printlogo


کد خبر: 292304تاریخ: 1403/7/2 00:00
اخبار

آغاز جشنواره‌های استانی تئاتر بسیج
مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» از دیروز یکشنبه اول مهر و همزمان با هفته دفاع‌مقدس در استان تهران کار خود را آغاز کرد. جشنواره‌های استانی تئاتر بسیج «سودای عشق» در سایر استان‌ها نیز تا پایان مهرماه برگزار و برگزیدگان به جشنواره سراسری «سودای عشق» در آذر سال جاری، معرفی می‌شوند. پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» با دبیری سعید نجفیان و به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.
***
«فرزند حبیب» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «فرزند حبیب» به نویسندگی و کارگردانی کریم مهرآبادی، تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی و از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره پس از پایان تولید، آماده نمایش و حضور در جشنواره‌های مختلف شد. «فرزند حبیب» نخستین فیلم کوتاه کریم مهرآبادی در ۱۶ دقیقه به روایت داستان پسری به نام سعید می‌پردازد که شناسنامه‌اش را دستکاری کرده تا پسرعمویش میثم بتواند با آن به جبهه برود، حالا پشیمان شده و می‌خواهد او را به خانه برگرداند اما میثم قبول نمی‌کند. حسین دارابی به عنوان مشاور فیلمنامه و احمد یاوری، پانته‌آ کیقبادی، دانیال نوروش، مبین رستگاری، ابوالفضل حسن‌خانپور، مرتضی احمد، امیرحسین پیرهادی و فرامرز حسن‌خانپور نیز به عنوان بازیگر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
***
«مصائب شیرین ۲» به اکران آنلاین آمد
فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی علیرضا داوودنژاد از ساعت ۸ شب ۳ مهر ۱۴۰۳ در سینما آنلاین فیلم‌نت به نمایش درمی‌آید. مرحوم رضا داوودنژاد، ترلان پروانه، مونا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی، علی داوودنژاد، یلدا محمودی‌پور، محمدرضا داوودنژاد و خانواده‌های حبیبیان و سعادت رضایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که به تازگی در سینماهای کشور روی پرده رفته بود. این فیلم در حالی به نمایش درمی‌آید که رضا داوودنژاد، فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان «مصائب شیرین ۲» چندی پیش درگذشت. برخی از عوامل فیلم عبارتند از موسیقی: یحیی سپهری‌شکیب؛ فیلمبردار: عباس رحیمی، رضا رشیدی، امیر واجدسمیعی (ایران)، علی شهسواری و محمد کوشا (انگلستان)؛ تدوینگر: مصطفی خرقه‌پوش. «مصائب شیرین ۲» داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آنها زندگی‌ گذشته خود را مرور می‌کنند.
***
معرفی نمایش‌های جدید عمارت نوفل‌لوشاتو
عمارت نوفل‌لوشاتو با آغاز نمایش‌های «جوف» به کارگردانی جواد سحر، «دورهمی چارلی، نیل سایمون و...» به کارگردانی نیما مظاهری و «سلاخ» به کارگردانی آناهیتا آقاطاهر به استقبال پاییز می‌رود. نمایش «جوف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی جواد سحر، ۴ تا ۱۴ مهر در این مجموعه روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است. نمایش «دورهمی چارلی، نیل سایمون و...» به نویسندگی و کارگردانی نیما مظاهری نیز یکم و دوم مهر ۱۴۰۳، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود. نمایش «سلاخ» نوشته نیکلاس بیلن به دراماتورژی و کارگردانی آناهیتا آقاطاهر، ۸ تا ۲۵ مهر روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می‌شود و مدت زمان آن ۶۵ دقیقه است. همچنین «مجلس زنانه رختشورشاه» نوشته بابک خواجه‌پاشا، به کارگردانی علی یدالهی و به تهیه‌کنندگی کامیار رضاخواه و اشکان یزدانی‌ثانی، تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۱۹:۴۰ به مدت ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود. اجرای نمایش «زیرزمین» نوشته آرش عباسی و به کارگردانی بیژن مرادی نیز تا ۳ مهر ادامه دارد و هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش‌ها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
***
محفل شعر و مشاعره «باران بهشت» برگزار شد
محفل شعر و مشاعره «باران بهشت» همزمان با سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته دفاع‌مقدس، با حضور نوقلمان و نوشاعران دهه 80 و 90 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و تفالی بر حافظ آغاز شد و سپس کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه به شعرخوانی و مشاعره موضوعی پرداختند. در این محفل، از طرح «تقریر عشق، ساحت سرایش ۱۴۱۰ شهید» با حضور فعالان فرهنگی در حوزه‌های مختلف رونمایی شد. بر اساس این طرح، قرار است نوشاعران دهه 80 و 90 تا سال ۱۴۱۰ برای ۱۴۱۰ شهید دانش‌آموز، فرهنگی، سلامت، امنیت، فرماندهان شهید و... ۲ بیت شعر بسرایند. در پایان از کتاب «نقطه سر خط. رهنما» رونمایی شد. مرکز رشد نوجوان امید، موسسه رهنمای اهل قلم و حافظان ادب پارسی در برپایی این محفل مشارکت داشتند.
***
راهیابی «بیا آشتی کنیم» به جشنواره لهستانی
انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد از تولیدات مرکز انیمیشن سوره به بخش مسابقه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن StopTrik اسلوونی/ لهستان راه پیدا کرد و با حدود ۱۳۰ فیلم پذیرفته شده به رقابت خواهد پرداخت. به این ترتیب این دوره از جشنواره در شهر ماریبور (اسلوونی) از ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر برابر با ۴ تا ۸ مهر، همچنین در شهر لودز (لهستان) از ۵ تا ۸ دسامبر برابر با ۱۵ تا ۱۸ آذر برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0050 sec