printlogo


کد خبر: 292289تاریخ: 1403/7/1 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو ۳ ‌هزار نفر از محکومان
رهبر معظم انقلاب به ‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود ۳ هزار نفر از محکومان موافقت کردند.
به مناسبت سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع)، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه‌قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود ۳ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرا رسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 2887 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی شده بود.
***
رئیس‌جمهور امروز به نیویورک سفر می‌کند
رئیس‌جمهور امروز برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.
مسعود پزشکیان امروز یکشنبه اول مهر 1403 در رأس هیاتی برای حضور در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور پیش از سفر به نیویورک ابتدا برای نواختن زنگ مدرسه‌ای در یافت‌آباد به مناسبت آغاز سال تحصیلی به منطقه ۱۸ تهران می‌رود. تعدادی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. پزشکیان بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی را تشریح خواهد کرد.  وی همچنین در حاشیه این نشست، دیدارهایی با برخی مقامات و سران کشورها خواهد داشت و در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد. رئیس‌جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.
**
سردار رضا سراج درگذشت
سردار رضا سراج، معاون فرهنگی و ارتباطات دبیر شورای عالی امنیت ملی درگذشت.
«رضا سراج» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز پس از تحمل یک دوره بیماری بعد از یک عمل جراحی سخت تومور مغزی درگذشت. سراج طی هفته‌های گذشته در پی ابتلا به بیماری در بیمارستان تحت درمان قرار داشت.
این رزمنده دوران دفاع‌مقدس و همچنین کارشناس ارشد مسائل راهبردی و عضو هیات علمی دانشگاه، خرداد 1402 از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بود.
در سوابق مرحوم سراج مسؤولیت‌هایی چون ریاست دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم(ص) دانشگاه جامع امام حسین(ع)، ریاست سازمان بسیج دانشجویی و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله(ع)  به چشم می‌خورد.
***
امیر قرایی‌آشتیانی:
آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند ایران اهل مماشات نیست
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند توان دفاعی و قدرت نظامی ایران، سرنوشت هر سناریو و تعرض محتمل را تغییر خواهد داد و جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با گردنکشان زورگو اهل مماشات و سازش نیست.
امیر سرتیپ محمدرضا قرایی‌آشتیانی صبح دیروز (شنبه) همزمان با ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع‌مقدس، در مراسم رژه ملی نیروهای مسلح در بندرعباس با بیان اینکه «همانطور که همگان می‌دانند در روزشمار تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس یک برهه برجسته و مهم تاریخ کشور است»، اظهار کرد: دوران دفاع‌مقدس یادآور حماسه‌های بزرگ و تجارب راهبردی است، از این دوران سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده درس‌های بزرگی آموخته‌ایم که دستمایه رشد و تثبیت مواضع انقلابی و حق‌طلبانه ما شد.
وی تصریح کرد: در حرکتی پیش‌رونده به سوی آینده‌ روشن، سراسر امید، توأم با پیشرفت و پیروزی، از دفاع‌مقدس آموختیم در جهانی که سردمداران فریبکار آن بر تهدید، استثمار، تجاوز، جنایت و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی کشورها و تهاجم به ارزش‌های فرهنگی جوامع بشری تمرکز کرده‌اند، باید با بصیرت و مقاومتی برآمده از عاشورای حسینی روی پای خود بایستیم و قوی شویم.
وی با بیان اینکه «دفاع مقدس به ما آموخت ولایت‌پذیری، رمز پیروزی ما در همه عرصه‌هاست»، تاکید کرد: دفاع‌مقدس با تبعیت از ولایت امام راحل(ره)، پیروزی مقتدرانه و افتخارآمیز در جنگ سخت را به ارمغان آورد اینک باید با اهتمام به فرامین گهربار و تدابیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی این حکیم فرزانه که سکاندار کشتی انقلاب اسلامی است، عبور از تنگناها و موفقیت در میادین پیش‌رو را تجربه کنیم.
***
رژه دریایی 548 ناو و شناور نظامی ایران در خلیج فارس
در رژه دریایی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، 548 شناور نظامی شامل 180 ناو جنگی و ناوشکن در آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز شرکت کردند.
همچنین در این مراسم که به مناسبت 31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد، رژه هوایی با مشارکت یگان‌های پروازی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور جنگنده‌های اف ۴، اف ۲۷، سوخو ۲۲، یاک ۱۲، توکانو و بالگردهای Sh، Rh  و ۲۱۲ برگزار شد. اجرای عملیات نفوذ از راه هوا به صورت گروه‌های عملیات ویژه چتربازی سقوط آزاد و راپل تاکتیکی نیروهای عملیات ویژه دریایی ارتش و سپاه از دیگر برنامه‌های رژه دیروز بود. همچنین در رژه دریایی انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح، هاورکرافت‌ها، قایق‌های تندرو و شناورهای بسیج مردمی حضور داشتند.

Page Generated in 0/0061 sec