printlogo


کد خبر: 292308تاریخ: 1403/7/2 00:00
استقلال همچنان با حواشی درون‌تیمی مواجه است
جنگ تن به تن

زهره فلاح‌زاده: محال است یک روز از خواب بلند شوید و ببینید حاشیه‌ای تازه برای استقلال ایجاد نشده است. امکان ندارد این باشگاه به اتحاد واقعی دست یابد و همه به معنای واقعی یکدل و یکصدا شوند تا تیم به آرامش و موفقیت برسد. به همین خاطر است که استقلال طی ۱۱ سال اخیر تنها ۲ بار قهرمان لیگ برتر شده، در حالی که رقیب سنتی‌اش در همین مدت ویترین افتخاراتش را با جام‌های متوالی و متعدد پر کرده است.
در ادامه همین دست حواشی، درست ۴ روز مانده به داربی پایتخت (البته باید گفت داربی اراک که قرار است در این شهر برگزار شود) پیشکسوت کمتر شناخته‌شده باشگاه استقلال که تنها یک فصل برای آبی‌ها بازی کرده است (!) و این روزها با حکم فرشید سمیعی، مدیرعامل این تیم، در سمت مشاور او قرار دارد، یک نشست خبری برگزار می‌کند‌. در مجموع اتفاقاتی که این روزها در باشگاه استقلال می‌افتد، همگی شگفت‌انگیز و عجیب و غریب است. حال برگزاری نشست خبری مشاور مدیرعامل هم از همین دست اتفاقات عجیب است که شما هیچ‌ جای دنیا هرگز نمی‌بینید، چرا که چنین فردی هیچ‌گاه جلوی میکروفن‌ها قرار نمی‌گیرد که پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. مشاور کارش مشخص است؛ او باید دور از چشم رسانه‌ها به مدیر مشاوره دهد. البته به نظر می‌رسد این پیشکسوت خود بیشتر به مشاوره نیاز دارد که در چنین شرایط حساسی پیش از یک مسابقه مهم، تور خود را برای حاشیه ساختن پهن نکند و کادرفنی را زیر سوال نبرد.
مشاور مدیرعامل در این نشست موضع خود را خیلی صریح مشخص کرد و نشان داد مدیرعامل با سرمربی و کادرش اختلاف شدیدی دارد و مواردی مطرح شد که هدف از آن تنها برداشتن بار مسؤولیت از روی دوش مدیرعامل بود‌. به هر حال از پیشکسوتی که شبیه یک بلاگر در فضای مجازی ظاهر شده بود و حالا توانسته در باشگاه استقلال به حقوق و درآمدی برسد، جز این هم نمی‌توان انتظار داشت که همه‌جوره پشت مدیرعامل باشد.
آقای مشاور در این کنفرانس از مشاور جواد نکونام بارها صحبت کرد که در فضای مجازی با سرلیدری و صفحات هواداری تحرکاتی علیه مدیرعامل دارد. این در حالی است که همین مساله در رابطه با مدیریت هم گفته می‌شود که اخبار درون باشگاه با چاشنی حمایت از فرشید سمیعی در برخی صفحات و کانال‌های هواداری منتشر می‌شود. البته این صحبت‌ها آن هم مقابل دوربین  و میکروفن خبرنگاران جای سوال دارد که هدف از مطرح کردنش چه بوده و آیا این بحث‌های حاشیه‌ای کمکی به تیم می‌کند؟!
سوال بعدی این است: چرا مدیرعامل استقلال پشت مشاور پنهان شده و او را مقابل کادر فنی گذاشته است. اصلا این صندلی چه چیزی دارد که برای بقا و ماندن باید به این در و آن در زد تا جایی که برای‌شان آرامش تیم و نتیجه گرفتن در داربی اهمیتی نداشته باشد؟!
بدون شک جناب مشاور بدون اجازه مدیرعامل این نشست خبری را برگزار نکرده و قطعا گفته‌های او را در این کنفرانس به سمع خبرنگاران رسانده است؛‌ اتفاقی عجیب و نامتعارف که توسط مدیرعامل استقلال عادی و متعارف شده است! باید دید این تیم با چنین شرایطی که هنوز مدیرانش خوب را از بد و سره را از ناسره نمی‌توانند تشخیص دهند، به کجا می‌رسد.
پس از صحبت‌های مشاور مدیرعامل، جواد نکونام هم بعد از تمرین تیم با خبرنگاران صحبتی انجام داد که در این مصاحبه او هم معتقد بود هدف از برگزاری این کنفرانس خبری، بیان گفته‌های فرشید سمیعی بوده و نمی‌خواهند او در استقلال به کارش ادامه دهد.
در این میان سمیعی که خود ترتیب این نشست خبری را داده بود، پس از واکنش‌های مردم و حتی رسانه‌ها اعلام کرد تمام مسؤولان و اعضای تیم تا پس از داربی ممنوع‌المصاحبه خواهند بود.
از طرفی نکونام هم که به نظر می‌رسد قصد استعفا دارد، با حمایت احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره در تیم ماندنی شده است. شهریاری طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از سرمربی استقلال، به مدیرعامل تیم دستور داد در رابطه با نشست خبری مشاورش اقدامات لازم را انجام دهد.
هر چند طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» عمر مدیرعاملی سمیعی در استقلال کوتاه خواهد بود و بزودی وی جای خود را به مصطفی کارخانه خواهد داد و در نهایت هم با ورود تیم جدید هلدینگ خلیج‌فارس، اعضای هیات‌مدیره تغییر خواهند کرد.

Page Generated in 0/0069 sec