printlogo


کد خبر: 292305تاریخ: 1403/7/2 00:00
اخبار

روایت قهرمان پارالمپیک از دیدار با رهبر انقلاب
کاپیتان تیم‌ ملی والیبال نشسته با تاکید بر اینکه دیدار با مقام معظم رهبری نعمتی است که از چند سال گذشته نصیبش شده، گفت: از پاریس و بعد از قهرمانی در بازی‌های پارالمپیک آماده این دیدار شدیم. داوود علیپوریان که همراه با دیگر هم‌تیمی‌هایش در تیم‌ ملی والیبال نشسته صبح سه‌شنبه هفته گذشته در دیدار اعضای کاروان‌های المپیک و پارالمپیک با مقام معظم رهبری حاضر شد، در گفت‌وگو با مهر گفت: حضرت آقا پیگیر ورزش هستند و بعد از هر رویداد، رهنمودهای جدیدی برای جامعه ورزش دارند و راه جدیدی پیش روی مسؤولان ورزش قرار می‌دهند. ایشان در نشست اخیر هم رهنمودهایی داشتند که امیدوارم با لحاظ کردن آنها بتوانیم در رویدادهای بعدی بهتر ظاهر شویم. وی با بیان اینکه آرزوی همه مردم ملاقات از نزدیک با مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: این برای ششمین بار بود که من سعادت ملاقات با ایشان را پیدا کردم. از پاریس هم منتظر این ملاقات بودیم. وقتی تیم‌ ملی والیبال نشسته در فینال بازی‌های پارالمپیک مقابل بوسنی پیروز شد و قهرمانی‌اش را جشن گرفت، مسؤولان تیم‌ ملی و کاروان به ما گفتند گرمکن‌هایی که با آن جشن قهرمانی را برگزار کردیم را نگه داریم چون قرار است بزودی ملاقاتی با حضرت آقا داشته باشیم. از همان زمان شوق دیدار دوباره را در دل داشتیم. کاپیتان تیم‌ ملی والیبال نشسته با اشاره به جریان دیدار با مقام معظم رهبری تصریح کرد: طبیعی است که در این ملاقات به همه فرصت صحبت نمی‌رسد. فرصت محدود بود، در پایان حاج‌آقا خسروی‌وفا خواستند با ایشان عکس یادگاری بگیریم اما وقتی نزدیک شدیم و خواستیم عکس بگیریم، فرصت تمام شد. نه اینکه عکس نگرفته باشیم اما عکسی که گرفته شد، خیلی دلچسبم نبود چون نزدیک آقا نیستم. علیپوریان یادآور شد: البته به خاطر دارم بعد از بازی‌های پارالمپیک آتن هم در ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتم، عکسی به یادگار گرفتیم که تصویرش چند بار از تلویزیون پخش شده است. آن عکس را خیلی دوست دارم اما موجود نیست. این ملی‌پوش والیبال نشسته که در پاریس با تیم‌ ملی ایران برای هشتمین بار قهرمان بازی‌های پارالمپیک شد، به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان توجه زیادی به ورزش و اتفاقاتش دارند. بابت عملکرد ورزشکاران در پاریس تشکر کردند و اینکه خیلی از اتفاقات باعث شد جهانیان به مردم ایران طور دیگری نگاه کنند. تاکید داشتند که ورزش کمک می‌کند خودمان را به جهان نشان دهیم. همین موضوع نشان‌دهنده نگاه ژرفی است که مقام معظم رهبری به مقوله ورزش دارند.
***
استقلال‌- النصر در تختی؛ شاید بله شاید خیر!
تیم فوتبال استقلال در دیدار دوم خود در لیگ نخبگان آسیا، اول آبان میزبان النصر عربستان خواهد بود. میزبانی پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا بدل به یک معضل بزرگ شده است. با وجود آماده نبودن ورزشگاه آزادی، سرخابی‌ها چاره‌ای جز میزبانی در ورزشگاه محقر قلعه حسن‌خان ندارند که در بازی نخست، استقلال در لیگ نخبگان برابر الغرافه در این ورزشگاه با وجود مشکلات بسیار میزبان تیم قطری بود. تیم فوتبال استقلال در دیدار دوم خود در لیگ نخبگان آسیا اول آبان میزبان النصر عربستان خواهد بود. در بازدید  احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان از ورزشگاه تختی تهران اعلام شد قرار است ناظران AFC از این ورزشگاه بازدید کنند تا در صورت تایید، دیدار استقلال - النصر در تختی برگزار شود. البته باشگاه استقلال هنوز در این باره نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکرده و امروز این درخواست را می‌دهد. با این حال بر اساس ماده 14.2 آیین‌نامه برگزاری لیگ نخبگان آسیا، درخواست تغییر استادیوم میزبان باید تا ۳۰ روز قبل از برگزاری بازی ارائه شود اما دیدار استقلال - النصر قرار است یکم آبان انجام شود. با این اوصاف باید دید AFC با توجه به پایان مهلت ارسال درخواست تغییر ورزشگاه میزبان برای دیدار استقلال - النصر، این درخواست را مورد بررسی قرار می‌دهد؟
***
کسب ۱۱ مدال رنگارنگ توسط کاراته‌کاهای ایران در آسیا
تیم ملی کاراته ایران با کسب ۱۱ مدال شامل یک طلا، یک نقره و ۹ برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد. رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا که روز جمعه به میزبانی هانگژو چین آغاز شده بود، یکشنبه با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال بخش‌های مختلف به اتمام رسید.
تیم ملی کاراته ایران که در ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این رویداد حضور یافته بود در نهایت با تنها طلای صالح اباذری، نقره مهدی خدابخشی و ۹ برنز به کار خود پایان داد؛ نتیجه‌ای که قطعا در قواره کاراته ایران نیست. روز شنبه و در فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری برابر کیو هیراتا از ژاپن دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۲ آسیا با حساب 8 بر صفر پیروز شد و تنها طلای تیم ایران را کسب کرد. مهدی خدابخشی در دیدار پایانی ۸۴- کیلوگرم مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن به تساوی 3-3 رسید اما حریف به دلیل قانون سنشو (کسب امتیاز اول) به برتری رسید تا خدابخشی نقره‌ای شود. این مسابقات در حالی به پایان رسید که عملکرد تیم بانوان ضعیف‌تر از حد انتظار بود و در بخش مردان نیز نتایجی رقم خورد که ثابت شد ایجاد تغییرات و جوان‌گرایی در ترکیب تیم، باید یکی از ضرورت‌های فدراسیون و کادر فنی باشد.

Page Generated in 0/0066 sec