printlogo


کد خبر: 292181تاریخ: 1403/6/28 00:00
موشک «فلسطین 2» معادلات اسرائیل را برای حمله به جنوب لبنان بر هم زد
اسرائیل در محاصره مقاومت

ارتش رژیم صهیونیسستی در حالی که منتظر تصویب طرح حمله و تجاوز به جنوب لبنان بود، روز یکشنبه برای دومین بار در چند ماه گذشته طعم شکست سامانه‌های پدافندی پرمدعای خود را در حمله موشکی یمن چشید. نیروهای مسلح یمن صبح روز یکشنبه با حمله موشکی غافلگیرکننده تمام سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی را ناکارآمد کرده و منطقه‌ای نزدیک فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند. این حمله که توسط موشک جدید یمنی‌ها با نام «فلسطین 2» انجام شد با موفقیت توانست کارایی تمام لایه‌های پدافندی ارتش اسرائیل را زیر سوال ببرد؛ اقدامی که نگرانی کارشناسان نظامی اسرائیل و شهرک‌نشینان این رژیم را در پی داشته است. زمانبندی این حمله که دقیقا در بازه افزایش سطح تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه منطقه جنوب لبنان است، این سوال را برای مقامات رژیم ایجاد کرده است که آیا توان گسترش جنگ و تجاوزات خود در چند جبهه را دارند یا خیر.
رژیم صهیونیستی که تا پیش از این نیز بارها به محاصره خود توسط محور مقاومت اعتراف کرده است، در شرایط فعلی باید بین آتش‌بس با مقاومت اسلامی فلسطین و رویارویی با تسلیحات ناشناخته و باز کردن دروازه‌های آتش به روی خود یکی را انتخاب کند؛ انتخابی که بین کابینه افراطی نتانیاهو و مخالفان وی بویژه خانواده اسرای صهیونیست اختلاف شدیدی ایجاد کرده است. اخیرا رسانه‌های صهیونیستی از افزایش تنش در کابینه اسرائیل و مخالفت گالانت با طرح معافیت سربازی برای حریدی‌ها خبر دادند؛ اختلافی که منجر به افزایش اعتراضات خیابانی علیه دولت نتانیاهو شده است. از طرفی گمانه‌زنی‌ها درباره بالا گرفتن تنش میان دولت نتانیاهو و مخالفان وی بویژه بنی گانتس، عضو سابق کابینه جنگ اسرائیل و شخص گالانت درباره طرح حمله به جنوب لبنان افزایش یافته است. با توجه به تلاش نتانیاهو برای جایگزینی گیدعون ساعر، از رهبران احزاب مخالف دولت به جای گالانت در کابینه، به نظر می‌رسد وی در پیاده‌سازی طرح حمله به جنوب لبنان و اجرای معافیت سربازی صهیونیست‌های ارتدوکس به منظور تحکیم جایگاه سیاسی خود جدی است. همین مساله نیز نگرانی رهبران اپوزیسیون دولت نتانیاهو را در پی داشته است. بنی گانتس در واکنش به این تصمیم نتانیاهو گفت: «تغییر یوآو گالانت، وزیر دفاع در آستانه عملیات نظامی گسترده در جبهه شمال که می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود، یک اهمال‌کاری امنیتی است». وی در ادامه افزود: «آنچه نتانیاهو طی این ساعت و در ایام جنگ انجام داد می‌تواند امنیت اسرائیل را به شکلی ملموس در معرض خطر قرار دهد». 
اقدامات بنیامین نتانیاهو در طول یک سال گذشته بسیاری از مخالفان وی را به این نتیجه رسانده است که بقای سیاسی او در ادامه یافتن جنگ و عدم توافق آتش‌بس با مقاومت اسلامی فلسطین است. هدف نتانیاهو و کابینه افراطی او تنها در ادامه جنگ به هر قیمتی خلاصه می‌شود؛ هدفی که حتی ممکن است منجر به گسترش جنگ در جبهه شمال برای رژیم صهیونیستی و گشودن دروازه‌های آتش بر نظامیان صهیونیست شود.
* اسرائیل در محاصره حزب‌الله و انصارالله
حمله یمنی‌ها با موشک «فلسطین 2» به قلب تل‌آویو درست در زمانی که ارتش اسرائیل در حال طراحی حمله به جنوب لبنان بود رخ داد و منجر به غافلگیری و وحشت صهیونیست‌ها شد. اقدام مبارزان یمنی به صهیونیست‌ها نشان داد حمله به حزب‌الله در جنوب لبنان هزینه هنگفتی دارد و تنها در شمال درگیر آتش خشم مقاومت نخواهند بود. این اقدام یمنی‌ها با حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر حیفا همزمان بود و شکست سیستم پدافندی اسرائیل منجر به بازنگری محاسباتی دشمن صهیونیست شد. 
پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران حمله زمینی به لبنان و منطقه بقاع سوریه را خط قرمز اعلام کرده بود؛ هشدارهایی که در صورت نادیده گرفته شدن از سوی ارتش و دولت رژیم صهیونیستی، جنگ فعلی بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی را به مرحله جدیدی ارتقا خواهد داد اقدامی که با توجه به وضعیت داخلی صهیونیست‌ها دور از ذهن نیست اما غافلگیری اصلی گسترش جنگ در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی توسط گروه‌های مقاومت رقم خواهد خورد. 
استفاده از تسلیحات ناشناخته‌ای مانند موشک مافوق صوت «فلسطین 2» در تعداد بالا و همچنین رونمایی از تسلیحات جدیدی که تا به امروز توسط حزب‌الله لبنان از آنها استفاده نشده است، بخش مهمی از این جنگ خواهد بود. همچنین هماهنگی بالا میان گروه‌های مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه با پشتیبانی ایران، دروازه‌های آتش را به روی ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی خواهد گشود. استعداد یمنی‌ها در توسعه موشکی و پهپادی در این جنگ بخوبی خود را نشان داده است. اقدام یمنی‌ها با تکیه بر موشک‌ها و پایگاه‌های زیرزمینی که از دوره‌های قبلی بر جای مانده و با تلفیق آنها با تکنولوژی‌های روز دنیا که در بین گروه‌های مقاومت رایج است، غافلگیری‌های بسیاری برای رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت و جبهه جنگی جدیدی برای آنها در جنوب سرزمین‌های اشغالی ایجاد خواهد کرد؛ جبهه‌هایی که جنگ را برای رژیم صهیونیستی بیش از پیش فرسایشی خواهد کرد.

Page Generated in 0/0051 sec