printlogo


کد خبر: 292315تاریخ: 1403/7/2 00:00
ضربه راکتی قسام به صهیونیست‌ها در رفح

دیروز در عملیات‌های راکتی غافلگیر‌کننده مجاهدان فلسطینی در جنوب باریکه غزه،  شماری از نظامیان اشغالگر معدوم و مجروح شدند. در این ۲ عملیات که توسط نیروهای گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس انجام شد، نظامیان متجاوز اسرائیلی، در محل تجمع خود در داخل ۲ باب خانه در شرق محله التنور در شهر رفح با ۴ راکت ضدنفر و ضداستحکامات هدف قرار گرفتند. بالگردهای اسرائیلی تا ساعتی پس از این عملیات برای انتقال کشته‌ها و مجروحان ارتش کودک‌کش در این منطقه به زمین می‌نشستند. به گزارش منابع فلسطینی، در این ۲ عملیات  قطعا چند سرباز صهیونیست از پا درآمدند اما طبق معمول، رسانه‌های عبری بر اساس اصل سانسور در دوران جنگ این تلفات را پنهان می‌کنند.
* ۴۱ هزار و ۴۳۱ شهید
با افزایش تعداد شهدای جنایت جدید ارتش کودک‌کش در مدرسه‌ای در جنوب شهر غزه به 22 نفر، شمار کل شهدای فلسطینی پس از گذشت ۳۵۲ روز از جنگ صهیونیست‌ها علیه ساکنان نوار غزه  به ۴۱ هزار و ۴۳۱ نفر افزایش یافت. شنبه گذشته، جنگنده‌های رژیم، مدرسه «الفلاح» در محله الزیتون را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود بمباران کردند. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، این جنایت تاکنون 22 شهید و 30 مجروح بر جا گذاشته که اغلب شهدا و مجروحان زنان و کودکان هستند. به گزارشی خبرگزاری سما، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت منتهی به بامداد یکشنبه، مرتکب ۳ مورد کشتار دیگر در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۴۰ نفر شهید و ۵۸ نفر مجروح شدند. بامداد دیروز  رژیم اشغالگر مدرسه کفر قاسم در اردوگاه الشاطی واقع در غرب نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن، ۷ شهروند فلسطینی شهید و شماری دیگر مجروح شدند. با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات توفان الاقصی در 15 مهر ماه سال گذشته، به ۴۱ هزار و ۴۳۱ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۵ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.
* تعطیلی الجزیره در رام‌الله
شبکه الجزیره قطر در واکنش به تعطیلی دفتر این شبکه از سوی رژیم صهیونیستی در رام‌الله، مرکز تشکیلات خودگردان واقع در کرانه باختری فلسطین، مقامات اسرائیلی را متهم کرد با این اقدامات سرکوبگرانه خود در صددند جهانیان را از دیدن وقایع و حقایق در اراضی اشغالی و باریکه غزه باز دارند.

Page Generated in 0/0050 sec