printlogo


کد خبر: 292286تاریخ: 1403/7/1 00:00
اخبار

مسافران بیروت از حمل پیجر و بی‌سیم خودداری کنند
روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از مسافران پروازهای این شرکت خواست تا در مسیر تهران به بیروت و برعکس در زمان پرواز از همراه داشتن پیجر و بی‌سیم خودداری کنند.
این اطلاعیه بر اساس اعلام مدیر هوانوردی غیرنظامی لبنان صادر شد که در اطلاعیه‌ای خطاب به شرکت‌های هواپیمایی فعال در مسیر بیروت خواسته است موضوع ممنوعیت حمل پیجر و بی‌سیم را به مسافران خود اطلاع‌رسانی کنند.
این ممنوعیت برای محموله، چمدان و چمدان دستی که از فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» بیروت عبور می‌کند نیز اعمال می‌شود.
***  
مقید به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ در زمان قانونی هستیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خودمان را مقید به ارائه لایحه بودجه سال آینده در زمان مقرر قانونی می‌دانیم، گفت: تلاش مجدانه‌ای داریم که در زمان مقرر قانونی، لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.
سیدحمید پورمحمدی درباره زمان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه به‌موقع لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی، برای ما بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس با اشاره به تشکیل ستاد بودجه ۱۴۰۴ در این سازمان از حدود 1.5 ماه قبل، اظهار داشت: جلسات ستاد بودجه ۱۴۰۴ در سازمان برنامه و بودجه به صورت منظم تشکیل شده و کمیسیون‌ها و کمیته‌های این ستاد، فعالیت‌های خود را به صورت مستمر انجام می‌دهند. پورمحمدی با بیان اینکه خودمان را مقید به ارائه لایحه بودجه در زمان مقرر قانونی می‌دانیم، گفت: تلاش مجدانه‌ای داریم تا در زمان مقرر قانونی، لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.
***
تعیین نرخ خرید تضمینی حبوبات در هفته جاری
نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی مشخص شد و در جلسه هفته جاری برای تعیین قیمت برنج، پنبه، حبوبات، سیب‌زمینی و پیاز چانه‌زنی می‌شود.
بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، نرخ محصولات مشمول قیمت‌گذاری قبل از آغاز سال زراعی و تا پایان تیرماه باید تعیین و حداکثر یک هفته بعد از تصویب مصوب شود تا کشاورزان قبل از آغاز سال زراعی با آگاهی از قیمت محصولات بتوانند تصمیمات لازم را برای کشت اتخاذ کنند.
تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی موجب شده تا محصول در فصل برداشت روی دست کشاورز بماند و در نهایت دلالان به چرخه خرید ورود کنند و با سوءاستفاده از شرایط، محصول را با قیمت ناچیز از کشاورزان خریداری کنند که این امر آسیب جدی به بخش تولید می‌زند.
وزارت جهاد کشاورزی به صورت مدون قرار است دوشنبه هر هفته جلسات شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی را برگزار کند تا تمام محصولات اساسی کشاورزی قیمت‌گذاری شوند که در جلسه هفته گذشته شورا نرخ ۷ قلم کالای اساسی مشخص شد و قیمت خرید تضمینی پنبه هم که در دستور جلسه بود بدون نتیجه ماند.
***
بیش از ۶۳۷ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیر کل گمرکات استان ایلام گفت: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار انواع کالا در ۵ ماهه منتهی به مردادماه سال جاری، از گمرک مرزی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است. سهراب کمری افزود: ۶۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار انواع کالا در ۵ ماهه منتهی به مردادماه سال جاری، از گمرک مرزی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
وی اظهار کرد: این میزان کالا به وزن یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار تن بوده است. کمری بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک مرزی مهران شامل انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است. وی ادامه داد: در ایام برگزاری کنگره بزرگ اربعین، کارکنان گمرک مهران بی‌وقفه تشریفات گمرکی ورود و خروج ۵۶۲۸ کامیون حامل تجهیزات و اقلام ضروری مواکب، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، ۲۳۶ دستگاه آمبولانس، خودروی امدادی و تانکر را انجام دادند.
***
۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذرهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دست انجام است. خیرالله خادمی افزود: ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت داریم که عموما این خطوط ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرقی و غربی است و حدود ۶ هزار کیلومتر بزرگراه هم در حال ساخت است که از این میزان سالانه نزدیک به هزار کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی برای تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرقی - غربی نیاز است که از این میزان نزدیک به ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن ساخته شده و 2 هزار و ۸۰۰ کیلومتر در حال ساخت داریم و ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن هنوز آغاز نشده است.
خادمی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی طی جلسه‌ای به اولویت‌بندی ساخت طرح‌ها پرداختند، بیان کرد: طرح ریلی زاهدان به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی به شرط تزریق بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر ریلی آماده ریل‌گذاری است.

Page Generated in 0/0061 sec