printlogo


کد خبر: 292268تاریخ: 1403/7/1 00:00
آتش صهیونیسم

رهبر انصارالله از دستاورد حمله موشکی گفت
نفوذ به سامانه‌های دفاعی اسرائیل
رهبر انصارالله یمن دیروز طی سخنانی به مناسبت سالروز انقلاب 21 سپتامبر یمن، همچنین تحولات نبرد توفان الاقصی در فلسطین و لبنان، آمریکا و اسرائیل را بزرگ‌ترین بازنده انقلاب خواند. سیدعبدالملک الحوثی در این سخنرانی انقلاب 21 سپتامبر را که به سرنگونی رژیم دیکتاتوری و فاسد پیشین در این کشور در جریان بهار عربی منجر شد، یک دستاورد واقعی برای ملت یمن و یک تصمیم کاملا مردمی دانست و گفت: «تمام فعالیت‌ها و مواضعی که در چارچوب انقلاب 21 سپتامبر اتخاذ شده، مواضعی یمنی بوده است بدون هیچ‌گونه نفوذ و دخالت خارجی. دشمن به رهبری آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بزرگ‌ترین بازنده انقلاب 21 سپتامبر محسوب می‌شود، زیرا کنترل مستقیم خود را بر کشور ما از دست داد. آمریکا با توجه به جاه‌طلبی‌هایش برای کنترل کامل یمن و بهره‌برداری از ثروت آن، نخستین بازنده انقلاب 21 سپتامبر است». به گفته رهبر انصارالله، خصومت رژیم صهیونیستی و نگرانی آن در قبال انقلاب یمن تا حدی است که این رژیم انقلاب 21 سپتامبر را خطرناک‌تر از سلاح هسته‌ای ایران برشمرد. او راه‌اندازی جنگ‌های مختلف علیه کشورش در سال‌های اخیر را در راستای تلاش آمریکا  و اسرائیل و مزدوران‌شان برای اعمال سیطره مجدد بر یمن خواند اما به گفته او این کارزار به نتیجه نرسید. الحوثی تاکید کرد موضع مردم یمن با وجود همه چالش‌ها، خطرات و توطئه‌ها، در حمایت از مردم فلسطین، روشن، صریح، قوی و استوار بوده و آنها هرگز از پایبندی خود به مساله محوری فلسطین و حمایت از مردم فلسطین دست نکشیده‌اند.  
* زرادخانه بزرگ یمن
رهبر انصارالله در ادامه اعلام کرد که کشورش زرادخانه جنگی پیشرفته پهپادی، دریایی و زمینی‌ای در اختیار دارد که دیگر کشورها از آن برخوردار نیستند. او در این مورد توضیح داد: «اگر از ابتدا به سمت ساخت‌وساز اقتصادی بدون تقویت توان نظامی یا امنیتی روی می‌آوردیم، دشمن با یک اقدام نظامی همه چیز را نابود می‌کرد. بدون توسعه توانمندی‌های نظامی و در اختیار داشتن نیروی نظامی و امنیتی بزرگ که مانعی در مقابل دشمن ایجاد کند، هیچ اقدام سازنده دیگری از حمایت و امنیت برخوردار نخواهد بود». حوثی درباره تامین نیروی انسانی نظامی یمن افزود: «فعالیت‌های مرتبط با بسیج از مهم‌ترین فعالیت‌ها در یمن است و همچنان ادامه دارد، تعداد افرادی که برای آموزش نظامی در بسیج ثبت‌نام کرده‌اند تقریبا به نیم میلیون نفر رسیده است و صدها هزار نفر دیگر پیش از این در چارچوب تشکیلات نظامی، آموزش دیده‌اند». وی در ادامه با اشاره به حمله  اخیر به مواضع رژیم صهیونیستی در نزدیکی تل آویو با موشک بالستیک فراصوت و طی بیش از 2000 کیلومتر آن برای رسیدن به هدف گفت: «حمله موشکی نیروهای یمنی به یافا در نزدیکی تل‌آویو طی هفته گذشته یک عملیات بزرگ، تاثیرگذار و ویرانگر برای دشمن بود. در این حمله موشک شلیک‌شده به تمام سامانه‌های دفاعی دشمن نفوذ کرد. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم تشدید عملیات نظامی علیه دشمن، دستاورد مهمی بود».
