها و شیوه‌های مقابله با فساد متفاوت باشد اما در اصل مقابله با فساد هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما در مقابل برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که وجود دارد مسؤولیم و نمی‌توانیم در قبال این ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشیم. در این عرصه، بیش از پیش باید به مقوله‌ آموزش و تربیت اهتمام ورزیم و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه را با قوت و وسع بیشتری به کار بندیم. 
***
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:
اخیرا تعرضی به مواضع ایران در سوریه نشده است
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی روزهای اخیر تعرضی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشده است.
سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی در گفت‌وگویی، درباره بمباران شهر مصیاف سوریه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این روش تجاوزکارانه‌ای است که صهیونیست‌ها از قبل آن را دنبال و در هر زمانی هم پاسخ آن را دریافت کرده‌اند، البته طی روزهای اخیر تعرضی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشده است.
وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و همچنین کرانه باختری افزود: پس از عملیات توفان‌الاقصی، فشار کشنده‌ای بر رژیم صهیونیستی وارد شده و آنها برای ادامه حیات ننگین خود در حال دست و پا زدن هستند و در چنین شرایطی، با توجه به ماهیت پلید صهیونیست‌ها، مبادرت آنها به اینطور جنایات غیرمنتظره نیست.
وی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند براحتی به آتش‌بس تن دهد»، گفت: این رژیم در صورت نپذیرفتن آتش‌بس، باید بتواند صحنه‌ نبرد را تغییر دهد و این موضوع را بررسی کند که آیا می‌تواند پای دیگران را به میدان نبرد باز کند یا خیر. از سوی دیگر، گشوده شدن عرصه نبرد در کرانه باختری، موضوعی است که رژیم اشغالگر بشدت از آن وحشت داشت.
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه یادآور شد: در کرانه باختری سال‌ها بود که درگیری رخ نمی‌داد و سلاحی وجود نداشت اما امروز می‌بینیم بخش عمده‌ای از رزمندگان در کرانه باختری مسلح شده‌، امکانات لازم را به دست آورده‌ و با رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند. این رژیم به ‌رغم همه فشارهایی که پس از عملیات توفان‌‌الاقصی به مردم غزه وارد کرد، نتیجه‌ای نگرفته است و دنیا به جنایات صهیونیست‌ها پی‌برده است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی در یک تنگنای بشدت شکننده قرار گرفته که موجب دست و پا زدن آنها می‌شود؛ از جمله شبیه غلطی که در تهران کردند و همه می‌دانند که پاسخ آن محفوظ است و در شرایطی خاص و با اقدامی مناسب، داده خواهد شد. 
***
امیر حاتمی: 
اجازه هیچ‌گونه تعدی و تجاوزی را نمی‌دهیم
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین پایبندی به صلح، اجازه هیچ‌گونه تعدی و تجاوز را به هیچ کشوری نمی‌دهد و با اقتدار از امنیت ملت خود حراست می‌کند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که صبح دیروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) برگزار شد، پرداختن به موضوع امید و  گسترش صلح را اقدام پسندیده‌ای دانست و بیان کرد: صلح همواره به عنوان یکی از مفاهیم بنیادین در ادبیات سیاسی و اجتماعی مورد توجه بشر بویژه اندیشمندان بوده، چرا که تاریخ بشر مشحون از جنگ و درگیری بوده است.
مشاور فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد:  تاریخ تاکنون ۸۰۰ هزار جنگ را ثبت کرده و در طول 3 هزار و ۴۰۰ سال گذشته، جهان حدود  ۲۰۰ سال را بدون جنگ گذرانده است، بنابراین جلوگیری از وقوع جنگ و تلاش برای برقراری صلح از آغاز زندگی جمعی بشر، دغدغه‌ای اصلی و مهم در اذهان رهبران و متفکران بوده است.
وی با بیان اینکه گسترش جنگ‌ها و پیامدهای دردناک آن موجب شد ادبیات و مفهوم صلح، رنگ سلبی بگیرد، اظهار کرد: اکنون عدم وجود جنگ به مفهوم صلح تلقی می‌شود. گسترش تسلیحات و پیمان‌های نظامی در سال‌های بعد از جنگ دوم جهانی نتیجه این نوع نگرش بود، لیکن باز هم تجربه تلخ جنگ‌های مستمر گویای حقیقت آن است.

Page Generated in 0/0060 sec