printlogo


کد خبر: 292313تاریخ: 1403/7/2 00:00
گزارش
فرار دلال پیجرها به آمریکا
واشنگتن پست: عامل نروژی فروش دستگاه‌ها به لبنان با اسرائیل سابقه همکاری داشته است

منابع آمریکایی ابعاد استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از افراد حقیقی و حقوقی اروپایی در ماجرای عملیات عمومی تروریستی موساد در لبنان را فاش ساخته و پیش‌بینی کردند این عوامل نتوانند از انتقام حزب‌الله در امان بمانند. به دنبال این حملات تروریستی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته که در مجموع 37 شهید و حدود 3 هزار مجروح برجا گذاشت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تحقیقات مستقل، جامع و شفاف درباره آمران و عاملان این انفجارها شد.
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به وجود شبکه‌ای از تامین‌کنندگان قطعات دستگاه‌های ارتباط رادیویی (پیجر) مجارستان، پرتغال و نروژ درباره انتقال پیجرهای منفجر شده به لبنان، ردپای برخی شرکت‌های اروپایی در همکاری با رژیم صهیونیستی را آشکار دانست. این گزارش به نقل از گاوین وایلد، یکی از مقامات سابق کاخ سفید و کارشناس امنیت سایبری در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، ‌نوشت: «شرکت‌ها و شخصیت‌های جعلی زیادی در این زمینه درگیر شده‌اند. اگر افرادی وجود داشته باشند که واقعا دستی در این ماجرا داشته‌اند (حتی اگر از نقشه بی‌خبر باشند)، مجبورند بقیه عمر خود را در ترس زندگی کنند، زیرا حزب‌الله این ادعا را باور نخواهد کرد».
واشنگتن‌پست درباره جزئیات این همکاری آورد: «پنل‌های پشتی پیجرها اطلاعات برند و مدل مرتبط با یک سازنده تایوانی به نام گلد آپولو را داشتند. با این حال مدیران آپولو گلد در مواجهه با پرسش‌های رسانه‌ای بی‌شمار خبرنگاران ادعا کردند این شرکت دستگاه‌های توزیع‌شده توسط حزب‌الله را طراحی و تولید نکرده است و این دستگاه‌ها تحت یک توافقنامه مجوز با شرکت مستقر در مجارستان به نام بی‌ای‌سی کانسالتینگ کی‌اف‌تی (BAC Consulting KFT) تولید شده‌اند.
به گزارش شبکه آی‌24 اسرائیل، پیجرهای انفجاری ظاهرا از مدل Gold Apollo AR-924 model ساخت تایوان بوده‌اند اما شرکت تایوانی بلافاصله نقش خود را در ساخت مدل‌های ارسالی به لبنان تکذیب و اعلام کرد شرکت مجارستانی، صرفا برند گلد آپولو را روی دستگاه‌ها چسبانده است.
به گفته یک مقام امنیتی مجار، بازرسان تشخیص داده‌اند شرکت بی‌ای‌سی بدلی است و مالک آن که یک تاجز زن متواری شده است. وی درگفت‌وگویی رادیویی اعتراف کرد صرفا نقش واسطه را در معامله‌ پیجرها با طرف لبنانی داشته است.
از سوی دیگر بیانیه آژانس دولتی امنیت ملی بلغارستان یک شرکت دوم به نام «نورتا گلوبال» در شهر صوفیه پایتخت این کشور را در پرونده فروختن پیجرهای انفجاری به حزب‌الله مورد تحقیق قرار داد. به نظر می‌رسد نورتا گلوبال حلقه اتصال طرف‌های مجاری و لبنانی باشد. مالک این شرکت رینسون خوزه، تبعه نروژ و متولد هند است که سابقه دخالت در  پروژه‌های فناورانه با نیروهای نظامی اسرائیلی یا شرکای رسمی‌شان را دارد و شرکتش را برای کار با طرف‌های صهیونیست در شبکه‌ تجاری مجازی اسرائیلی فاوندرز نیشن (Founders Nation) به ثبت رسانده است. 
به گزارش واشنگتن‌پست، این شخص که به تماس‌ها و پیام‌ها از سوی این رسانه پاسخ نمی‌دهد، بر اساس اطلاعات دولت ایالات متحده، از روز سه‌شنبه هفته گذشته یعنی درست همان روز وقوع حملات تروریستی اسرائیل با پیجرها در لبنان، به بوستون در ایالت ماساچوست سفر کرده بود.
خوزه به بهانه شرکت در یک کنفرانس به آمریکا رفته ولی نکته مهم اینجاست که او اخیرا بیش از یک میلیون و 500 هزار دلار در رابطه با فعالیت شرکتش در بلغارستان از یک مشتری دریافت کرده است.
پیش‌تر روزنامه نیویورک‌تایمز فاش کرد دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، خود دستگاه‌های رادیویی و دیگر دستگاه الکترونیکی و دیجیتالی منفجر شده در لبنان طی روزها سه‌شنبه و چهارشنبه را ساخته و برای گمراه کردن خریدار،  چند شرکت‌ صوری ایجاد کرده  است. این همان ارزیابی هیات نمایندگی لبنان در سازمان ملل است که در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت عنوان شد.
* داستانی مخوف با پایان باز
روزنامه انگلیسی تلگراف این هفته در گزارشی با عنوان «افشای راز قدرت رعب‌آور موساد توسط افسران اطلاعاتی سابق اسرائیل»، به این حقیقت اعتراف کرد که ممکن است توطئه‌های اهریمنی اسرائیلی‌ها علیه کل جهان در آینده هیچ حد و مرزی را متصور نباشد.
این روزنامه به گفت‌وگو با  افنر افراهام پرداخته که پس از  ۲۸ سال همکاری با موساد اکنون در فیلم‌های هالیوودی مشغول است. به گفته او، حمله‌ای که در لبنان رخ داد نمی‌تواند کار هیچ عامل دیگری به جز سیای آمریکا، ام‌آی 6 انگلیس یا موساد باشد، چرا که انجام این اقدام جنون‌آسا نیازمند حمایت نامحدود حکومت، نفوذ و سرمایه است.
در پایان گزارش تلگراف، پایان این داستان مخوف فناورانه کاملا باز عنوان شده و آمده است: «اکنون مردم چه در اسرائیل، چه لبنان و چه مناطق دیگر این سوال را مطرح می‌کنند که این مساله به کجا ختم خواهد شد؟»

Page Generated in 0/0062 sec