* نسل‌کشی اسرائیل در لبنان
رهبر انصارالله یمن در ادامه به عملیات تروریستی فراگیر رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنان اشاره کرد و گفت: «هدف از جنایات دشمن اسرائیلی در لبنان، هدف قرار دادن دسته جمعی مردم و ارتکاب جنایت نسل‌کشی هزاران لبنانی بود. بمب‌گذاری دستگاه‌های ارتباطی و پیجرها از سوی دشمن صهیونیستی در لبنان با هدف کشتار و قتل عام بیشترین تعداد از مردم لبنان صورت گرفت. با هرجنایت جدیدی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، ثابت می‌شود که برای مقابله با این رژیم، چاره‌ای جز خلاص شدن از آن وجود ندارد». او ملت یمن و تمام ملت‌های مسلمان را موظف به مقابله عملی با دشمن اسرائیلی دانست و هشدار داد در غیر این صورت با این سطح از وحشی‌گری، تجاوز و جنایت، این رژیم برای همگان خطر جدی ایجاد می‌کند. الحوثی تاکید کرد: «جنایت دشمن اسرائیل در هدف قرار دادن رهبران حزب‌الله و مبارزان مقاومت و غیرنظامیان، اقدامی در راستای تشدید تنش و حملات جنایتکارانه و وحشیانه است».
* حزب‌الله در حال توسعه
او  در ادامه نقش حزب‌الله و جبهه مقاومت لبنان در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در باریکه غزه را مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: «حزب‌الله برای چند دهه فداکاری‌های بزرگی انجام داده است اما همچنان منسجم و استوار باقی مانده و توانایی‌های نظامی و ساختار سازمانی آن همچنان در حال رشد و توسعه است. دشمن صهیونیستی با این جنایات و وحشی‌گری‌ها، نه در فلسطین، نه در لبنان و نه در دیگر جبهه‌های پشتیبانی از فلسطین، به اهداف خود نخواهد رسید. نبرد حزب‌الله لبنان، گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و بقیه گروه‌های مقاومت، نبردی واحد در رویارویی با دشمن اسرائیلی و متحدانش است».
***
اردوغان: اسرائیل مثل گروه‌های تروریستی است
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان، از کشورهای غربی خواست از تماشاچی بودن دست بکشند و مانع گسترش جنگ در منطقه شوند. رجب طیب اردوغان دیروز گفت: «حملات (اسرائیل به لبنان)  نگرانی‌های ما درباره برنامه‌های اسرائیل برای گسترش جنگ به منطقه را ثابت کرده است. نتانیاهو و شبکه‌اش برای اجرای ایدئولوژی صهیونیستی افراطی خود به هر نوع اقدام تحریک‌آمیزی متوسل می‌شوند». او همچنین با اشاره به انفجار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم در لبنان گفت: «اسرائیل باز هم مانند یک گروه تروریستی حملاتی انجام می‌دهد». اردوغان با بیان اینکه  منطقه اکنون با بحرانی بزرگ مواجه است از جامعه بین‌الملل بویژه کشورهای غربی خواست از تماشای اقدامات شنیع اسرائیل دست بکشند و گام‌های بازدارنده بردارند. او تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با این حمله نشان داد هیچ حساسیتی درباره غیرنظامیان ندارد و می‌تواند از هر وسیله برای رسیدن به جاه‌طلبی‌های نفرت‌انگیز خود استفاده کند.

Page Generated in 0/0065 sec